Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Takk VG :pray::pray::pray::pray:

Er fullastet her nå i XACT OMXS30 ESG, så håper at det snur snart. Ikke like catchy navn som xact bear :sweat_smile:

2 Likes

Ellers vil jeg rette skarp kritikk mot redaksjonen :triumph:

Søkte på papiret og det ser ut som et indeksfond (ikke bear?)

Ja det er long, unnskyld var ikke meningen å kapre bear tråden

2 Likes

Du tenkte april 2021-priser var en grei inngang? :smiley:

Siste børsrelaterte headline på vg var «Nå: kraftig nedgang»

3 Likes

Tiåringen rett til værs, kommer nok noe bull News fra Donald straks

2 Likes

Trump vil jo ha dollaren lavere, så flere store fond som flytter penger ut av Amerika grunnet usikkerhet. Amerikanske aksjer er pdd priset høyt mens alle andre er priset lavt om en sammenligner.

Closer her med noen usle tusenlapper i pluss, tør ikke sitte over helgen med millionbeløp i aksjer

4 Likes

Fordi slik planen deres er med å få refinansiert 6-7 trillioner dollar i år så tåler de ikke at den blir for høy. Så de vil ha den ned. Og da må det nok tweetes/uttales noe som gjør at tilliten stiger igjen og at ikke obligasjoner beveger seg videre i retning av junk bonds

8 Likes

Spørs om det hjelper nevneverdig med tweets og uttalelser.

“Trump ut, Vance inn” kunne kanskje hjulpet på markedets tillit?

1 Like

https://x.com/zerohedge/status/1910738947774226726

1 Like

Jeg HAR ikke bear, men jeg ER bear :slightly_smiling_face:

1 Like

USA er ikke så avhengig av tillit som andre. Dollaren kan brukes over alt. 5% av befolkningen i verden, men 30% av konsumet. Alle lands viktigste handelspartner. Best avkastning per markedsførings “krone”.

Short yuan. Kina har ikke sjans i denne handelskrigen. Skal Russland og Iran kjøpe alle produktene som Kina ikke får solgt til USA? :rofl:

Kjører de handelskrig kommer arbeidsledighet fort. Og brannfakler i titusenvis opp mot slottet til Xi.

EU vil ikke at Kina skal dumpe produkter her. Vi kommer til å innføre toll mot Kina selv om noen uker…

De selskapene som allerede produserer i US kommer best ut,

Vær så god. Gå og tjen peng. Takk.

1 Like

Det er en del sammenfallende interesser som er interessante her. EU ønsker også egentlig å «ta» Kina på handelsfronten (selv om de ikke sier det høyt og/eller noen av «ekspertene» som brukes i eteren setter ord på det). Kina skal slite med å håndtere et noenlunde godt koordinert USA/EU et al. Og det er trolig et ikke ubetydelig gode at Kina jekker ned på sin dels svært åpenbare manipulering i verdenshandelen.

Det til side, tror jeg at selv USA og Kina vil komme til bordet og forhandle frem «noe» innen ikke altfor lang tid. Det er i alles gjensidige interesse / ren nødvendighet. Så at liksom «alt» skal gå til helvete er ikke noe jeg ser som sannsynlig. Ruglete og krevende, ja, men også antakelig til det bedre på noe sikt.

6 Likes

Er tilbake i bear igjen 🫣

Ikke et finansielt råd bare så det er sagt

1 Like

Dødskysset bekreftet for første gang siden 2022

2 Likes

Hva betyr det?

Sist gang betydde det 10 måneder med sur børs