Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Helt riktig. Euro sonen er all-time high! Vi er ikke i ordentlig resesjon engang, dette er peanuts.

2 Likes

GDP i USA er vel opp siste tre kvartaler. Før det var det to kvartaler med nedgang.

Sånn sett, så er det sunt for markedet med høye renter innimellom, så kan fantasislottene gå konkurs?

Har sett emisjoner i to selskaper jeg eier. Den første i 2022 til kurs over aksjekursen. Den andre ble tatt fram nå, uviss emi kurs. De har dog alle de største eierne med som garantister.

Etter å ha gått på en smell gjennom årene, så har jeg begynt å holde meg unna selskaper jeg tror vil trenge penger (så minimum 12 mnd cash) før de lykkes.

5 Likes

:point_up_2:

2 Likes

Mange aksjonærer her som har hamstret luftsuppe og venteboller når penger var gratis.

1 Like

Sell in May and go away

Hvis aksjen er en forumfavoritt er det som regel best å styre unna.

1 Like

Don’t look now…

Blir sikkert tatt over idag.

4 Likes

Jo mer du innser at du ikke forstår, jo mer vil du forstå!

$FRC has to sell about 100bln of assets. Someone will buy them. That’s 100bln of new loans that someone will not extend

https://twitter.com/agurevich23/status/1651994180028342273

1 Like
1 Like

FRC har kollapset, og er tatt over av FDIC.

Først var det Silvergate Bank
Så falt Silicon valley bank
Så falt Signature bank
Så falt Credit Suisse
Så falt First Republic bank i dag.

Alt er helt normalt.

11 Likes

image

4 Likes

Da er kampen i gang og med stor nok rabatt er assetsene åpenbart attraktive nok for de som har sterke balanser.
Antar at ikke FED finansierer oppkjøpene av skakkjørte banker?

1 Like

Ikke rart det. Såvidt jeg kan se var ikke frc noen ‘råtten’ bank. Men Kundene tok ut innskuddene i stor skala.

2 Likes

Rentene er fortsatt “for lave”

https://twitter.com/hussmanjp/status/1651941269021523969

4 Likes

Vanligvis snur det først ned når den blå er lengst opp (faktiske rentene)

2 Likes

Smart gjeng, øke renta for å ta rotta på hvermansen, og fortsette å printe penger som er hovedårsaken til inflasjon. Enten vet ingen hvordan noe fungerer, ellers veit da poker…

5 Likes

Ikke så værst Norges Bank heller. Først selge så store mengder NOK at den kollapser og så meddele at renta nok må videre oppover fremover for å forsvare den svake kronekursen.

3 Likes