Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Ja si det og se i speilet

For din del, så tenker jeg det går greit åkke som, du virker fleksibel nok til å endre mening hvis du ikke har rett. Verre med enkelte andre her. :see_no_evil:

(Jeg sikter til meg selv)

5 Likes

Tipper det er folk som har gjort villere veddemål enn deg

Dette var ikke spøk.

Yieldmarkedet stupte pga bankkrisen. Fed utfører QE. Markedet priser inn stup i inflasjon til 2% og kutt.

Det som er morsomt nå er at om det ikke blir krise så må yields ta frem joggeskoa om makrodataen er sterk. Og de som har tatt på seg durasjon må mildt sagt løpe etter.

2y bunds er opp 50 basispunkter på 5 tradingdager fra low fredag forrige uke.

Ekstremt morsomt marked. For de som har sett etter muligheter for å shorte er dette en drøm. Nå er både sentiment og posisjonering dypt i durasjon.

Markedet er desperat etter datapunkter. Kommer pce litt kjipt som Tyskland CPI( og hcip) så kan det bli morsomt i Q2

7 Likes

:running_man: :running_man: :running_man:

Jeg ville lett etter selskapet med lengst cf durasjon.
I en matrics vil det være i grensesnitt p/e (med negativ skala) pluss lengst unna cashflow mot peer tech multipler. Uten å se noe som helst av data er nvidia noe som gir mening. Siste bevegelsene er et bet på at nvidia skal være senter for chips for AI bots utvikling, selv om de outperformer alle peers

1 Like

@holmes siden du er så glad i han

4 Likes

Når den siste pessimisten har blitt optimist osv

4 Likes

Det var noe jeg aldri trodde jeg kom til å se.

Umulig å ikke like:

1 Like

Da er det bare å kjøre inverse Burry, på samme måte som Cramer.

En kikk på VIX-chartet (som er opp 3,14% i dag), fremstår det ganske åpenbart hvilken vei det er størst sjanse for den skal bevege seg i nærmeste fremtid. Hint: :up:

2 Likes
3 Likes

Jeg skjønner ikke bæret av hva dere holder på med, men det går tydeligvis an å få noe ut av disse humørsvingningene (“sentimentet”), er det ikke vanskelig å vite om man løper foran, i, eller etter saueflokken? Jeg får trøste meg med at både Kitron og jeg er i ATH. Jeg støtter meg til “time in market beats timing the market”, men det er kanskje ikke god latin her (?)

4 Likes

Å sitte long gjør man alle andre tider enn i nedgangstider. I nedgangstider er det bedre å trade humørsvingningene eller sitte short.
Pilene peker fortsatt mot resesjon selv om vi har hatt 3 dager med oppgang.

1 Like

Kitron er opp 77% det siste året. Tror det har vært helt greit :sweat_smile:

2 Likes

Fed’s Kashkari: Banking stress could last longer than many expect

Fed’s Collins: Getting inflation down argues for no rate cuts…

Det er perioder med ørkenvandring også da, som kan teste tålmodigheten…

2 Likes

3 Likes

OMX 1987-1992

2019-2023

Kombinasjon

7 Likes

History never repeats itself… but it rhymes

1 Like

Helt klart! Kan gå dårligere eller bedre enn malen, men fortsatt nyttig å sammenligne med malen for å vurder utviklingen, ikke minst for å prøve å definere når utviklingen ikke en gang/ ikke lenger rimer eller harmonerer med denne spesifikke malen, da får man bytte til en annen :wink:

1 Like

Snart på coronabunnen for Tyskland

2 Likes