Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Wops

1 Like

Roser er røde futtene likeså :wilted_flower:

1 Like

Alt bryter ned igjen. Det går fort nå!

For de som ønsker eksponering er 50/35/15 USTs/stocks/cash er en fin vei inn mot hva som kan bli en ‘sterk’ sesongbasert sluttspurt. Bonds blir hedgen mot equities.

Jeg ville fokusert på long siste delen av året.

Russel 2000 er -5% siden 2018 toppen.
5 år flat avkastning.

Hang Seng er flat siden 2000. 23 år flat avkastning.
Finn de riktige stedene.

6 Likes

Tror du kan tjene mer på bear posisjonen din fremover en verden har godt av :face_with_head_bandage:.

1 Like

Bortsett fra krypto. Nå kommer altcoins løpende etter BTC.
Betyr ikke at det skal vare lenge da.

Og gull

1 Like

Noe som faktisk gir god mening også asset allocation wise- mtp presset på deficit, Kina, og midtøst samtidig. Vil si det er en ny type utvikling som faktisk styrker caset for kvalitet-krypto. rent strategisk har btc gått mye på kort tid, så ville ikke kjøpt her, men fundamentalt har det endret seg mot mer strukturelt bullish

image

Selger halvparten og ser an litt, får vi en bounce? Veldig usikker

1 Like

Hvor «undo» knappen :rofl:

7 Likes

Sitter pent i SPXS om dagene

1 Like

Du tror ikke det kan komme en bounce her? Veldig usikker selv.

Bouncen kom vist i dag.

image

1 Like

Jeg tørr ikke sittet halvlastet over helgen og biter i det sure eplet. Vanskelig punkt siden ras gjerne kommer fra oversolgte nivåer, samtidig er vi nede på en viktig støtte med forventet bounce.

Det viktigste for meg er uansett å ikke stå utenfor ved et ras.

4 Likes

Sitter fortsatt. Mistenker frykt for å holde over helgen, og da bryter den plutselig støtten og setter opp for videre fall neste uke.

:game_die:

2 Likes

S&P ned siste 7 av 8 dagene…

2 Likes

For info, statistisk sett har vi nettopp tilbakelagt den uken i året som gir størst nedtur historisk sett. Dette har vært snakket om fra flere analytikere. Blir spennende å se hva som skjer nå utover neste uke.

5 Likes

Jeg synes følgende er interessant:

I USA faller lønningene kvikt i den produktive sektoren, mens de øker i “stat og kommune”.

Samtidig øker også pensjoner og trygd i en hastighet man ikke har sett siden 1981, linken under er fra 13. oktober 2023.

" The agency on Thursday said its 2023 cost-of-living adjustment, or COLA, will be 8.7%, the highest since 1981. The Social Security Administration bases its COLA on the inflation rate during the third quarter, or July through September — with the government earlier on Thursday saying that inflation in September jumped 8.2%."

Hva som er “rettferdig” og riktig eller ei, er ikke det jeg ønsker å adressere, men det kan fort ende i en stor økonomisk smell når det det den relative ulempene ved å være i offentlig sektor /trygd /pensjon minsker i stor hastighet sammenlignet med den relative fordelen med å være i privat sektor.

(Jeg tror dette også er en trend i Norge, staten blir stadig rikere, og jeg tror flere og flere legger merke til det ikke er på langt nær så attraktivt å jobbe i privat sektor som før, ikke på lønninger, og i alle fall ikke på pensjon. Og ha ha verdens rikeste arbeidsgiver, med stor grad av jobbsikkerhet ikke er så dumt. Unntaket er selvsagt oljesektoren, og da spesielt Statoil.)

7 Likes

Prøver på et salg av halvparten igjen. Yes mye fram og tilbake her, men har ikke like mange tradez som Sindre :wink:

3 Likes