Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc. 4

Fikk seg en knekk US futures:

Trend Direction Name Price Change % Chg
[

DJIA F
](https://www.marketwatch.com/investing/future/djia%20futures?mod=home_markets)|41,388|-537|-1.28%|
||
S&P F
|5,779.50|-77.25|-1.32%|
||
NASDAQ F
|20,855.75|-322.50|-1.52%|

2 Likes

Var det ikke 20% toll mot EU han annonserte i april? Og nå høyner han til 50% i stedet for å la tollen ligge på 20%? For en nepe.

5 Likes

1 Like

Hvor lenge ønsker folk å sitte med aksjer med en idiot som verdens mektigste?

3 Likes

Prøvde i perioden 2016-20, gikk ganske greit.

3 Likes

Ja, men han virker mer rabiat nå.
Dessuten har han mer makt

2 Likes

Tipper det går greit denne gangen også.

4 Likes

Nedtrend bekreftet

Jeg er godt i gang med å likvidere portisen, tatt ut 10% til cash allerede.

9 Likes

Trump leker med ilden. Både husholdninger og bedrifter blir usikre og kutter planer og utgifter. Det kan fort bli selvforsterkende når USÁs økonomi allerede er på bristepunktet med rekordgjeld.
Snøballen kan begynne å rulle

6 Likes

Spesielt passende på svensk «nytt tull-utspel» :sweat:

4 Likes

Nedtrend bekreftet, hva snakker du om?

Smule hyperbole må vel være lov i bjørnetråden.

Men den har satt en foreløpig lower high, det er første steg på veien til en bekreftet dead cat bounce.

Sell in may and stay tf away.

1 Like

Mulig det, men la oss nå se hvordan markedet håndterer dagen i dag. Husk at man har vært rett opp fra bunn, så en korreksjon vil være helt naturlig. Til nå har alle dipper blitt kjøpt. Viktig å ikke trekke konklusjoner for tidlig synes jeg. Fredags-close med negative nyheter. Skal bli veldig interessant.

US500 ned 1,5%

Ja jeg følger markedet hele tiden når jeg ikke sover

Her er mer lystig lesning .

6 Likes

1 Like

Amerikanske bedrifter er de som er mest bekymret for konsekvensene fra president Donald Trumps skiftende tollpolitikk, melder Bloomberg og viser til en ny undersøkelse utført av den britiske storbanken HSBC.

Mer enn halvparten av de amerikanske bedriftene som har deltatt, venter at inntektene svekkes med minst 25 prosent.

Rundt en fjerdedel av de amerikanske bedriftene ser enda mørkere på fremtiden. De frykter at inntektene blir mer enn halvert de neste to årene som følge av hvordan tollene påvirker forsyningskjedene deres.

Flertallet rammet allerede

HSBC-studien omfatter mer enn 5.700 internasjonale firmaer fra 13 land.

Banken rapporterer om bred uro knyttet til Trumps tollsatser, og to tredjedeler av alle respondentene melder at de allerede har opplevd kostnadsøkninger som følge av Trump-tollen og handelsusikkerhet.

– Alle vi har snakket med, planlegger å gjøre om på forsyningskjedene, se på nye markeder eller endre forretningsmodellen, sier Vivek Ramachandran, leder for globale handelsløsninger i HSBC, til Bloombergs TV-kanal.

FA
og
https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-05-23/us-firms-face-biggest-hit-from-trump-tariffs-hsbc-survey-shows

4 Likes

Grafen viser avganger fra Kina til USA til og med 22. mai. Ingen tegn til oppgang.

6 Likes

Har sjelden vært mer aktuelt enn nå:sweat_smile::chart_with_downwards_trend: