Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Utdyp gjerne, ser ikke helt det du ser tror jeg.

1 Like

Samme virkning som bemcentinib, hindrer overreaksjon av immunforsvaret som angriper de store vevcellene i lungene.
Men dette er bare en tilfeldig fyr på Twitter og egner seg mest til småprat-tråden.

1 Like

Alltid mange bedrevitere i tabloidene.
Var nok av dem som bommet ganske stygt mtp konsekvensene av Covid.

Hvem vet… det som er sikkert, er nå hvertfall at det som finnes av spesialister i hele spekteret er på saken money no issue

3 Likes

Aavitsland er ikke akkurat en hvilken som helst “bedreviter” i denne sammenheng…

Nei, det var ikke det jeg mente, men det er lett å slenge ut noe tidsaspekter.
Poenget mitt er at det meste er annerledes med Covid-19, mange fasetter her jeg ikke tror han sitter med en oversikt over.

1 Like

Vi får se her nå :sunglasses:

2 Likes

@Evilfreud
Vedrørende spørsmål om BGBIO som tok kontakt eller ble kontaktet, her er siste streken under svaret :blush::+1:

7 Likes

Samme informasjon ble gitt 21. april.

The Oxford vaccine, called ChAdOx1 nCoV-19, is made from a harmless chimpanzee virus that has been genetically engineered to carry part of the coronavirus .

1 Like

Det lover godt i grunn, mtp kriteriene for videreføring av Bemcentinib til fase III

Noe effekt å spore, videre -kjør på, Fase III
Neste Kandidat opp til fase II.

Ikke at jeg tror Bemcentinib kommer ut slik, jeg er litt for sikker på en Home run.

For å snu på det, om forskerne her «Bare» finner tilsvarende effekt som på ebola og zika. Hva tror man skjer da? Jeg tror Fase III

Phase III

This phase is designed to assess the effectiveness of the new intervention and, thereby, its value in clinical practice.Phase III studies are randomized controlled [multicenter trials]on large patient groups (300–3,000 or more depending upon the disease/medical condition studied) and are aimed at being the definitive assessment of how effective the drug is, in comparison with current ‘gold standard’ treatment.

2 Likes

Noen som har en formening om eller fanget opp om pågående Fase II er uttalt som IIA eller IIB ?

1 Like

Selv om det virker kontraintuitivt så er ikke vaksine en direkte konkurrent til en behandling. Det som er ekstra spennende med Bemcentinib er om den også kan brukes som profylaktisk behandling hos risikogruppene, hadde jo vært veldig viktig om de menneskene fikk noe å beskytte seg med snart.

Ingen aktør kommer til å ta hele markedet, ikke Bemcentinib og ikke Remdesivir, ikke AZ og ikke GSK, til det er problemet for “stort”.

Fundamentalt er Bemcentinib mildt sagt utrolig spennende, ser ikke helt hvordan dette kan feile dersom man velger å stole på selskapets uttalalelser. Men husk at dette er uhorvelig binært på kort sikt, ikke sats huset, selv om kreft pipelinen ligger i bunn og de har 1 mrd på bok.

5 Likes

Selv blodfortynnende medisiner kan være en hjelp…

1 Like

Har vi litt info vedrørende eventuell “abscopal effekt” med bemcentinib ift covid?

Med abscopal effekt tenker vi gjerne når man utsetter en svulst for noe så potensere man behandlingen på andre svulster. Feks immunterapi ved malignt melanom kan fungere bedre generelt, uten at man helt vet hvordan, ved å strålebehandle en av svulstene i kroppen. Det samme som onkolytiske virus prøver å få til, feks Targovax.

At Bemcentinib skulle gi en abscopal effekt, vet ikke om det blir helt korrekt å kalle det det. Men det vi vet er at AXL hemming gjør det vanskeligere å unnslippe immunforsvaret så sånn sett har den ekstreme abscopale effekter hehe

2 Likes

Interessant i denne sammenheng at warfarin er vist å hemme AXL, jeg vet ikke hvordan det er med heparin.

1 Like

Det er ikke det som er ment!
Autopsi av Covid dødsfaller har vist at hoved patogenese er milrovaskulopati med multiple Embolier! Selv har opplevd overraskende flere tilfeller av embolier siden utbruddet. Derfor antikoagulerng av pasienter (med hva som helst, men stort sett heparin hos inneliggende pasienter) spiller en viktig rolle i behandlingsprosesset og reduserer mortalitet og morbiditet! Det er ingen ting med AXL å gjøre :wink:

5 Likes

BERGENBIO ASA: RESULTS FOR THE FIRST QUARTER 2020

5 Likes

:ok_hand::crossed_fingers:

4 Likes

BGBIO: 4/8 sykehus i gang med Accord, ser dataavlesing senere i sommer.

Oslo (TDN Direkt): Fire av totalt åtte planlagte sykehus i Accord-studien i Storbritannia er allerede aktivert i BerGenBios studie der bemcentinib blir testet som behandling for covid-19 på sykehusinnlagte pasienter.

Det opplyser finansdirektør Rune Skeie til TDN Direkt tirsdag.

Det er planlagt at studien skal inkludere 120 sykehusinnlagte pasienter der 60 vil motta bemcentinib og 60 pasienter vil motta standardbehandling.

BerGenBio skriver i pressemeldingen til kvartalsrapporten at de forventer å avlese topplinjedata senere på sommeren.

BerGenBio vil komme med ytterligere oppdateringer og resultater så snart som praktisk mulig, opplyses det.

SSN finans@tdn.no, Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70 ## BerGenBio

1 Like