Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BerGenBio ASA - Commencement of the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Start av den første utøvelsesperioden for de frittstående tegningsrettene utstedt i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen

Bergenbios aksjonærer står i en hyggelig valgsituasjon

1 Like

BerGenBio ASA Mandatory notification of trade by primary insiders and close associates

4 Likes

Noen som hiver seg på og benytter seg av kjøp på 0,13? Virker jo som en god ting, uten at jeg har tenkt for mye rundt det.

BerGenBio ASA - Information about the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Siste dag av den første utøvelsesperioden for de frittstående tegningsrettene utstedt i forbindelse med fortrinnsrettsemisjonen

BerGenBio ASA - Last day of the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Preliminary results for the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Final results for the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Updated timeline for delivery of new shares

BerGenBio ASA: Approval and publication of prospectus

BerGenBio ASA - New share capital registered

BerGenBio ASA: Grant of share options

Dette er ikke akkurat et dårlig tegn for å si det sånn :slight_smile:

The strike price for this grant is NOK 0.2113
per option equal to the volume weighted average share price the last 14 days
before the grant.

Etter Skeie sin opptreden på finansavisen TV for noe måneder siden så MÅ det være veldig viktig å gi han 12 mill opsjoner. :joy::joy:

1 Like

Apropos fuzz om opsjoner. Alle og enhver kan jo kjøpe 12 mill aksjer på mandag, til akkurat samme pris Skeie må betale for å realisere sine opsjoner.

Alle kan kjøpe aksjer på mandag til 21 øre men Skeie kan vente til aksjen feks stiger til 2 kr og da fremdeles kjøpe aksjer til 21 øre. Og synker aksjen til feks 5 øre så mister han bare de gratis mottatte opsjonene. :face_with_monocle:

2 Likes

Det er jonseptet med opsjoner ja, og han vil i så fall gevinstbeskattes på differansen mellom 0,21 til 2,00 med de samme prosentsatser som deg og meg. Det skulle vel bli sånn ca. 41%, subsidiært ca 9 mill i skatt av gevinst på opsjonen.

Ansatte vil ha tilgang til opsjoner slik det er i alle bedrifter, jeg finner tidspunktet mer interessant sett i relasjon til progresjonen i utvikling av produkter i BergenBio. Slik jeg leser dette så virker dette positivt i mine øyne da innsidehandel er utelukket om det er progresjon i partnerdialog.

Kun mine personlige meninger, og ikke aksjeråd. Korriger meg gjerne om det er noen feil i “matematikken” :slight_smile:

1 Like