Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

FA forventet fall på 1-1,5% OSEBX. 4% ned allerede

8 Likes

Noen av de beste long trades/kjøpene er utmattende beta-drevne aksjer. Disse kommer nå

1 Like

Tenker du det er idag man handler longs, aksjer med høyt utbytte eller er det en tredagers? Føler vi er i starten, tjuvstartet var fredag. Dette vil få alle til å selge seg ned tipper jeg.
Folk får ikke solgt fond i klp, folk får ikke logget inn i aksjehandel i DnB. Det er klart mange på vei inn til å selge…? Eller en buy the dipp. Dette som gjør børs moro

1 Like

Eller så følger man sin langsiktige strategi og rir gjennom stormen

8 Likes

Har Long Long porteføljen intakt. Den falt ikke særlig, enda😉
Sikkert litt frekt, men jeg koser meg. Men har en strategi om å sitte på hendene og ikke røre kjøpsknappen helt enda. Så får vi se til slutten av uka om det var smart.

1 Like

I dag er dagen for å selge VIX, men Nordnet har fryst handel i alle Short VIX produkter som er notert i USD… Da er det ingen andre igjen, med unntak av Bull & Bear varianter :angry:

Ganske dårlig dag for Oslo børs når alle aksjer er i rødt, og alle valutaer er i grønt,

Watten Buffet derimot, bunkra opp på T-bills med over 5% risikofri rente i en skikkelig sterk valuta.

1 Like

Vent til vi har kommet oss ut først, for ellers blir det for trangt i døra.

17 Likes

Xact bear opp over 13% på en uke og i pluss for året :gem:

4 Likes

«Vent til vi har solgt først ellers blir det for trangt i døra.» Friendly reminder.

5 Likes

Noen som har tro på elendig USA åpning også henter det seg lit tinn i løpet av dagen (dvs. kvelden for oss)??

NVDIA +10% fra åpning

Imponerende innhenting rundt omkring nå, spess krypto.

100 % opp på short VIX på tre timer…. I dag skulle jeg gjerne levd av trading, dette skjer en gang hvert 10 år.

2 Likes

Deilig, faren er over. Not!

2 Likes

Sitte langsiktig i Xact Bear er jo dømt til å gå i minus. Du skal være ha flaks på timing hvis man ikke ser på teknisk eller prøver å time på entringene her for å få noe gevinst.

Regner med det var det du mente med en diamant emoji i ditt forrige bilde.

1 Like

Ja, veldig pen bounce men risky å kjøpe enda synes jeg.
Bedre å trade slik ting er nå enn å gå long-long… :zipper_mouth_face:

1 Like

Mulig, men da har det nok mye å si hvem som trader da. De fleste vil nok klare å trade seg i minus selv om trenden skulle være stigende fra dagens nivå og 6 måneder frem i tid.

5 Likes

Sikkert mange som er fornøyd med salgene sine i går når de våkner til dagens kurser :sweat_smile:
Media liker å skape frykt.

3 Likes

Sjuke bevegelser i porteføljen, ned 5% i går, opp 4% i dag :stuck_out_tongue:

3 Likes