Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bergen Carbon Solutions - Småprat

Mandatory notification of trade by primary insider

Er man på jakt etter et fremtidsrettet selskapet med et eventyrlig potensiale, bør man spandere en halvtime på denne ekstremt interessante oppdatering!:

2 Likes

Tilfeldig at Haakon Sæter, som blant annet har vært stor aksjonær i blant annet Saga Tankers, hausser denne ca når lockup til Saga Pure er over?

Hvem vil ikke ha meget god grunn til å hausse denne, om de har satt seg inn i selskapet??

Jeg har satt meg inn i selskapet og fikk med 200% første 9 dager på børs… det at Spetalen ikke bare solgte gjennom Tycoon, men også gjennom Saga Pure, det har ødelagt denne litt for min del… Venter og ser om Saga Pure selger mer etter lockup før en evt ny inngang…

Lockup gikk vel ut fra 1/10? Tipper Saga ser på dette som en langsiktig investering. Som et investeringsselskap i den grønne sektor, finner de neppe en bedre investering enn dette, uavhengig av hvor stor fortjeneste de allerede sitter på.

Uansett er bedriften nå så solid forankret og med et så stort og realistisk potensiale, at jeg er mer opptatt av hva selskapet har på gang enn hvem som eier deler av aksjene.

Det trodde jeg også, til kurs var 57 og de solgte alt som ikke var lockup på til 50 - og kurs har falt siden, til Haakon nå tok tak i aksjen i media…

For all del, har også troen på BCS på lang sikt, men det spillet til Spetalen har jeg lite sansen for…

Det er vel ingen som tror at Saga vil selge et slikt antall aksjer over børsen, dersom de likevel skulle velge å ta gevinsten sin nå? Blir det salg, blir det vel antagelig et blokksalg til en eller flere større selskaper / investorer? I tilfelle vil jo det bli en kurstrigger for alle de som er redd for Spetalen :wink:

1 Like

Bergen Carbon Solutions: Update on LOI with Japanese company

Fantastisk oppdatering!

Dette derisker aksjen i betydelig grad.

1 Like

Bergen Carbon Solutions: Enters into sales agreement with Nanoshel UK

1 Like

Registrering av fullmakt for styret til å beslutte kapitalforhøyelse

Bergen Carbon Solutions: Letter of intent signed with a major Japanese company to develop an additive-solution for use in anode-graphite for lithium-ion based batteries.

Noen ganger synes jeg det er vanskelig å bli klok på dette forumet.

Hvorfor i all verden er det ikke flere her som ser det ekstreme potensialet i BCS?

En av tingene som plager meg, “alltid” skrivefeil i børsmeldinger… og “satisfactory” høres heller ikke fantastisk ut…

Om 5 millioner årlig er en “major” kontrakt, så skal de ha temmelig mange for å forsvare dagens MCAP

2 Likes

Når testresultatene var tilfredsstillende for formålet, må vi vel være godt fornøyd?

Hvorfor skal man ikke også sette pris på mindre avtaler, mens vi venter på de store?
Samtidig må man fokusere på det videre potensiale. Vi har allerede nå fått et innblikk i den potensielt enorme bredde i anvendelsen av CNF!
Det som skjer i Japan i disse dager, burde vel også de som ønsker å tjene penger på dette forumet kunne ha en viss interesse av? Og hva med potensialet som nå kanskje åpner seg innen bilbatterier?

Poenget mitt var uansett kun en undring over at et av de heteste norske teknologiselskaper ikke ser ut til å fange noen interesse på dette forum. Her liker man bedre f.eks. PCIB…

1 Like

Enig, BCS har spennende teknologi.
Antall eiere hos Nordnet er ikke så langt fra PCIB. Men TI har jo mange «biotekere».

Man kan ellers sammenlikne med Smoltek : 10x flere Nordnet eiere av BCS enn Smoltek.
Smoltek tråden er kanskje litt mer aktiv.

Jeg eier litt Smoltek :unamused: men ser på BCS nå.
Nanofiber ser ut til å ha bredere bruksområdet enn nanotubes, fordel til BCS.

Men jeg aner ikke hvilken er nærmere kommersiel avtale.

Hva synes du?

Det er bare måten de formulerer seg… tilfredstillende leser jeg som godt nok, men ikke mer… og liten kontrakt? De kaller den jo “major”…!

Les det som du vil… jeg var selv utelukkende positiv i starten, og det kan helt sikkert bli bra butikk. Jeg bare har fått litt varsel lamper pga dårlig engelsk og skrivefeilene (uprofft), tidlig realisering fra Saga Pure, haussing på FB (Og mr Sæther i avisen) osv.

Det kan være jeg etter hvert går inn igjen for en langsiktig post, men ikke basert på mange LOIer akkurat nå…

Jeg kjenner ikke til Smoltek.

De viktigste fordeler med BCS sin teknologi er de bruker kun en tiendepart av energien i forhold til den produksjonsmetode som ellers brukes pr. i dag. Samtidig bruker de co2 som råstoff. Hvor fantastisk er ikke ikke bare det? Det må da være bedre å lage et lønnsomt produkt av co2 enn å pumpe det ned i bakken? BCS kan da faktisk være med å øke anvendelsen av CNF i stor grad. Det er ikke uten grunn at både bilbatterier og betong er nevnt…
BCS har potensial til å bli et av de viktigste Norske selskap for fremtidens nye satsing. Det trigger både mulig sprell fra Spetalen og noen skrivefeil i meldinger…

1 Like

Bergen Carbon Solutions: we have started pre-engineering full-scale factory production units

1 Like