Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Tyd meldingen som du vil…Fokuser på Bemcentinib som kreft vaksine er mim investering.

Tror ikke denne er delt tidligere?

4 Likes

«Det fulle datasettet viser en klar
fordel ved bemcentinib i behandling av en betydelig undergruppe av innlagte
pasienter med COVID-19.»

«(grad 4 og 5) og C-reaktivt protein (CRP)> 30 mg/L. Denne undergruppen
representerte mer enn 50% av pasientene i studien, og viste lovende bevis for
kraftigere behandlingseffekt av bemcentinib for alle endepunkt som ble evaluert.»

«Det fulle datasettet viser en klar
fordel ved bemcentinib i behandling av en betydelig undergruppe av innlagte
pasienter med COVID-19. Dette vil støtte pågående diskusjoner med myndigheter,
regulatoriske myndigheter og industrien.»

«bemcentinibs unike virkningsmekanisme i en potensiell
behandling av innlagte pasienter med COVID-19, har vi nå en klar klinisk
posisjon for bemcentinib mot denne sykdommen. Vi vil fortsette å diskutere disse
resultatene med regulatoriske myndigheter, industri og myndighetspartnere for å
bestemme våre neste steg.»

Ordet jeg har uthevet over er interessant.

Ellers undres jeg noe jævlig over hvorfor bemcentinib er en «usannsynlig» (GF) kandidat til nødgodkjenning når ham selv mener å ha bevis for kraftig behandlings effekt, langt bedre en SOC for 50% av alle innlagte pasienter.

Det henger jo ikke på greip. Da må det vel handle om for lavt antall pasienter datasettet er hentet fra, som i tilfelle kanskje tilsier indikasjoner på heller enn bevis for, samt behov for en noe større fase 3 studie en det dem har antydet til nå.

Jeg vet ikke. Det er vanskelig å gjøre annet enn å spekulere. GF er en kommunikasjons tryllekunstner. Drar en kanin ut av hatten, for så å sage den i to.

Jeg tar gjerne en covid overraskelse, men forventer ikke lenger noen ting av betydning her. Bgbio har fått, som jeg har nevnt en rekke ganger tidligere, mye igjen for dette covid sporet. Se på det som en omvendt senskade.

1 Like

Litt overrasket over at Bemcentintinib har så god virkning sent i sykdomsforløpet, det hadde ihvertfall ikke jeg trodd… De har betydning sterke kort å forhandle MED…

Maury og co fant vel noen indikasjoner på effekt seinere i forløpet. Hvordan det står seg nå vet jeg ikke.
Om dette er noe dem vil se nærmere på i en eventuell ny studie.
Mistenker det ligger noe mer gevinst her også. Fibrose i etterkant.

Årsrapport side 29:

If efficacious in these patients, clinical development work to assess its potential use in the community setting or as a post-exposure prophylactic may be appropriate depending on our clinical and translational data from ongoing studies. "

vcp,

Jeg forstår frustrasjonen veldig godt, og skjønner hva du prøver å få frem.
Jeg kjente selv det ‘svartnet’ litt for meg da ordet “unlikely” dukket opp tirsdag ift nødgodkjenning. Det fremstod utrolig passivt.

Litt senere fikk han spørsmål om India:
“The next question asks, why don’t we apply for approval in India who have a desperate need for medical treatment? And I think all we can say that … the question is that … We do continue dialogue with government agencies and regulators worldwide. So it’s certainly something to consider, although, you know, strict regulatory guidelines and compliance. So there, will be adhered to in all juristic.”

Så vent litt…er det plutselig likevel aktuelt? Er det ikke så kategorisk likevel som han sa først?

Jeg hørte ( og senere leste igjen hva han sa) om nødgodkjenning:

“I think it’s unlikely that we would receive emergency use status. I think we should anticipate that a confirmatory study would be required targeting a defined endpoint”

“I think it’s unlikely that the regulators would encourage us to pursue emergency use authorization on the basis of this data, although the favorable preliminary conversations with regulators have encouraged us to to come forward with suggestions for an confirmation study.”

Mine tanker:

  • Når man, enkelt sagt,vet at India kaster nødgodkjenninger etter alt som kommer deres vei, så fremstår det veldig defensivt og rart om nødgodkjenning skulle være lite aktuelt.
  • Har han “konkludert” med “think its unlikely” før data er fremvist myndigheter i f.eks India og Brasil? For resultatene ble sluppet tirsdag, og instanser i respektive land har jo ikke sett data før de ble børsmeldt?
  • Kan det være at Bergenbio rett og slett ikke har kapasitet nok til å forfølge også dette sporet? Er fokuset på å få på plass partner for fase 3 og etter hvert global utrulling?
  • Jeg tar det nesten for gitt at en partner vil følge opp nødgodkjenning. Hvis partner blir Merck, så er det bare å se på hva de gjør ift Molnupiravir i India.
  • Jeg savner litt pondus og ‘strategisk kynisme’ fra Godfrey. Det bør fokuseres på faktorer som forteller at dette faktisk virker godt. Man ser det også i presentasjoner. De bretter ut alt av detaljer helt nøytralt. Det er vel og bra i et forskningsøyemed og det gir tillit, men skal man score mål , så må budskap spisses, det positive løftes frem og informasjonen være forståelig. Godfrey burde gått i skole hos Daniel Schneider i Photocure.
13 Likes

Ja, han burde jo være like sikker på suksess som det han påsto før han solgte ut en solid del av sin egen beholdning for en tid siden…

Jeg blir ikke med på en diskusjon om det fordi jeg er uenig i premissene.

Bemcentinib virker mot covid-19. Godfrey har nok like sterk tro på medikamentet nå som før.

Det er stor forskjell på det å “virke mot Covid-19” og det å virke så godt at det blir en kommersiell suksess.

3 Likes

Spørsmål:

  • Når kan ledelsen kjøpe egne aksjer iht loven om innsidehandel? Har de lov iht loven om innsidehandel å handle nå ettersom de har publisert siste tids informasjon?
  • Et sentralt moment her er hvorvidt selskapsledelsen med Godfrey i spissen vurderer at selskapet nå er lavt priset ift fremtidig inntjening (de har jo mer enn nok midler). Det ville ha vært et veldig viktig signal til markedet, og vil tro at dette kunne ha påvirket kursen i betydelig grad
  • Det er svært vanskelig å vurdere dette caset og meldingene som kommer (antageligvis selv for største eier), og caset er heftet med stor risiko. Det følger en typisk opsjonsbasert prissetting hvor økonomisk suksess kan bli veldig høy om konkrete hendelser som eks avtale med BP inntreffer. Ledelse har garantert et bedre grunnlag for å kunne vurdere sannsynligheten for at dette skal inntreffe
  • Dersom de har lov til å handle nå; hvorfor handles det da ikke på disse nivåene av ledelsen? I så fall er også det et signal

@Adde Dem har opsjoner langt over ørene, det var nok også mye av grunnen til at GF solgte på egen hype.

Jeg håper du har rett @Hayen
Uavhengig av hva jeg måtte mene og tolke utifra hva som er meldt og kommunisert, synest jeg det er bra og nyttig å fortsatt se på faktiske muligheter og potensiale, om så med lav sannsynlighet. Det er tross alt hva 90% av investering i biotech handler om. Med mindre man er Trond Mohn. Han sover nok meget godt vel viten at uansett utfall, har han brukt av sin rikdom, for å hjelpe andre.

Jeg ser nå fram til AML og NSCLC oppdatering!

Hva tenker du om fase3 i kreftstudiene?, noe av disse ligger i complete fase2.

noen som har et ca tall på tenkt worldwide effekt BB sitt produkt kan stå for?
antall liv spart og kostnader fra korona 19 start til i dag.
trenger ikke respirator ei heller oksygen , må vel dreie seg om betydelige beløp , ikke.
godt å ha til neste mutasjon.

:rocket:

1 Like

Mye skriverier om BB disse dager. Kanskje vi kan få litt fortjent omtale som gjør at investorer kan få øynene opp for denne juvelen!

Selvsagt , men NÅR :face_with_monocle: håper innen Q3​:running_man:‍♂

Melding om oppstart av 2 ila året er hva jeg tror og håper på.

Kan du legge ut essensen i denne artikkelen da den ligger bak betalingsmur?

Flott oppsummering.

https://mfn.se/cis/a/bergenbio/bergenbio-asa-bergenbio-kunngjor-topplinjedata-fra-fase-ii-utprovingsstudie-av-bemcentinib-i-sykehusinnlagte-covid-19-pasienter-ad6d2630

Dette punktet blir godt beskrevet her

Primærendepunkt

Primærendepunktet (tid til forbedring med to grader på WHO’s skala fra innleggelse, eller tid til utskriving eller klar for utskriving) viste at behandling med bemcentinib var marginalt bedre enn standardbehandling, men forskjellen var ikke statistisk signifikant. Dette endepunktet er påvirkes av en rekke subjektive faktorer, inkludert variasjon i klinisk praksis, hvilke nivå epidemien er på lokalt, behov for sengekapasitet på sykehus og tilgjengelige ressurser. Derfor måler kanskje ikke dette endepunktet direkte den enkelte pasients helse, eller nytten av bemcentinib.