Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bergen Carbon Solutions - Småprat

BCS: Presentation of results 2nd quarter and 1st half 2022

BCS: Financial results for the first half of 2022

Ble vel egentlig ikke så mye klokere av dagens 2Q-presentasjon, og litt skuffet over at de ikke ville kjøre noen Q&A som del av seansen. Forsåvidt greit nok å si at valget av Høyanger som første lokasjon for fabrikk er en de-risking av et slikt prosjekt sammenlignet med Mosjøen samt gir lavere capex, men sitter igjen med et intrykk av at bygging i Mosjøen nå er litt mer usikkert, ihvertfall på kort sikt. Og ikke et pip om hvor de er i løypa på potensielle kommersielle avtaler. Positivt at Løkke dukket opp på skjermen og presenterte seg, men selv om han foreløpig ikke har fått noen inngående kjennskap til selskapet, burde han i det minste gitt noen indikasjoner på hvor de er i prosessen med ny CEO. Dette er ikke en kvartalsrapport som vil bidra til løft i aksjekursen på kort sikt slik jeg ser det. Men har fortsatt tro på selskapet og kommer til å holde på de aksjene jeg har.

4 Likes

BCS: LINK TO PRESENTATION of results 2nd quarter and 1st half 2022

BCS: Announce Project C

1 Like
2 Likes

Veldig fin artikkel bak betalingsmur om testprojektet som ble meldt i går.

1 Like

BCS – Signs Memorandum of Understanding with major Japanese corporation

2 Likes
3 Likes

Over 30% i dag

Så da er de like høyt/lavt som de var i begynnelsen av forrige uke

3 Likes

aksjonærliste kan ikke være helt oppdatert idag. ser mange går igjen idag

Funker hos meg, mulig du har vært for tidlig ute eller må oppdatere nettleser.

Berg Thomas ute av listen. De sto der i går også. Kan de bli stående i flere dager ?

Økte Co2 avgifter i statsbudsjettet. Øker interessen for CCUS fremover. BCS burde ha en Mcap på flere milliarder med siste utviklingen på batteri fronten…

Svar på testingen skal komme i Oktober i følge denne artikkelen. Snart skal alle ha et CCUS anlegg for å renvaske seg selv å for å betale mindre Co2 avgifter.

Lekkasjer eller hva er det som skjer i dag ?

Opp 8% i går, ned 20% i dag fra det nivået på høyt voluuum. Noe jeg ikke har fått med meg. Ser ut som sikringen røk nå.

luftslott som ikke har intekter er sånn​:grimacing::grimacing:

Salget fortsetter i dag, snart gått 500K. Har fyllt på og snittet ned, så får vi se om det var tilbud eller opphørssalg. Enten er det noen som vet noe, eller så er det storfisk som selger seg ned av en eller annen grunn.

1 Like