Er det ikke da man skal kjøpe når frykten er størst? Tror dere Trump&co får lov til å holde på med selvskadingen lenge før kongress eller folket sier stopp?
I teorien, ja. Men så var det det med timingen, da.
Nå står vi for den historisk sett svakeste perioden til børsen, fra mai og utover. Ta høyde for høye renter i tillegg, så ligger alt til rette for videre nedgang
Ikke bare det, men vi er på slutten av en periode med høye renter, inflasjonen var på vei ned og renten var på vei ned. Å sparke i gang dette sirkuset nå er mildt sagt interessant.
En eller annen plass leste/hørte jeg at snitt nedgang i alle resesjoner på s&p 500 var 24%. Vi er ikke så mange prosent unna der hvis vi ser i fra toppen.
Det som er «skummelt» med å kjøpe nå er jo at indeksene faller 3-4-5% for hver gang tollen strammes inn. Om tollene skal strammes inn 3-4 ganger til så er det alt fra 9-20% mer ned? Det er jo virkelig så ille, selv om det høres banalt ut. Alt dette kan jo skje ila 1-2 uker. Det betyr at det kan falle veldig mye på ekstremt kort tid, før det flater ut og «skal» snu opp. Og om det snur opp fort, sakte eller stabilt sideleie er jo ingen som vet.
Snittet ja.
men ser hvordan børsene har gått siden bunnen i 2008. Tiden er overmoden for en større korreksjon. Det vi har sett så langt er krusninger på overflaten.
Se oppgangen på Oslo børs siste 15 årene, det er jo spinnvilt!
Det var et tilløp til crash i 2020 fordi politikeren stoppet all aktivitet i samfunnet, men rente på 0% tok det ikke lange tiden før det var full gass igjen
Dæven. Nasdaq-100 over 7% opp. Hva skjer?
Toll pause på alle bortsett fra Kina😂
Hahaha Hærlig beartrap da. Håper mange gjorde lure valg her inne
STONKS STONKS STONKS
Spøk til side, godt eksempel på å være forsiktig om dagen.
Fortell meg at Donald & Cronies ikke sitter og råtrader den dårskapen her.
Kanskje det er det han gjør. Trader skattepenger for å betale gjeld
Usikker på om han tørr det med verdipapirer. Det er vel ganske strengt der også, men krypto som ikke er regnet som et verdipapir der borte pr nå tipper jeg på Trump og co gjør mye shady transaksjoner ut ifra når han twittrer og sprer frykt.
Edit: Nasdaq 100 opp snart 10%!!! Har det skjedd før?
Så det var det? Da var det over?
Niks. Krakket er bare utsatt. Dette var en bjørnefelle.
Var nok meningen fra start - det var Kina han ville ramme.
Kina er nok ganske pissed. Er jo økonomisk krig ……
Utsatt til hva da? Hva er det du forventer skal skje for å utløse det krakket?
Jeg tror ikke den gjengen som sitter i det hvite hus bryr seg særlig om lover og regler. Tenker det jeg også at dette kan ha vært planlagt for å utnytte svingningene.
Angrer på at jeg ikke kjørte inn resten av kontantene idag.
Var redd for å kjøpe og det er da jeg skulle ha kjøpt.
Jeg solgte fond med 10% tap for å frigjøre kapital som jeg skulle kjøpe for. Det ble jo mega bommert