Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Syntes dette var et spennende intervju å lese med Roger Perlmutter fra Merck, i spissen. Ettersom BergenBio har studie® pågående med Merck er det interessant å følge litt ekstra med dem.

Et avsluttende spørsmål :

: Where do you see cancer care going in the near-term?

RP: You’re not going to see much monotherapy anymore, except perhaps in an adjuvant setting. In first-line [treatment of] lung cancer, which is obviously the biggest market, 70 percent of patients are [eligible for] Keytruda plus chemo, and it’ll be more later. My expectation is that Keytruda will be foundational in the treatment of the majority of malignancies, and the question will be Keytruda plus what? It’s going to be Keytruda plus X, where X is going to be a large set of different things, and it will be much more personalized, depending on the tumor type.

5 Likes

Håper X blir Bemcentinib! Den har jo vist synnergisk effekt med Keytruda og har gjort none-respondere til respondere :metal:

1 Like

21/01-2019 07:00:09: (BGBIO) BerGenBio announces start of phase I trial evaluating ADCT-601, a novel anti-AXL ADC, in patients with advanced solid tumours

1 Like

Milestones kommer når femte pasient er dosert:
“The first milestone payment will be triggered by the dosing of the fifth patient in a Phase I clinical study for the first AXL
ADC Product. BerGenBio currently estimates that the first milestone payment could be triggered as early as Q1 2019.”

2 Likes

Jan Haudemann-Andersen har lenge vært blant de aller største aksjonærene i legemiddelselskapet Bergenbio.

De siste ukene har han solgt seg gradvis ned i selskapet, og forrige uke solgte han enda flere aksjer. Denne gangen solgte investoren aksjer for rundt 4,7 millioner kroner.

Han er nå 12. største aksjonær i selskapet.

Elsker at BergenBio har en annen definisjon enn Nordic Nanovector, Targovax og PCI Biotech på hva som er å starte en studie :smiley:

Costa var vel litt der BergenBio er, eller?

Alex, det som er interessant med dette er at alle disse handlene har går utenom børs. Det gikk 3 store poster i forrige uke. Hvem er det som kjøper?

Annen definisjon? Melder de ikke alle når “first patient dosed”?

1 Like

Det var bare et forsøk på humor etter alt kaoset i NANO hvor det etterpå ble poengtert av både NANO og PCIB at det eneste de kommer til å melde angående start av studie er first patient dosed.

Ser ut som en viss overlapp med BGBIO sine studier og investigator sponsored studier. Nå blir det vel såpass få pasienter innenfor hver indikasjon at det blir vanskelig å se om effekten av ADC er annerledes enn Bemcentinib.

  1. Breast cancer which is ER negative, partial response (PR) negative, and HER2 negative
  2. Colorectal cancer
  3. Esophageal cancer
  4. Gastric cancer
  5. Head and neck cancer (squamous cell carcinoma and nasopharyngeal carcinoma)
  6. Mesothelioma
  7. Non-small cell lung cancer
  8. Ovarian cancer
  9. Pancreatic cancer
  10. Soft Tissue Sarcomas

Pasientene skal også biomarkør-korreleres:
“Patient must agree to biopsy of tumor for study biomarker testing.”

@ Flottesen: tror med PR neg (første indikasjon) menes det Progesteon Reseptor neg (ikke Partial Respons neg)! Dvs: TNBC!

Det gir mer mening, jeg klippet og limte fra clinicaltrials, noen må ha hatt litt fingertrøbbel når de skrev inn dette!

Så lang jeg husker skulle BGBio få 3mill $ når første pas. blir dosert av ADC Therapeutics! Tror dette nesten utelukker (eller evt. Forsinker) behovet for emssion! Jeg ser større sjanse for partnersavtale enn emission i 2019!

Det er ingenting som tyder på at det blir kjedelig å være aksjonær i dette selskapet fremover

1 Like

Ny liste i dag. DATUM solgte 173 467 aksjer, J.P Morgan solgte 7 232 aksjer, KLP aksjenorge kjøpte 68 133 aksjer, Kommunal landspensjonkasse kjøpte 55 867 aksjer. Ellers gikk topp 20 fra 74,67% askjer til 74,57% aksjer. For den gamle listen kikk på posten denne svarer på.

1 Like

Datum har solgt seg ned til akkurat 1mill aksjer. Sannsynligvis liker de runde tall :sunglasses:

Datum har vært på 1 mill for en god stund helt siden begynnelsen! Tror de kommer til å holde seg på dette nivået!

Er ikke mye bevegelse i dag.

Om 2019 enda ikke har vært noe hurra-år for aksjekursen til BerGenBio så har det fundamentale fortsatt å styrke seg. BGB149, AXL-antistoffet, har nå startet sin kliniske studie og første pasient er dosert: https://www.bergenbio.com/bergenbio-announces-start-of-phase-i-trial-evaluating-first-in-class-anti-axl-antibody-bgb149/

BGB601/ADCT-601, AXL-ADC, har startet sin studie og dosert første pasient:https://www.bergenbio.com/bergenbio-announces-start-of-phase-i-trial-evaluating-adct-601-a-novel-anti-axl-adc-in-patients-with-advanced-solid-tumours/

En nye studie opprettet av partner på MDS er startet hvor de ser på monoterapi-effekten av bemcentnib i en fase II studie https://www.bergenbio.com/bergenbio-announces-start-of-phase-ii-investigator-initiated-trial-evaluating-selective-axl-inhibitor-bemcentinib-in-high-risk-mds/

Jeg møtte ledelsen og de var sykt gira for tiden fremover. De stresset at studiene i AML/MDS og NSCLC med keytruda som skal startes opp i år kunne POTENSIELT bli pivotel, og da har jeg skrevet i store bokstaver det de stresset :smile: De har tydeligvis fortsatt tilgode å fullføre hvordan oppsettet av studiet skal se ut. Det kom også frem når det kommer til kostnader. Det har kommet signaler om at det kan komme en emisjon i løpet av 2019. Den kommer garantert ikke før de er ferdig med å planlegge studiet, for per nå så vet de ikke hvor mye de to studiene vil koste.

De erkjente også at de nok vil endre litt på strategien fremover når det kommer til hvordan selskapet presenteres. Mengden studier i forskjellige indikasjoner og kombinasjoner kan gjøre det litt vanskelig å få oversikt over hva de faktisk gjør, og hvor godt de gjør det. Richard nevnte at de nå fremover nok vil fokusere på AML/MDS og NSCLC med keytruda som programmene som skal få mest oppmerksomhet på presentasjoner og slikt. Litt fordi dette er de studiene som har kommet lengst og har best data, og litt for enkelhets skyld. Man kan kun si så mye i en presentasjon og det blir fort spredt for tynt og om man skal ta med alt. En god presentasjon gjøres lettere med få fokuspunkter og færre ting å forholde seg til. De var utrolig gira for resultater i AML/MDS med bemcentinib og low dose chemo siden de så såpass gode resultater med monoterapi. Denne studien går fortsatt og jeg fikk ikke inntrykket av at de satt med resultatene nå, men heller gledet seg veldig til å se dem. Dette kan være en liten joker for H1 2019, om de ikke venter til ASH i H2 før de rapporterer resultatene. Jeg tror det er mulighet for at vi kan se de allerede ved EHA som er i sommer.

Ellers har det faktisk kommet tre nye artikler allerede i 2019 på AXL og kreft.

Første artikkel tar for seg hvordan AXL kan motvirke resistensen mot osimertinib, en nyere generasjon av EGFR-inhibitor liknende erlotinib, som BerGenBio faktisk har pågende stuider på. Publisert i Nature Communications, men er åpen for alle. De har ikke bruke bemcentinib etter det jeg kan se men MoA blir den sammen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6335418/

Andre artikkel tar for seg AXL i leverkreft hvor forfatterne mener hemming av AXL kan ha klinisk relevans. Denne er ikke tilgjengelig for alle: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30648886

Siste artikkel tar for seg noe som var litt overraskende. Ibrutinib er et medikament som brukes innen flere bloodkrefter. AbbVie som selger ibrutinib sammen med JNJ forventer salg opp mot $7 milliarder som peak sales: https://marketrealist.com/2018/01/abbvie-expects-imbruvica-report-peak-sales-close-7-0-billion

Spesielt innen CLL selger ibrutinib bra. Nå skal jeg komme til poenget. I artikkelen som er gratis så fant man at CLL-celler fra pasienter som har blitt behandlet med ibrutinib er sensitive mot hemming av AXL in vitro. Dette er spennende pre-kliniske resultater og kan tyde på at ibrutinib og AXL-hemming kan ha en bra synergi sammen eller som sekvens behandling etter ibrutinib. Pasienter som tar ibrutinib må ofte slutte med det etter en stund fordi bivirkningene kan være ganske kraftige: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6324680/

Jeg tror dette blir et veldig spennende år, og gleder meg til ferden videre! :slight_smile:

9 Likes