Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Når man følger logikken din @anon28800809 er det rart ikke flere ser muligheten i BergenBio. Jeg antar de lykkes men er usikker på om det er nok “seriøse” aktører til å få stabilitet på høyere/høyt nivå. Noen som har tanker rundt det? Tradere og shorting vil fortsatt være der.

2 Likes

Nå er det ikke akkurat mangel på store og langsiktige investorer akkurat. Som jeg skrev tidligere, fond etc har et klart mandat mtp risiko. Fase 2 inne biotech er høy risk. Statistikken er ikke på riktig side når det gjelder overgang fase 3, det er nok muligens også grunn for stor short interesse.

Når det er sagt, med overgang til fase 3 og følgende som forventet marked: "bemcentinib has great promise as a treatment for COVID-19 complimentary to the ongoing global mass vaccination programs.”

Da er risiko vekke og aksjen kommer til å gå over i akkumulering av flere store.

Det er alltid noen som er før andre, dette fora gir oss en edge, det deles og analyseres. Litt inhabilt til tider selvsagt. Som sagt tidligere, jeg forventer at BGBIO leverer iht uttalelse over. Noe annet vil være vanskelig å vekk forklare. Dem har sett på data før børsmelding, trekt seg ut av Accord mm. Uten gode indikasjoner der, hadde ikke Godfrey endret ordlyden i uttalelsen fra hope til believe.

We believe bemcentinib has great promise ganske sterkt. Det er ikke lenger en hypotese. Det ligger forventning her.

Nok babbel :sweat_smile:

9 Likes

Enig.

Hvis det ikke er kommet en melding før børsåpning fredag 9. april, er det naturlig å be om en avklaring på om det blir en forsinkelse i forhold til meldingen i begynnelsen av mars og nytt tidspunkt for melding av top line data til markedet når det gjelder Sør Afrika og India.

Kan det komme noe i dag da, under presentasjonen? Det er rett etter børsens stengetid…

Hvilken presentasjon?

Utover det kan det komme når tid som helst.

Litt «positiv» statistikk;

Richard Godfrey presenterer på European Biotech Investor Days 2021 i dag kl. 16:30: European Biotech Investor Days 2021 « Solebury Trout Access

Se presentasjonen live ved å gå til Presentation Schedule « European Biotech Investor Days 2021 « Solebury Trout Access skroll ned og klikk på “Open webcast” til høyre for BerGenBio

4 Likes

Da blir det vel “radiostillhet” her til RG er ferdig med sin presentasjon kl 17 og “tolkings-spetakkelet” begynner… :wink:

1 Like

Bør suppleres med en børsmelding straks om det er nytt å tolke!

We guess bemcentinib has great promise… Da blir det liv i leiren.

Intet nytt fra Vestlandet…

Denne presentasjonen var ikke akkurat ferskvare, gammelt opptak?

Virker faktisk som opptak ja!
image

Han SA faktisk nettopp at dataene kommer i Q1 2021 - det er vel litt sent nå?

De har sendt et opptak så det er ingen risiko for forsnakkelser :blush:

Åpenbart en gammel presentasjon, både SA/India og Accord var “recruiting”.

Det er jo mildt sagt elendig!
Jeg velger å tenke at Godfrey ikke har tid til å prioritere dette nå, de har et stykke arbeid å gjøre om dagen, spesielt ved 100bagger data. Håper i all stillhet at han er opptar med BP avtale og skalere opp produksjonen noe så bort i granskauen :sweat_smile:

3 Likes

Jeg har vært inne på samme tanken @vcp

Det jobbes nok for fullt natt og dag nå for å få en kvalitetsikret rapport for videre presentasjon.
Tror ikke mange er klar over hvilke fasiliteter BGBIO har oppe på Haukeland… De har verdensledende utstyr og labber+testfasiliteter for ulike levende organismer. Ikke minst umiddelbar nærhet til Haukeland sykehus/Lab.

5 Likes

Merkelig det greiene rundt Bgbio nå. Har ikke opplevd at de har vært forsinka i resultat framleggelse tidligere og Hvertfall ikke når de guidet såpass presist.
Det er en ting. Det andre er jo dagens presentasjon, gamelt og opptak til og med😂 Altså en presentasjon som ikke henger sammen med siste nyhetene, tenker da på Accord studien som er avsluttet.
Her kan en konspirere i øst og vest. Selv opfatter jeg selskapet som seriøst og som verdens ledende i sin felt med solid hovedaksjonær. Dagens presentasjon kunne de glatt meldt pass til om de satt på noe som tilsier Covid biten gikk i dass. Vet ikke hva jeg skal tro men at det er noe ext ordinært som vil treffe oss er helt sikkert. Så må en vurdere selv hvilken vei det går🤔

1 Like

Enten har @vcp rett og de er kjempeopptatt i forhandlinger eller de er opptatt med krisehåndtering og skadebegrensning på grunn av negative resultater. Jeg heller mot @vcp