Ser VIX nå ligger på ca 14.95.
T klarer nok ikke å holde seg denne helga heller så kjøpte litt BULL VIX X4 VT12. Tenker det er lav risk høy reward å sitte på til mandag.
Spådommene hans begynner jo nærmest å bli værre en Jim Cramer som forsøker å spå Bitcoin. Men en klokke som ikke virker har jo også rett av og til, så én dag vil det falle fra peak spår jeg når jeg nå ser ned i kula mi her.
Med den listen Iran kom med i helgen bør markedet innse at «snart en deal»-pratet fra Trump og Bessent er desperate halmstrå og ikke en virkelighetsnær orientering.
De må enten innrømme tidenes nederlag, sette inn bakkestyrker eller fortsette pjattet som trolig aldri vil gå over av seg selv.
Et trehodet monster for USA som i hvert fall i min verdens gjør det passe interessant å ha en eksponering mot at trykk-kokeren raskt kan sende VIX mot 20 + igjen. Motargumentet er selvsagt at selskapene leverer knalltall og at frykten for børsfall grunnet økonomi er liten. Det har vært geopolitikk som har styrt VIX i 2026, ikke så mye økonomi i form av valuta, renter eller svak makro.
Tror man ikke på at geopolitiske spenninger er over med det første er VIX et interessant sted å være for jevnlige trader.
Ca. 100 % sammenfall med trådstart det da.