Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

BerGenBio ASA - Preliminary results for the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Final results for the first exercise period for warrants issued in connection with rights issue

BerGenBio ASA - Updated timeline for delivery of new shares

BerGenBio ASA: Approval and publication of prospectus

BerGenBio ASA - New share capital registered

BerGenBio ASA: Grant of share options

Dette er ikke akkurat et dårlig tegn for å si det sånn :slight_smile:

The strike price for this grant is NOK 0.2113
per option equal to the volume weighted average share price the last 14 days
before the grant.

Etter Skeie sin opptreden på finansavisen TV for noe måneder siden så MÅ det være veldig viktig å gi han 12 mill opsjoner. :joy::joy:

1 Like

Apropos fuzz om opsjoner. Alle og enhver kan jo kjøpe 12 mill aksjer på mandag, til akkurat samme pris Skeie må betale for å realisere sine opsjoner.

Alle kan kjøpe aksjer på mandag til 21 øre men Skeie kan vente til aksjen feks stiger til 2 kr og da fremdeles kjøpe aksjer til 21 øre. Og synker aksjen til feks 5 øre så mister han bare de gratis mottatte opsjonene. :face_with_monocle:

2 Likes

Det er jonseptet med opsjoner ja, og han vil i så fall gevinstbeskattes på differansen mellom 0,21 til 2,00 med de samme prosentsatser som deg og meg. Det skulle vel bli sånn ca. 41%, subsidiært ca 9 mill i skatt av gevinst på opsjonen.

Ansatte vil ha tilgang til opsjoner slik det er i alle bedrifter, jeg finner tidspunktet mer interessant sett i relasjon til progresjonen i utvikling av produkter i BergenBio. Slik jeg leser dette så virker dette positivt i mine øyne da innsidehandel er utelukket om det er progresjon i partnerdialog.

Kun mine personlige meninger, og ikke aksjeråd. Korriger meg gjerne om det er noen feil i “matematikken” :slight_smile:

1 Like

Fuzzet blir vel at ene kan sitte uten direkte finansiell risiko i et papir som endepunktsmessig blir direkte knyttet til vedkommendes suksess. Får han det ikke til burde han ikke få betalt, eller?

Er rimelig snøblindt å si “er jo bare å handle aksjen så er det rettferdig”, for det blir det jo ikke. Er vel en grunn til at fond av visse slag har fokus på kompensasjon utover lønn og hvordan det kan være på bekostning av aksjonærer.

Han kan jo bare stille pengene å kjøpe i markedet, så er han aksjonær som alle andre.

3 Likes

Skjønner hvor du vil, men det er viktig å huske at lykkes ikke de ansatte som nå har mottatt opsjoner, så har heller ikke opsjonene noen verdi.

For investorer / aksjonærer / styret er opsjoner ment å være en ekstra motivasjon (les bonus) ut over lønn for de ansatte, noe som da igjen gir de ansatte en implisitt gevinst parallelt med aksjonærene. Som jeg nevnte over kan også opsjonene være ryddigst om det er slik at det er forhandlinger som er i sluttfasen nå med en mulig partner (f.eks. Merck e.l.). Dette da de ikke kan handle over børs i en slik fase.

Jeg har ingen formening om det pågår slike forhandlinger, men det er jo ikke urimelig å tenke at det kan være aktuelt all den tid resultatene er gode med Keytruda

Ser den. Men insentivet her er jo “få kursen opp, ellers no cure no pay”. Ingen som kjøper aksjer nå fordi en tror de vil synke i verdi. Må jo ha noen fordeler ved å skape verdienep

BerGenBio Announces Final Bemcentinib Phase 2 Data in AML and MDS Presented at the 2023 ASH Meeting

3 Likes

Her treff på Bemcentinib fra ASH konferansen som holdes nå:
https://ash.confex.com/ash/2023/webprogram/Paper181833.html

https://ash.confex.com/ash/2023/webprogram/Paper185499.html

https://ash.confex.com/ash/2023/webprogram/Session24713.html

https://ash.confex.com/ash/2023/webprogram/Session24982.html

(Har ikke lest disse men det ser ut til at de viser til abstrakter uten grafer og tabeller til de to studiene som er omtalt i pressemeldingen)

1 Like

BerGenBio to Present at DNB Nordic Healthcare Conference

BerGenBio announces closure of EU-SolidAct bemcentinib study arm in hospitalized COVID-19 patients

Endelig. Var på høy tid. Penge og energisluk.

Som jeg har sagt gjentatte ganger fra dag 1, dødt løp både hva angår data og timing!

Er ikke aktiv her inne lenger, men denne blir en go fu#% youreself til bedreviterne som sitter å hauser og baiser. Mener og tror.

Status. Har sittet siden 2018.
Tegnet i emisjoner og gått fra hodet under vann til godt over. Det er et godt utgangspunkt mtp. hvor kurs og aksjeverdien er Pt.

Lukter nyttårsrakett av chartet. Tydelig vending. Folk virker ikke være spesieøt int. i å selge.
Betyr lite for egen del, men morro lel.

God jul og hold på aksjene en stund til. Men ha i mente at det er mange som har sittet under vann lenge. Riktig nok et par kroner opp til breake Even på majoriteten.

1 Like