Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bearfest/2023 - Bank-krise etc.

Det aller meste spot data peker på lavere inflasjon, utenom en normal retracement ebounce i olje/bensin. Konsum reduseres, og det er konsumprisene folk er så fokuserte på nå. I tillegg fortsetter QE og nye heving fra fed+ecb, så at front end spending og savings skal fortsette i positiv(negativ) retning taler for lavere konsuminflasjon.

CPI for januar kan overraske til oppsiden. Januar er litt måneden for managers å sette opp prisene. Men utover det har jeg ikke noe mening. Hvis inflasjon fortsetter i samme tempo som siste 6 måneder så er vi tilbake på normale headline-tall innen året. Men det skjer mye og fort.

Forventer flere mister jobben, så det blir enda mindre press på konsum.


Fin fra Mark.


Chevron annonserer 75 milliarder USD(!) buyback. Det er det sykeste jeg har sett. De er verdt 350. Dvs de skal nesten kjøpe tilbake aksjer på størrelse på equinor. Hvis det er noen som syntes det er rart at markedet holdes oppe, så er det ikke så rart allikevel…

10 Likes

Kanskje kommer kongen, men kanskje kommer kongen IKKE til middag i dag. Tenk på det, hva som er mest sannsynlig. Mens dere sitter der med forberedt hummer og gåselever.

4 Likes

Tesla pre market: 155$

Bear rally fra 105 til 155 på under tre uker. +47%

7 Likes

Nærmer seg en short mao :wink: :sweat_smile:

Edit: …ser enda gode muligheter for at den kan klatre mot $180, noe som ville vært en nydelig entry.

2 Likes
2 Likes

Taktisk er det decent med short på 12.000 her.

Kjøperne tok godt imot i går da. Etablert budd over 12k kan fort utløse i lite rally.

2 Likes

Tsla Pre market +10% opp til 160. Nærmer seg hvis du tør.

5 Likes

Nei, ikke enda. Weekly ser meget bra ut, må ha en reversal candle eller to på en lengre timeframe. Håper den går så høyt som mulig :slightly_smiling_face:

Edit: damn, det var jo en voldsom gap opp. For en intraday short så vil det kanskje fungere, men jeg ser etter en swingtrade :slightly_smiling_face:

1 Like

Vwaps brytes, kan bli rødt i dag hvis selgerne blir aggressive nå, ned fra 12.000 til 11.920

2 Likes

«Keep powder dry» :ok_hand:

1 Like
2 Likes

Sånn det skal ralle i tech/vekst en liten stund.

2 Likes

Det ser ikke veldig brutalt ut, enn så lenge. Får vi brudd opp idag :thinking:

1 Like

Jeg fikk ikke memoet fra bjørneklubben og endte opp med å kjøpe Tesla på 112. Hvordan skal jeg sno meg unna denne?

4 Likes

Gratulerer, du naila nesten bunnen der :slightly_smiling_face:

Som sagt tror jeg aksjen har mer å gå på, første relle tekniske motstand ligger rundt 177-180 deromkring. Se de glidende snittene som er på full fart ned for å møte kursen.

Sikkert mange shorts som må dekke nå: en del som ble satt i 120-130 rangen som sliter. Don’t fight the price. Bare å vente på en massiv rød dildo før man selger eller shorter… :sweat_smile:

1 Like

Var det noen signaler i chartene som sa jeg burde kjøpe på 112.

Jeg vet ikke om det var ment som et spørsmål eller en påstand?

Det var en restaurant i nærheten av der jeg vokste opp som ikke hadde forsikring. Det gikk veldig bra helt til restauranten brente ned.

2 Likes

Oksene presser på nå :rocket: Blir spennende å se om det blir selloff eller brudd, siste timen :star_struck:

1 Like