Jeg har hatt 20 % sikring (indeksfondene), alt av aktive fond har vært flytende.
Jeg har vært, og kommer til å fortsette å være overvektet mot fremvoksende markeder, der har man ikke merket mye til valutamotvind, der er det underliggende faktisk bra med svekket USD.
Mitt ståsted er at det meste av det jeg eier og mottar av inntekter er i norske kroner. At det jeg eier av utenlandske selskaper i tillegg skal sikres i norske kroner blir et vel stort veddemål å ta (for min egen del)

Har kjørt samme variant, og har vært veldig komfortabel med det. Fin måte å låse inn avkastning på om man ikke ønsker å ta ned eksponering slik tidene har vært. Har blitt noe dobbeleksponering mellom global indeks og tek, men det gjør forsåvidt ikke så mye slik sett. Ikke enda vertfall.










