Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Leste du kommentarer eller hørte du hva han sa?

Han innrømmet at inflasjonen er for høy, at man må se lavere økonomisk vekst for å komme ned til 2% målet og at vi nødvendigvis ikke har sett toppen enda.

Det beste man kan håpe på for bulls er et lite relief rally på oversold technicals. Det er ingenting nå som tilsier at yields skal ned da USA er låst til å utstede mer og mer gjeld for å dekke full-sjømann regningene sine. 5% 10 år er vanvittig høyt

2 Likes

Olja faller litt tilbake. Er dette årsaken, mon tro?

Palestinian President to Participate in Cairo Peace Summit, Source Says

October 20th, 12PM October 20th, 12PM

RAMALLAH, Oct 20 (Reuters) - Palestinian President Mahmoud Abbas will participate in the Cairo summit for peace on Saturday, an official source told Reuters. (Reporting by Ali

15:35:56

Jonas Christensen

Britiske lånekostnader til nye høyder

Renten på britiske obligasjoner med lang løpetid stiger til høyeste nivå siden 1998 på troen om at den britiske sentralbanken vil bli tvunget til å holde lånekostnadene høye i en lengre periode, skriver Bloomberg News.

Renten på statspapirer (gilts) med 30 års løpetid steg så mye som ni basispunkter til 5,16 prosent fredag. Dermed hoppet den over den forrige toppen i nyere tid som skjedde for litt over et år siden da de britiske obligasjonsmarkedene skalv etter tidligere statsminister Liz Truss’ minibudsjett ble presentert.

1 Like

Nå tester US ned gjennom runde 2.

Vi har akkurat begynt

5 Likes

Slik det ser ut nå så blir kanskje ikke denne spådommen veldig feil, men håper jeg tar feil.

5,4% på 12 mnd innskudd nå. Ikke galt. Bedre R/R enn fond om dagen vil jeg si. 4.6% flytende er også ok.

3 Likes

Kommer det revers(fall) på 70-80 bps herifra har du +20% avkastning på under en måned på feks TLT på under en måned vs 0.45% i samme periode i bankinnskudd. Det er ikke yielden man nødvendigvis jakter på obligasjoner. Kan såklart gå begge veier, men strikken vil snappe et steg tilbake på et punkt

4 Likes

Teslachefen Elon Musk varnar för att konsumenterna inte har råd att köpa nya bilar. Nu kommer allt fler signaler om att elbilstillverkarna pressas och den tidigare snabba uppgången bromsat in

2 Likes

https://x.com/PRingholm/status/1716384264818721275?s=20

Alt i EU bryter ned(igjen). Us på vei ned

Det kan komme system trigger når som helst

3 Likes
1 Like

Endelig renner pengene inn :cowboy_hat_face:

2 Likes

Hva skjer om vi får et realt krakk nå ? Ser for meg at det da ikke er en enkel utvei som i 2008 da.

De har dette verktøyet her :point_down:

Rente på 5 % gir de mye å flekse på hvis makro blir surere enn ønsket og de må gi gass igjen for å stimulere til vekst. Enn så lenge er målet å stagge veksten og det begynner så smått å bite litt.

1 Like

thumb-Bilde 23.10.2023 klokken 16.47

1 Like

Jeg liker dine betraksjer,men jeg lurer mest på hvor selger du? 1100,1000,900, enda lenger? På 300+ er det full krig og du eier mest sannsynlig null om du overlever.

Bitcoins bevegelse (+25%) etter hamas/Israel krigen er et ekstremt viktig notat til psykologien hos noen market participants rundt alvorlighetsgraden for konflikten, enn selve caset for bitcoin eller andre risk-on (konkret risk off-behandling av btc for andre gang, første var bankkrisen i mars). Det gir stor mening at btc går på denne gitt bredden av konflikten som angår religion/antisemittisme/verdenskonflikt

Hvorfor er det ekstra viktig?

Fordi da Russland invaderte Ukraina gikk krypto motsatt.

Og nei, dette er ikke en krypto brannfakkel starter, så bros ta det med ro.

Du mener QE?.. Markedet som priser den lange enden, ikke noe fed kan gjøre noe med. Jeg er bull lange renter, men de som kjøper fordi en asset manager dekker short etter -30% fall er jo helt blåst. Det er enorm risiko å være short på dagens nivå. Kan fint ha en sterk mening om retning uten å være short, spesielt gitt velocity

+2.5% på en dag med 9 bps fall. Renter er nye trade favoritten. Og supply er fortsatt idiotisk høyt, så når dette stopper bør bullsiden fungere greit for retracement + evt risk event

1 Like

Jag har ikke et fast nivå der jeg selger, men prinsippet blir nok å fordele salgene over tid.

Alphabet -9%
Msft +4%

Nasdaq og spx på vippepunktet til brudd ned

Er det nå det kommer? Forvent -2,5% +2% -4% moves hvis det virkelig drar seg til i vol - det er bevegelser å forvente dersom det er problemer/nærmer seg bunn eller store dip buyers som tror det er muligheter som kapitulerer påfølgende osv.

Edit; bruddet er ned

Russel 2000 er intradag lavere enn laveste bear markedet i 2022. Kritisk at det er cash kjøpsmomentum

7 Likes