Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

Probably end tomorrow in minus as well :joy:

1 Like

Det betyder vel, at setup og aftaler er på plads med x antal hospitaler i Indien!?

1 Like

25kr før helga? :joy:

25 pluss nåværende kurs :smiley:

2 Likes

hallelujah

2 Likes

Det er vel ingen i markedet som ikke trodde at man skulle få denne godkjennelsen i India på bakgrunn at det er kjent at søknaden er inne. Og godkjennelse er allerde gitt i UK og SA. Virker som det eneste som gir push oppover er faktisk at doseringen faktisk virker. I den senere tid så gir slike nyheter en push oppover tidlig på børsdagen for så å falle igjen utover dagen og neste dag igjen. Det er bare begynnelsen på en rekke nyheter i Q4 og begynnelsen av 2021.

1 Like

Tror heller ikke at gårsdagens nyhet vil gi noe vesentlig og varig løft i aksjekursen. Om så skjer vil det overraske meg. Det jeg nå venter på, og det vil ta en måned eller to før vi får, er signaler om at Bemcentinib har positiv virkning. Da vil kursen begynne en himmelferd det blir vanskelig å si hvor ender. Men et oppkjøp vil være nærliggende dersom så skjer. Samtidig må man være forberedt på at ledelsen, i verste fall, tok feil da de uttrykte sin optimisme. For shit happens. Spesielt innen farmasisegmentet. Invester med hodet og ikke med hjertet.

6 Likes

Får håpe på effekt da. Kjiip sykdom og behov for hjelp, får håpe det går raskt med rekrutering. Betennelser på hjerte, bukspyttkjertel, lungekollaps og nervebetennelser. Haster med å finne noe som hjelper.

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Multiple (249 likes)
  1. @Evilfreud (182 likes)
  1. @Londonmannen (173 likes)

Resten av topp 10:

1. @Ekornet (153 likes)

2. @Dweller (139 likes)

3. @vcp (129 likes)

4. @Fornybar (120 likes)

5. @drdr (111 likes)

6. @Flottesen (111 likes)

7. @Timm (108 likes)

Gratulerer!

6 Likes

BERGENBIO ANNOUNCES FIRST PATIENT DOSED WITH BEMCENTINIB IN RELAPSED MALIGNANT PLEURAL MESOTHELIOMA INVESTIGATOR SPONSORED PHASE IIA STUDY

9 Likes

BerGenBio kunngjør første pasient dosert med bemcentinib i tilbakevendende malignt pleuralt mesoteliom (lungehinnekreft) i sponset fase-IIa utprøvingsstudie

14 Likes

BERGENBIO PRESENTS DATA ON ANTI-AXL ANTIBODY TILVESTAMAB AT 32[nd] ENA SYMPOSIUM

18 Likes

Det må være gode nyheter

Svaret her er at ja, bemcentinib er av typen de er skeptiske til. Bemcentinib binder seg til intracellulære kinase-del av AXL, mens covid-19 viruset binder seg en annen plass, utenfor cellen, til Ig-delen av AXL-reseptoren. Imidlertid mener jeg slutningen til kineserne er totalt feil, når de sier at AXL-hemmer som blokkerer kinase-del ikke vil kunne ha effekt mot Covid-19, av den grunn. Forklaringen er at viruset bruker AXL-reseptor til å komme inn i cellen ved hjelp av “apoptotic mimecry”. Den “utgir” seg for å være en død celle, og blir så aktivt tatt opp av cellen den binder seg til, vha AXL. For å aktivere denne prosessen må reseptoren aktiveres, og denne aktiveringen fungerer ikke når kinase-delen er inaktivert. Det nytter ikke for viruset å “henge på” målcellen vha AXL-reseptoren, når bemcentinib hindrer AXL fra å fungere, slik at viruset ikke blir tatt inn i cellen. Bildet under hentet fra BergenBio sin webcast 29.april

15 Likes

Se det! Interessant. Og det bidrar ikke akkurat til å redusere mine forventninger til hvilket utkomme vi vil få mhp Bemcentinib sin effekt mot Covid-19. Og den dagen vi eventuelt får en bekreftelse på at Bemcentinib har positiv effekt, da blir det moro å være BgBio aksjonær! Særdeles moro!

3 Likes

BERGENBIO TO PRESENT CLINICAL TRANSLATIONAL DATA FROM THE ONGOING PHASE II BEMCENTINIB COMBINATION STUDY IN NSCLC AT ANNUAL SITC MEETING

9 Likes

2 abstrakter fra databasen til WHO som jeg finner interessante. Er noe uklart når de blev lagt til men jeg finner de ikke i tråden og det er ikke mindre aktuellt nå som “solidarity” vurderer nye kandidater. Bemcentinib er nevnt i begge:

18 Likes

BERGENBIO CONFIRMS FIRST PATIENT ENROLLED IN PHASE II TRIAL ASSESSING BEMCENTINIB AS A POTENTIAL TREATMENT FOR COVID-19 PATIENTS IN SOUTH AFRICA

23 Likes

BERGENBIO VIRTUAL R&D DAY - 06 NOVEMBER 2020

8 Likes