Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

For ente gang. Få den kurven på på log skala…

4 Likes

3 Likes

Hvor er bunnen om du tegner inn den lange stigende trendkanalen? :see_no_evil:

Indeks og trendlinje for DJIA og SP500 fra Excel siste 10 år. SP ganget opp med 10.

1 Like

Hvor er toppen? :sweat_smile:

2 Likes

For de som synes markedet har gått mye i år.

493 av 500 selskaper i S&P 500 er uendret YTD.
I 2022 falt indeksen 19,6 %, så flesteparten av selskapene prises lavere nå enn ved inngangen til 2022.

7 Likes

Dette er grunnen til at jeg er bear forresten.

10y bryter ut

1 Like

holder bra følge med 2y men klarer vel ikke helt

Nå er det blitt skikkelig billig, da er det vel bare å løpe og kjøpe :laughing:

3 Likes

1.1% risikofult eller 3,88% risikofritt :thinking:

3 Likes

ut av hva

Det eneste håpet for aksjemarkedet er at sentralbankene taper kampen mot inflasjonen og fiat blir verdiløst, men da tror jeg fortsatt gull og sølv går bedre enn aksjer.

1 Like

Det er vel ikke mulig å bli særlig mer bear @holmes :laughing:

1 Like

Topp 5600, bunn 1900 :sunglasses:

Eneste logiske TA:

(nei, du kan tegne akkurat som du vil selvfølgelig, og få bekreftet det du allerede tror)

Med tanke på hvor mye erfaring de fleste her på forumet har med biotek osv, så overrasker det meg at folk forholder seg til seriøse og logiske argumenter som investering og avkastning, kontra hauss og at hele børsen er ett ponzi-scheme basert på automatiske pensjonsinvesteringer fra velstående og alltid økende statlige stimulus-lekepenger for å holde boligmarkedet og dermed velgerne fornøyde … vi skal jo alle bli rike som eldre, det må staten garantere :slight_smile:

5 Likes

1 mnd rangen i 3 mnd rangen i 6 mnd rangen minus 10d forløpet til bankkrisen som trigga en del salg, mao støy. Ligger på rundt 3,85. Uansett må det gjennom US cash open og mye data neste uke rundt arbeidsmarkedet for at det skal være mer enn touch

2 Likes

1mnd ja, men ikke 3 eller 6 slik jeg ser det. Skjønner ikke hvorfor/hvordan du trekker fra 10d

Hvis TTF gass går fra 280-350 på 1 uke pga likviditetsskvis, hvilket nivå er det som faktisk er viktig?
Da bankkrisen inntraff var det tvanggsalg av assets, som utløste nye salg, og yields spiker.
Samme uk gilt krisen, da 30y gikk 60 basispunkter på 2 dager. Ikke fundamentalt linket, likviditet.

1m, 3m, 6m

2 Likes

Trodde vi snakket om yield på lange amerikanske statsobligasjoner, ikke TTF?

Hvilket nivå som er viktig varierer med hva slags indikatorer du ser etter. Mao. hvilken type teknisk analyse.