Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Finnes der noen indikasjoner fra selskapet selv, hva angår marked og potensiale?

Se på rapport fra Trinity analyse. Det står veldig klart og tydelig indikasjoner og market for Bemcentinib for hver type kreft! Hvis man sammenligne summen for Bemcentinib med Xofigo market, og ta hensyn antall Algeta aksjer (sammenlignet med BGBio) kommer man på et tall langt høyere enn 292 kr :wink:

@drdr Riktig at det er “store” indikasjoner, men det er jo bare de AXL positive pasientene som kan behandles med BGB324/Bemcentinib. I tillegg er det jo lisenskostnader til Rigel som vil redusere verdien på BGBIO, men de må gjerne selge seg dyrere enn 16 mrd for min del.
Jeg har vært aksjonær fra før børsnoteringen og kommer sikkert til å bli med helt til det bitter end.

2 Likes

20/02-2019 16:30:00: (BGBIO) BerGenBio ASA publishes Annual Report for 2018

20/02-2019 16:35:00: (BGBIO) BerGenBio ASA (BGBIO): Notice of annual general meeting

Samtidig som jeg var vitne til at mitt urealiserte tap i PCIB ble enda større, lastet jeg opp flere aksjer BGBIO til 26,10.

2 Likes

Veldig interessant at de i årsrapporten skisserer at de vil bruke bemcentinib for IPF og NASH, som er pre-klinisk. Hvor vil de forsøke seg med antistoffet?

2 Likes

BGBIO:STYRET BER OM FULLMAKT TIL Å FORHØYE AKSJEKAP. MED INNTIL 20%

	16:48
	Oslo (TDN Direkt): Styret i Bergenbio ber om at generalforsamlingen gir styre fullmakt til å forhøye aksjekapitalen med inntil 20 prosent av selskapets utestående aksjer

Hittil har selskapet ikke hatt en generell styrefullmakt til å øke aksjekapitalen ved tegning av nye aksjer. I samsvar med vanlig praksis, og for å være bedre posisjonert til å raskt engasjere seg i fremtidige finansierings eller strategiske aktiviteter, ber styret om at generalforsamlingen gir selskapets styre fullmakt til å forhøye aksjekapitalen med inntil 20 prosent av selskapets utestående aksjer, heter det i innkallelsen til ordinær generalforsamling som vil bli avholdt 13. mars 2019.

ØT, [email protected]
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Emisjon på trappene? Er det ikke 10% som er det vanlige tallet her?

Think 10% is the normal number here, but I have no problems with this. Especially if its on the back of solid data later in the year and in connection with the potential piv studies. Anything to forego the PCIB emisjon experience is welcome in my book. Could be done in connection with a partner agreement with Merck, who knows…

Jeg så spesifikt etter dette i årsrapporten og det er som ventet. Dersom de ikke utlisensierer bemcentinib før/under fase3, så må de hente penger en eller annen gang i 2019 eller tidlig 2020. Blir det en åpen emisjon med garantikonsortium eller en rettet emisjon mot en større aktør? Det er umulig å si dessverre. Det beste for pasientene hadde vært en rask utlisensiering fulgt av rask oppstart i andre indikasjoner. Da kan bgbio konsentrere seg om antistoffet og bankkontoen.

2 Likes

Slik som var nevnt på Trinity rapport, er det større sannsynlighet for utlisenscing og de jobber med saken. Første betalingen for Rigel (dosert >60 pas.) er relativt stor ift. hvor mye de skal/kan hente gjennom emissjon! Også for å beholde sin pioneership i market trenger de en stor aktør (BP) bak ryggen.

Merck er jo pga forsøkene hvor BGB324 og Keytruda kombineres også en sannsynlig kjøper av BerGenBio.
De har i dag lagt inn bud på Immune Design Corp, et immunterapiselskap (jeg kjenner ikke det fra før, men det etter det jeg forstår profylaktiske vaksiner innen både kreft og infeksjonssykdommer). Det er ingen konkurrent eller noen direkte forbindelse til BerGenBio, men det interessante er imidlertid at budpremien er på 300%. Så hva Merck betaler for et selskap de vil ha kloa i har tydeligvis ikke så mye med dagens børskurs å gjøre!

1 Like

Jeg har en teori; mht. at Bemcentinib dobler salget av Keytruda (på +10 billion dollar/år) både ved å øke Keytruda-effekt og også gjøre PDL1-negative pasienter responsive, bud på 1-års Keytruda-salget (dvs. ca 80 milliard kroner) ikke er usannsynlig! :wink: Hva synes du?

1 Like

Jeg tror nok det er et helt urealistisk høyt tall.
Det er jo et godt stykke frem i tid før de har et godkjent legemiddel. Det er vel også sånn at medisin som skal brukes sammen med andre dyre medisiner ikke kan prises like høyt som preparater som benyttes som stand-alone . Så når Keytruda koster ca 0,8 - 1 mill NOK pr pasient kan ikke BGB324 prises på tilsvarende nivå.
Nå har riktignok også AML forsøk hvor BGB324 brukes alene så det øker selvfølgelig verdien. Hva som er potensiell verdi nå utover at den kan bli like stor Algeta tør jeg ikke gjette på.

1 Like

Det blir en lek med tall, men det viktigste poenget er jo det faktum at potensielt har bemcentinib potenserende effekt med keytruda. Både medisinsk og kommersielt. Ikke bare i forhold til salg men også i forhold til å hevde seg i et immunterapimarked der det i fremtiden vil komme ny konkurranse. Hvis bemcentinib kan potensere keytruda i forskjellige indikasjoner så vil pembro+bemcentinib komboen gi Merc et potensielt overtak.

Man kan jo spekulere i at det gjør caset interessant for Merc, mer enn hva et “standalone” produkt ville gjort.

1 Like

Store post forsvinner i et jafs! Tror Datum invest angrer å ha redusert 0,5 mill aksjer siste mnd.! Er de på vei tilbake?! Uansett hvem som kjøper er det koselig :wink:

Lurer på disse handlene. Hvem som selger og kjøper. De ser ut til å gå via megler, ikke «vanlig» handel

Det blir spennende å se top 20 listen på mandag!

Morsomt selskap. Min biotekportefolio er pr DD ned ca 45%(bgbio,TRVX, nano og PCIB. Kjøpte Aker BP for en uke siden som nå er opp 3,5%. Kjøper man dette selskapet som utbetaler 0,52 USD i kvartalsvise utbytter, kan man belåne huset til pipa. Bortsett fra det er bgbio det mest spennende selskapet i Oslo Cancer Cluster akkurat nå

abstracts fra AACR19 er ute.
Her finner dere abstracts hvor BGB324, R428 eller bemcentinib har blitt nevnt. Enjoy :wink:

https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/6812/presentations/r428/1
https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/6812/presentations/bgb324/1
https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/6812/presentations/bemcentinib/1

2 Likes