Du tenker helt feil. All TA kan brukes i alle timeframes. Treffprosenten er bare og bedre i lengre timeframes. Det vil si at det er færre falske signaler i 1 dag enn i 1 time candles. Enda færre på weekly. Færre enn det igjen på monthly etc. Jeg bruker bare lengre timeframes.
Ta f.eks. 2 month stochastic rsi i Bitcoin. Ingen falske signaler. Kjøper du når signalet utløses og selger når det signalet utløses. Altså etter kryss og over 20 eller under 80 så tjener du alltid på traden. Så langt.
Det vil nok komme falske signaler på lengre tidshorisont i Bitcoin også, men så langt ikke de jeg ser mest på. Ser man f.eks. bare på 6 months candles så er det ikke nødvendig å analysere mer enn å bare se på candles. Da kan du se at etter en bullish engulfing candle så kommer det alltid flere grønne candles. Om du bare bruker dette, så vil du kunne trade til deg sikre prosenter ofte nok til at gevinsten blir bra og sjelden nok til at gebyrer ikke betyr noe.
For å gjøre analysene riktig må du lese beskrivelsen fra han som utviklet analysen og bare følge oppskriften. Du kan også sjekke sannsynligheten for treff på forhånd. Da basert på hundretusenvis av forsøk. Treffprosenten øker jo lengre opp på timeframes du går.
Testingen din vil gå dårlig om du bruker 5 min charts uansett om du trader det med høyest omsetning på verdensbasis som f.eks. jeg antar er USD/Euro. Og selvsagt helt ubrukelig i Desert Control, hvor det omsettes tre ganger per dag