Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Dødskryss

Strekfolka vet hva det betyr

Ev. så har @holmes kommet i påskemodus, og tenker på dødskysset Judas ga til Jesus på skjærtorsdags kveld.

6 Likes
2 Likes

Da har jeg tatt ut ca 50% av pengene jeg hadde i markedet, og mye av det som er igjen er bear-produkter og veldig defensive posisjoner. Har vært negativ til utviklingen på børsen lenge, men har hatt posisjoner i MOBA og ACC som jeg ikke har villet gi slipp på. Har på et eller annet merkelig vis greid å ha 40% fortjeneste siden nyttår, så gir meg mens leken er god. Håper ting går litt til helvete fremover, men har fortsatt litt ACC, Hilbert group, ALAR og en BTC bullx2.

8 Likes

Vi bjørner får være innstilt på å være boksesekker frem til det snur, men da kommer nirvana. :boxing_glove:

1 Like

En dag får du riktig ja ;))

Er opp 28% på bear i år da, men gleder meg til hvordan det ser ut når jeg begynner å treffe

1 Like

Litt perverst å håpe på og glede seg til nedgangstider…?

3 Likes

Veldig hyggelig lesning.
Jeg er som sagt ute av bear og kun i cash (begynner og tømmes ned cash etter mer kjøp av sølv :crazy_face: før helgen) og gull/sølv. En av grunnene til det er at jeg tror ikke trump vil “godta” børs fall.
Hvis det skulle skje tror jeg QE kommer og rente kutt og enorm devaluereing av dollar “pgr mer penger i markedet”

Så det han vil gjøre er og trykke penger blåse opp verdiene av aksjer enda mer, inflasjon alt stiger og verdiene av aksjer og lønninger opp. . (Se hvordan han trekker den ene tollen etter den andre)

Jeg tror bear er litt risky med mindre man treffer men det er enormt vanskelig i denne verden.

Tror den beste risk/reward er gull og er du high risk gruver og sølv. (Tenk gull gikk opp 8% på en uke, det er ikke ett sunt tegn)

4 Likes

Sola skinner nå, men hvor lenge?

1 Like

Til over sommeren? Kanskje ut i 2026 også?

Bjørnene til Holmes stiger som om det skulle være Bitcoin. Bare de korrigerer aldri nedover i verdi :wink:

1 Like

For holmes, så rekker det nok med at usikkerheten blir stor. :stuck_out_tongue:

Hvis huset ditt brenner ned er du glad for at du har forsikring, ikke for brannen.

5 Likes
2 Likes
3 Likes

4 Likes

Ned over 7% nå…

ASML sin viktigste kunde er TSMC, og TSMC sin viktigste kunde er Nvidia.
Nvidia er ned av andre grunner nå (regulatoriske)

Men ser man på the value chain så er ASML the canary in the coal mine.

2 Likes

Deflasjon gir vekst? :no_mouth:

15 Likes