Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Mange går i fella og den villfarelsen at bare det gjøres store nok og mange nok innsidekjøp så går aksjekursen til himmels, det stemmer overhodet ikke alltid.
At innsidere handler kan ofte være et positivt signal, men det gir ingen garanti for en varig kursoppgang.
Akkurat dette har blitt brukt som argument i en lang rekke selskaper, et eksempel på det er Contexvision, herregud, aksjekursen ville jo vokse til himmelen etter alle selskapets innsidekjøp, hva skjedde?

Kurs kommer ved utvikling og resultater over tid, hverken mer eller mindre.

1 Like

Når vi først er inne på dette med innsidekjøp og salg.
Jeg kan komme med enda et eksempel fra NEL.

Juni 2017(?) solgte styrelederen i NEL mengder med aksjer.
Kursen falt kraftig.
Dagen etter meldte NEL milliardkontrakt med franske H2.

3 Likes

Toget har sporet av her, men ja som sagt det finnes eksempler begge veier.
Jeg satt selv i NEL når spettet tømte seg og forlot skuten. Ble blodig. Resten av historien kjenner vi.

1 Like

Som en skrev litt opp i tråden. Insiderne i firmaene kan være rimelige vanlige mennesker men vanlig utgifter. JA noen tjener sikker mer enn andre men de kan ha sine midler låst i andre aksjer, i huslån m.m,.

Nøyaktig det samme i Medistim i fjor, det haglet med innsidersalg en periode, siden det har kursen nesten doblet seg.

Det finnnes kun en god grunn for å kjøpe en aksje, det finnes 100 gode grunner for å selge den.

1 Like

Trenger bare en Trond her :smiley:

Tror vi legger denne ballen dø en gang for alle! Det finns utallige tilfeller av akkurat slike salg i aksjeverdenen. Er ofte gode grunner privat for det, som ikke har noe med selve selskapet/grunnlaget å gjøre. BB står like sterkt fundamentalt, og de gode resultatene taler for seg. La oss heller holde fokus på dette!

1 Like

Min tanke:
Samtalene med EMA/FDA ang aml må nok landes før evt partneravtale fase 3 AML.
Partner og bb vet da hva som er konstruksjon for videre løp. Det blir lettere for bb å ta seg betalt og lettere for partner å strekke seg med kapital & engasjement

I tillegg er jeg spent på hvor nær de er å kunne bruke cAxl/sAxl som biomarkør for fase 3

3 Likes

Jeg stilte Godfrey spørsmålet via Radforsk podcasten om å bruke biomarkøren til å gjøre forsøk kun på AXL+ (takk til longia for transcript)
Elisabeth Andersen: [00:23:51] And the next question. Since clearly bemcentinib is the most efficient on AXL positive, have you planned trials that just cover that group.

Richard Godfrey: [00:24:01] Ah, well I mean that’s, we’ve been talking about this for a long time, that we know that AXL positive patients have a worse prognosis, we know bemcentinib is selective AXL and only engages with AXL positive diseases. We’ve developed a composite score that measures AXL both on the cancer cell and the immune cells, both of which are involved in preserving survival of the cancer, which, of course, is a bad thing. So would we like to do trials in AXL positive patients only? Maybe sure, one day? That would be an ambition. I think as a scientist, you know, we have to be careful that we don’t profess to know all the answers, so sometimes it’s useful to do an uncommon study and then do a retrospective analysis because we just don’t know what we don’t know. So I think we reserve judgment on whether we do preselected AXL positive patients. It’s certainly one trial design that we can consider, but there’s absolutely nothing wrong with doing a new kind of study, particularly the early stages of developing a first class drug and then doing a retrospective analysis, because you might learn a whole lot more by doing that.

Richard Godfrey: [00:25:20] The other important thing to remember is that the only way we get the biomarker and the diagnostic approved is to do the validation study that would require a negative control. We must actually have those all cancer patients so that we can discern from them. So it’s not it’s not quite as straightforward as it might appear to be from looking at the data in order to get the full benefit from doing a trial. So, but certainly one day, I think we often accept this, that we hope that we could have what we call a precision medicine approach to the commercialization, meaning that, you know, if we can say that it’s only the AXL positive patients that benefit, and we only want AXL positive patients to be prescribed our drug. And it would appear from all the work that we’ve done on others is that more than half of the patients seem to be AXL positive and the other patients have the worst prognosis. So it’s a very significant market size and a very significant patient population.

5 Likes

Det er i hvert fall fint å se at Finansavisen ikke lar denne børsmeldingen sendt fredagskveld gå under radaren:

Kanskje er det som noen sier at Godfrey ikke har privatøkonomi til å kjøpe alle 75 000 opsjonsaksjene. Det kan man selvsagt ha forståelse for! Men hvis han (via tredjeparten) hadde solgt bare 21948 aksjer til NOK 25.67 ville det holdt til å long finansiere de resterende 53052 opsjonsaksjene.

Jeg har sittet på sidelinjen siden 20. april. Tenkte det begynte å bli interessant med en inngang nå. Men Godrey ser tydeligvis mer verdi i cash enn i BGBIO @ 25 NOK ! Så får vi se om gapet skal lukkes.

EDIT:
hvis vi hypotetisk tenker oss at Godfrey hadde som krav at han skulle sitte igjen long med det antall opsjonsaksjer som gir null netto kontantstrøm ifm transaksjonen, skulle han solgt 31028 aksjer og sittet igjen long med 43972. Jeg har ikke korrigert for mellomfinansieringskostnader på noen få tusenlapper.

4 Likes

For en fin verden dere lever i. Skulle ønske jeg hadde penger til å bare innløse litt her og der. Istedet for betaler jeg ned på bolig, bil, forsøker å holde kona happy, har 3 små pengesluk, og bil. Men dette er vel problemer en CEO ikke har…

Altså, jeg ser argumentet om at innnsidesalg sjelden er positivt, men at folk ikke har lov til å ha økonomiske forpliktelser og skal pøse det de har av kapital i selskapet er vel urealistisk.

Såvidt jeg vet har han vel litt over en million opsjoner, så at han blir rik når selskapet lykkes, er det vel liten tvil om. Da kan han vel også få lov å leve litt frem til da?

3 Likes

Selvsagt, jeg unner mr. Godfrey alt godt. Fint at han kan spe litt på grunnlønnen sin på kr 2 949 000. Vi takker igjen for klar og entydig kommunikasjon til aksjemarkedet.

1 Like

Aksjen holder seg faktisk sterk på morgenkvisten dag. Liten salgsvilje.

1 Like

Ja, som forventet. Det har vært solid omsetning rundt 25 til 26kr… Ny støtte på 25 kr

Uansett er kursen nitrist og latterlig

Blir spennende å se om 25 vil fungerere som ny støtte! Uten nyheter skal den sige rolig nedover de neste dagene, hvis den oppfører seg som tidligere. Siste året har den konsekvent korrigert tilbake etter euforitopper. Men det kan være at aksjonærbasen er endret eller at salgsviljen er mindre denne gang og at absolutt bunn er satt.

Spennende case til attraktiv pris, og timingen er muligens god. Men litt rabbat vil jeg ha for gjentakende dårlig eller tvilsom kommunikasjon.

Skal gi deg rabatt, er jo faen ikke annet enn rabatt her.

3 Likes

Obs obs
Delta-virus oppdaget i 74 land

Korona-varianten Delta er nå påvist i 74 land, og er den som nå spres raskest, ifølge Guardian. Den ble først oppdaget i India i februar, og det fryktes at den mer smittsomme og alvorlige Delta-sorten er i ferd med å bli dominerende på verdensbasis.

I Storbritannia utgjør Delta nå 90 prosent av all ny smitte, og har ført til at myndighetene nå utsetter gjenåpning. I USA står Delta og beslektede underarter for rundt ti prosent av smitten, og har doblet seg hver annen uke, ifølge Det amerikanske overvåkningsorganet for mat og legemidler, FDA.

Mange frykter at Delta allerede er mer utbredt enn det som er registrert i mindre utviklede land, og at det kan gi nye bølger

1 Like

Skulle tro at muligheten for midlertidig godkjenning for behandling med Bemcentintinib i
Bestemte grupper er til stede…

2 Likes

Hvis det meldinga om opsjonene prøvde å si var at Godfrey innløste og solgte aksjene via en megler så må det være noe av det verste virrvarret av en børsmelding jeg har lest. Hva han gjør med opsjonene forøvrig er helt og holdent opp til han selv .

Utover det så er det utrolig hvor mye positivt som kommer i forhold til resultatene som vises. Skal bli moro når selskapet kommer i gang med noen pivotale studier og veien til godkjenning er mer slått i stein. Veldig spennende å følge fremover.

8 Likes

Jeg må av hele mitt hjerte støtte all sutring her.

Nå er det snart på tide at alle som bygger opp en bedrift innser at det de bør være opptatt av, er om aksjeeiere opplever at de tjener penger fra dag til dag. Aksjeeiere er som kjent fattige mennesker og har ikke råd til å se papirtap over noen dager.

Som vi så i sin tid i NEL: De samme som uttalte seg i forakt om skatter, ville ha statsstøtte til NEL. De hadde jo aksjer i NEL.

Aksjeeiere er rare mennesker.

6 Likes