Eller så følger man sin langsiktige strategi og rir gjennom stormen
Har Long Long porteføljen intakt. Den falt ikke særlig, enda😉
Sikkert litt frekt, men jeg koser meg. Men har en strategi om å sitte på hendene og ikke røre kjøpsknappen helt enda. Så får vi se til slutten av uka om det var smart.
I dag er dagen for å selge VIX, men Nordnet har fryst handel i alle Short VIX produkter som er notert i USD… Da er det ingen andre igjen, med unntak av Bull & Bear varianter
Ganske dårlig dag for Oslo børs når alle aksjer er i rødt, og alle valutaer er i grønt,
Watten Buffet derimot, bunkra opp på T-bills med over 5% risikofri rente i en skikkelig sterk valuta.
Vent til vi har kommet oss ut først, for ellers blir det for trangt i døra.
Xact bear opp over 13% på en uke og i pluss for året
«Vent til vi har solgt først ellers blir det for trangt i døra.» Friendly reminder.
Noen som har tro på elendig USA åpning også henter det seg lit tinn i løpet av dagen (dvs. kvelden for oss)??
NVDIA +10% fra åpning
Imponerende innhenting rundt omkring nå, spess krypto.
100 % opp på short VIX på tre timer…. I dag skulle jeg gjerne levd av trading, dette skjer en gang hvert 10 år.
Deilig, faren er over. Not!
Sitte langsiktig i Xact Bear er jo dømt til å gå i minus. Du skal være ha flaks på timing hvis man ikke ser på teknisk eller prøver å time på entringene her for å få noe gevinst.
Regner med det var det du mente med en diamant emoji i ditt forrige bilde.
Ja, veldig pen bounce men risky å kjøpe enda synes jeg.
Bedre å trade slik ting er nå enn å gå long-long…
Mulig, men da har det nok mye å si hvem som trader da. De fleste vil nok klare å trade seg i minus selv om trenden skulle være stigende fra dagens nivå og 6 måneder frem i tid.
Sikkert mange som er fornøyd med salgene sine i går når de våkner til dagens kurser
Media liker å skape frykt.
Sjuke bevegelser i porteføljen, ned 5% i går, opp 4% i dag
Hadde det vært motsatt; ned 4% og opp 5% hadde du vært i null, men med «you loose some, you gain some», så er du -1,2%.
Akkurat som Nikkei, tar igjen voldsomme tap fra i går med opp fantastiske 10,2%, også samme prinsipp, med tap og vinn, og tilsynelatende så og si i null etter gårsdagens nedtur på 12.4%.
Likevel ned 3,5% på to dager.
Supre tider for tradere og folk med baller av stål og innsikt i krystallkula.
Vanlig folk bør kanskje stå på sidelinja, eller være diversifisert.
Men de fleste i Norge har vel uansett det meste av egenkapitalen i bolig, så det blir vel uansett ganske passivt.
Problemet er at folk har mye gjeld, og begynner jobbmarkedet å vakle er det ikke så morsomt selv om folk ikke sitter med så mye aksjer
Det er best å bare sitte stille eller utenfor - kun algoene som tjener på volatiliteten - snakket nettopp med en kompis som solgte mye krypto på bunn i går og løp etter i dag.
Slik man taper mye