For et sirkus ,og trump øker toll til kina til 125%.
Nasse opp nesten 10%. Nå er det rock`n roll.
Hvis jeg ikke misforstod, så er det altså 10% toll på alt til USA. Så ikke akkurat tipp-topp, men bedre enn 20-30-40% toller som det ville vært til mange.
Heldigvis kunne jeg kansellere ordren Jævla jallah at det skal vingle så jævlig fordi 1 mann skal kunne holde på sånn.
La du inn ordren etter stengetid?
Nasdaq opp 10%
For et sirkus
STONKS!!! OSE opp 0,3% i morgen:pray:t2:
Får ikke håpe noen ble sittende over natten med girede shorter. Umulig å forutse noe som helst når Trump holder på som dette, sykt er det rett og slett.
For en klovnegjeng det er som styrer. Jeg tror alt dette er gjort med vilje for å tjene på svingningene.
Jeg har kjøpt Nordnet global indeks 125 litt jevnlig siste ukene. Ser aksjene under den flyr høy så gleder meg til oppdatering av den. Den er også på ISP
Gleder meg til filmen! Begynner å gå tom for aksje-filmer så håper noen kan lage noe like bra som The Big Short. Nok av stoff å ta av bare hittil i 2025😂
Er det noen som sitter belånt short så synes jeg oppriktig synd på de. Er livsfarlig å belåne posisjoner når det er en kjeltring som får lov å trade hele markedet.
Mediene er faen meg en del av problemet. Det er ikke FÅ som har dumpet fondene sine på bunnen nå (igjen). Merker det provoserer meg sterkt. Svenskene er faktisk mye mindre rævva i dekningen.
Fond er en ting. Er nok mange som har panikksolgt seg ut av aksjer og krypto med monstertap i det siste og sannsynligvis vill se oppgangen fremover fra sidelinjen
Men ingen vet uansett hvor haren hopper framover…Jojo blir det framover så det holder
Var fondssalg i DNB Europa Indeks og DNB Global industrisektor. La inn i 14 tiden eller noe men de gjennomføres jo ikke før kl 08.30 slik jeg har forstått det. Og siden det ikke er neste dag enda så kunne jeg kansellere på dnb.no
Alle “eksperter” jeg har lest i mediene har tvert i mot anbefalt folk å sitte rolig i båten gjennom denne krisen!
Kina --------> Taiwan
Putin --------> Nuke
Alternativt starter det hele med elektrifisering av Melkøya
Alt kan skje når som helst.
Jeg tenker her på krigstypene og “følg krakket live”. Samt alle andre “eksperter” som sier at det kan gå mye mer lukt til helvete. Du har rett i at noen artikler her og der oppfordrer til “ro”, men det er nå en gang slik at den menneskelige psykolgien er skjør. Jeg tror ikke de har vært i flertall, kanskje - kanskje ikke. “Selv” jeg svetter på slike dager, det har ikke vært udelt enkelt å øke eksponering når blodet flyter. Jeg kjenner personlig flere som har solgt alt i panikk. Og det skjønner jeg.
De fleste av den typen du nevner finner jeg faktisk på forum som dette.
Selv Dagsrevyen har hatt inne flere analytikere som har rådet folk til å ri stormen av.
At pressen for øvrig bruker store overskrifter om saker som dette, er egentlig helt vanlig og normalt. Tror de aller fleste er obs på hvordan pressen formulerer sine overskrifter i slike sammenhenger.
Ndx mest 12% opp!! Dæven det er vondt å være bjørn nå/i morgen