Passer godt med makro-signalene
Børskrakk blir det nå ikke grunnet disse toll-avtalene. Det er nå helt sikkert.
Hvilken nål sprekker balongen
Etter «liberation day» ble børsene reddet av at Trumpen chickened out. Nå tror jeg børsene er priset som at han gjør det igjen. Men etter å ha fått kallenavnet TACO er jeg overbevist om at den lille gutten i den gamle kroppen ikke gir seg før han blir tvunget.
Hvem gir seg, EU, Japan, Sør Korea eller USA?
Normalt følger rentene kopperprisen, men årsaken til prisøkningen er uten om det vanlige, langt der i fra.
Det blir ledig hender og hoder fremover.
Jeg leser gjennom linjene at det var en 8-1 beslutning.
Bravo research har vært overraskende positive siste året, og tar man en titt på videoene deres bakover i tid så har de truffet bra. Selvsagt ingen garanti for hvordan det går fremover, men hvis de har rett kan jo være greit å ta et steg til siden
Følg med på Btc og nyt den videre oppgangen fremover
Fest belte og på med hjelm .
Stakkars Societe General-klientene som har fulgt rådene til Edwards. Han må virkelig leve et mørkt og dystert liv som han tar med seg videre i sine analyser.
Håper inflasjonen er 500% siden it boblen
Markedet er i alle fall entusiastisk for tiden. Tror det er viktig å huske at vi fores med info fra media som er langt mer kritisk til Trump enn de er i USA. Noen tror veksten tar seg opp. Art Laffer er ingen hvem som helst. For dem som vil ha et annet syn enn det som presenteres oss,- se første 10 minutter:
Pengemengden ser i alle fall ut til å ha økt over 500%
https://fintrend.com/2024/09/21/how-much-is-the-m2-money-supply-growing/
Det er vel som regel det som må til for at det skal krasje skikkelig?
Pleier vel ikke bli noe krasj når alle sitter med sykkelhjelm og redningsvest hjemme i kjelleren og spiser spaghetti ala capri rett ut av boksen, ihvertfall, slik mange nok har gjort siden februar (eller før, for den saks skyld).
Fortsatt QT i USA, Japan og Europa, og Europa leder an.