Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Linken min var mer rettet mot hvordan markedet reagerte etter Merck’s data. Moderna og BioNTech prisen gikk kraftig ned. Dette var ikke omtalt i Matt Herper’s artikkel som naturlig nok omtalte studien til Merck.

Jeg tenkte nyheten i kontekst av hvordan den hadde påvirket konkurrenter med covid-19 medisin i markedet var relevant.

Jeg tror BGBIO kastes seg på covid hypen uten å ha tenkt det særlig gjennom. De antok at den midlertidige entusiasmen skulle vare lengre. Nå som konkurrenter kommer med nye gode drugs og vaksiner og pandemien er på hell så skjønner selskapet at de er for sent ute og studien deres var bortkastet, både pga sen timing og ikke overbevisende data. Spekulasjon fra min side.

Re din hypotese. Det er en mulighet ja, men jeg vil personlig anta at sannsynligheten for noe slikt er lite trolig. Dialog med BP går over lang tid, og ved skarpe forhandlinger er det et deal team involvert som rapporterer til styret. En CEO er ikke alene i en slik prosess. Hvis man ser objektivt på det så har CEO mer å tjene på en deal fordi hans track record etter dealen blir mer attraktiv. RG hadde fått en stor fjær i hatten og kunne gå til en mye mer attraktiv jobb neste gang. Jeg vil tro at han også var godt nok klar over at det ikke er finansielle muskler nok i aksjonærbasen til BGBIO å ta dette løpet fult ut og kommersialisere selv. Med dagens kurs er det nesten vanskelig å reise penger for fase 3 på en god verdi, kommersialisering er nesten en utopi. Siste poeng er at han neppe hadde solgt og innløst aksjer i løpet ah sommer hvis han visste en beiler sto på døra. I en slik situasjon ønsker selskapet å ha så høy aksjekurs som mulig for å sette en så høy pris på dealen som mulig. For ikke å snakke om at RG hadde mer å tjene på å selge post-deal. Bare mine spekulative vurderinger.

2 Likes

Synes spekulasjone dine jevnt over er veldig tynt fundamentert, og endel fremstår ulogiske.
Denne er en av de. Bergenbio er vel ett av svært få selskap som har enorm finansiell tyngde i aksjonærbasen. Mohn har i praksis garantert funding for fase 3/at Bergenbio står løpet ut til kommersialisering

1 Like

Er flott at du vet mer om riskoappetitten til Trond Mohn mer enn oss andre, men kanskje du kan fortelle meg hvor mange drugs Mohn eller Investinor tidligere har utviklet ut fase 3 og kommersialisert? Hvilke erfaringsgrunnlag de besitter som gjør at de mener dette er verdt risiko/reward?

1 Like

Dette er indirekte sagt flere ganger. Man trenger ikke tolke mye for å skjønne at det er hva som menes.
Av samme årsak har ikke selskapet selv særlig insentiv i å få opp aksjekursen.

1 Like

Du svarte ikke på spørsmålet mitt.

Mohn og co har et nettverk av egne kompetente folk i og rundt Bergenbio.

Dessuten har Mohn i tillegg ca en milliard finansielle grunner til å hjelpe Bergenbio i mål.

Han har vært med fra starten av, og har vært /er en viktig brikke i hele Bergenbio.

1 Like

Gå til småprat, folkens.

4 Likes

Hopper litt inn i diskusjonen her, men hvilket argument er dette egentlig? Er vel tross alt ledelsen og de ansatte som skal utvikle og kommersialisere Bemcentinib?

BerGenBio ASA: Share capital increase

Et par oppdateringer på clinical trial i det siste. Denne var nok mest interessant.

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT03184571?A=12&B=13&C=merged#StudyPageTop

15 Likes

Hvordan tolker man dette, utvidelse fra 2-3 cohorter noe forsinkelse og mindre endringer av studien? Noe mer?

Tror ikke der er noe nytt egentlig.

  • Fler deltakere (106 er samme tall som de presentert i alle fall siden sommer 2020)
  • Raskere ferdig, tyder vel på ok til bra rekruttering.
  • Kohort C er beskrevet i presentasjoner siden lenge men fremstår som ny på clinical trials.

BGBIO har de siste ukene oppdatert 4 studier på clinicaltrials så jeg vil nesten tro at de har ryddet opp i et etterslep de haft der.

4 Likes

Takk begge for gode svar, blingset på estimert completion.
Har du tilsvarende for AML studien @larosaleda ?

En alle bullers mor melding på AML hadde smakt av fugl !
Papirtapet pt. er trasig lesning, trøsten er at det over natten kan snu til et par hundre 100% i pluss :bomb: :yum:

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT02488408?A=5&B=6&C=merged#StudyPageTop

Har ikke fått tid til å gå igjennom så oppsummer gjerne.

3 Likes

Utvidet fra 75-90 deltakere og Italia er tatt inn i tillegg til Norge og Tyskland.
Enrollment: endret fra 75 [Anticipated] til 121 Actual

Estimert completion om 2 mnd, des.2021

3 Likes

Endret til «active not recrutring»…. Ferdig rekrutert

2 Likes

Burde det ikke afføde en børsmelding?

Jo;
https://newsweb.oslobors.no/message/541816

2 Likes

Pancreatic den gangen her.
https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT03649321?A=5&B=6&C=merged#StudyPageTop

Her var det en del nytt fra forrige versjon. 1 arm mindre,

Fra 74 til 44 pasienter.

Fra randomisert til ikke randomisert.

Fra CR til ORR som primær.

10 Likes

Ser ut til at safety armen er tatt bort og kontroll armen som du sier er nå lagt på bemcentinib. Hovedforskjellen på de to bemcentinib armene som går videre nå er at det er en med og en uten cisplatin.

Veldig spennende.

7 Likes