Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Kan det være at de blander to begrep: “vaksine” og “behandling” ?
Mye kan forsvinne i oversettelsen eller blir feilsitert i en pressemelding/artikkel.

1 Like

ACCORD
The initiative is being funded by the Department of Health and Social Care (DHSC) and UK Research and Innovation (UKRI), but delivered through the National Institutes of Research and its associated expert centres, and furthered supported by AstraZeneca as an industry representative.

AstraZeneca, er som beskrevet over inne som biotech representant. De har selv 2 molekyler i studien om jeg har forstått rett. I og med at Bemcentinib er første kandidat ut. Er det trolig den som har størst potensiale / sannsynlighet for effekt.

Jeg liker at AZ er dypt inne her.
Hvis det er et selskap som har både finans, produksjon og kommersialiserings evne er det dem. Viser det seg at Bemcentinib har god effekt hva gjør AZ da?

Er ikke utenkelig med en Covid-19 partneravtale mellom BergenBio og astraZeneca.

Det ble vel uttalt av Godfrey at dem var i dialog med farmasiselskaper, for speedy produksjon og levering av Bemcentinib. Finner ikke linken, noen som har?

2 Likes

Det har vært flere spørsmål tidligere her vedrørende kryssimmunitet, men ingen bank i bordet enda, desverre. Sars cov 2 gir jo som “alle” vet, veldig lite antistoff i kroppen så det er en vrien sak å få has på (lage vaksine mot). Kanskje en super corona vaksine vil skinne igjennom snart men det ser ikkje ut som om det kommer Bemcentinib i forkjøpet uansett :man_shrugging:
Om da bemcentinib blir the one da.

Eg er da og bortimot så langt fra faglært som det over hodet er mulig å komme men… Eg prøver no å følge med her :yum:

2 Likes

Da sitter AZ potensielt med posen og sekken.

Vaksine, profylaktisk og akuttbehandling.

1 Like

Neida, AZ har en fase I studie gående på vaksine.
Samt to molekyler i ACCORD.

2 Likes

Hmm, er ikke så sikker. Høres mye ut som bemcentinib.

1 Like

Vi vet jo heller ingenting om potensiell toksikologi eller interaksjoner for eventuell vaksine, så de må vel gjennom en fase 1 der hvis det er noe helt nytt. Kan ikke tenke meg at det skal kunne gå så fort som de antyder da, med mindre det er veldig kjente virkestoffer fra andre vaksiner som gjenbrukes. Men her er det sikkert mye informasjon jeg mangler (og jeg er heller ikke helsepersonell eller biolog bare så det er sagt!) :slight_smile:

3 Likes
1 Like

Utdyp gjerne, ser ikke helt det du ser tror jeg.

1 Like

Samme virkning som bemcentinib, hindrer overreaksjon av immunforsvaret som angriper de store vevcellene i lungene.
Men dette er bare en tilfeldig fyr på Twitter og egner seg mest til småprat-tråden.

1 Like

Alltid mange bedrevitere i tabloidene.
Var nok av dem som bommet ganske stygt mtp konsekvensene av Covid.

Hvem vet… det som er sikkert, er nå hvertfall at det som finnes av spesialister i hele spekteret er på saken money no issue

3 Likes

Aavitsland er ikke akkurat en hvilken som helst “bedreviter” i denne sammenheng…

Nei, det var ikke det jeg mente, men det er lett å slenge ut noe tidsaspekter.
Poenget mitt er at det meste er annerledes med Covid-19, mange fasetter her jeg ikke tror han sitter med en oversikt over.

1 Like

Vi får se her nå :sunglasses:

2 Likes

@Evilfreud
Vedrørende spørsmål om BGBIO som tok kontakt eller ble kontaktet, her er siste streken under svaret :blush::+1:

7 Likes

Samme informasjon ble gitt 21. april.

The Oxford vaccine, called ChAdOx1 nCoV-19, is made from a harmless chimpanzee virus that has been genetically engineered to carry part of the coronavirus .

1 Like

Det lover godt i grunn, mtp kriteriene for videreføring av Bemcentinib til fase III

Noe effekt å spore, videre -kjør på, Fase III
Neste Kandidat opp til fase II.

Ikke at jeg tror Bemcentinib kommer ut slik, jeg er litt for sikker på en Home run.

For å snu på det, om forskerne her «Bare» finner tilsvarende effekt som på ebola og zika. Hva tror man skjer da? Jeg tror Fase III

Phase III

This phase is designed to assess the effectiveness of the new intervention and, thereby, its value in clinical practice.Phase III studies are randomized controlled [multicenter trials]on large patient groups (300–3,000 or more depending upon the disease/medical condition studied) and are aimed at being the definitive assessment of how effective the drug is, in comparison with current ‘gold standard’ treatment.

2 Likes

Noen som har en formening om eller fanget opp om pågående Fase II er uttalt som IIA eller IIB ?

1 Like

Selv om det virker kontraintuitivt så er ikke vaksine en direkte konkurrent til en behandling. Det som er ekstra spennende med Bemcentinib er om den også kan brukes som profylaktisk behandling hos risikogruppene, hadde jo vært veldig viktig om de menneskene fikk noe å beskytte seg med snart.

Ingen aktør kommer til å ta hele markedet, ikke Bemcentinib og ikke Remdesivir, ikke AZ og ikke GSK, til det er problemet for “stort”.

Fundamentalt er Bemcentinib mildt sagt utrolig spennende, ser ikke helt hvordan dette kan feile dersom man velger å stole på selskapets uttalalelser. Men husk at dette er uhorvelig binært på kort sikt, ikke sats huset, selv om kreft pipelinen ligger i bunn og de har 1 mrd på bok.

5 Likes