Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg har ikke fulgt hele tråden, men tror den blir mer givende for alle hvis man holder seg til å diskutere selskapet og ikke hverandre.

3 Likes

Du vet ikke at Bergenbio må ta fase 3 selv

Her beviser du at du enten ikke følger med, eller bevisst underkommuniserer særdeles gode fase 2 resultater for aml og NSCLC

Dette viser bare at du tror ting er ekstremt enkelt
Dette er særdeles komplisert, spesielt siden bemcentinib er så anvendelig

Prisen på Bergenbio vet du ikke. Mohn dikterer prisen på Bergenbio

Dette blir litt hersketeknikk, men hvis man skreller bort det, så er det som nevnt godt kjent at Merck og Bergenbio har et godt samarbeid.

Du vet vel ikke om selskapet har en eller flere beilere?

1 Like

JAK-STAT er jo langt mer kartlagt. Det er på pensum tidlig i medisinstudiet.

OK, la oss se da hvem som får rett. Jeg baserer min hypotese på sannsynlighet basert på historisk data. Tiden vil vise.

Er flott hvis du opplyser meg og forteller meg hvordan disse særdeles gode fase 2 data er satt opp mot konkurrerende pipeline og deres fase 2 data i AML og NSCLC. Det er dette BP gjør. Lykke til med øvelsen :wink: Venter i spenning.

Jeg tror selskapet har blitt sett på og garantert har snakket med flere BP selskaper, men basert på hvordan ting ser ut så tror jeg ingen har vist betydelig interesse.

Som sagt, de fleste BP i cancer og immunologi med respekt for seg selv har en kinase hemmer og det er utallige kinasehemmere som er blockbusters. Å kjøpe opp en ny kinase hemmer slik som AXL er en svært enkel øvelse for hvilke som helst BP selskap. En kinase hemmer er ikke en avansert teknologi. Er relativ lav risk hvis effekten er god og bivirkningsprofilen er akseptabel. At sette ikke er gjort til tross for «de særdeles gode» fase 2 data sier meg at BP ikke er så keen.

1 Like

BergenBio har per i dag en solid cashposisjon, og en ekstremt engasjert storeier som ikke bare har tegnet seg i emisjoner, men også kjøpt godt med aksjer i markedet.

Mange som liker at selskapet er fremoverlent og ikke lar pipelinen sin råtne på rot.

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2021/01/28/7616114/trond-mohn-laster-opp-eier-aksjer-for-naermere-800-mill.


Utenom dette så synes jeg noen og enhver i denne tråden har unødvendig spiss tone, prøv å fokuser på å snakke sak heller enn å snipe på hverandre, så slipper vi å fjerne fullt av innlegg og ødelegge flyten i diskusjonen.

Også den helt vanlige henvisningen til at vi ber brukere om å ikke prøve å dominere tråden ved å spamme mange korte innlegg på kort tid. Bruk den glimrende redigeringsfunksjonen som finnes i forumprogramvaren.

Og en god regel er å heller si hva man mener direkte, enn å drive med retoriske spørsmål som man vet bare vil provosere den andre parten.

7 Likes

OK, da ble mitt siste innlegg fjernet siden det var et retorisk spørsmål. Så la meg heller være mer konkret.

BGBIOs har aggressivt klinisk program og cash burn deretter. Selskapet har derfor, etter min mening, ikke nok cash til å finansiere en fase 3 studie selv. Derfor, får de ikke en partner er det stor sannsynlighet for en emisjon før fase 3.

1 Like

Dette er også en god del av grunnen til at jeg selv har vektet meg en god del ned i selskapet mens jeg avventer hva som kommer ut av de kliniske studiene og hva nye CEO bringer til torgs når vi kommer nærmere nyttår.

Men det er rimelig åpne dører du driver og slår inn her, all den tid selskapet selv fremhever at de er godt finansiert for de pågående aktivitetene og nærmeste milestones.
Da betyr det logisk at de mener at det i fremtiden vil trenge mer penger som må hentes fra emisjon eller partner.

Blir det emisjon er jeg helt overbevist om at Mohn stiller opp minst pro rata, så mye som han har kjøpt i markedet på kurser høyere enn i dag har jeg ingen tro på at han vil la seg utvanne.

3 Likes

Da er vi så å si enige da. Forskjellen er at jeg ikke tror selskapet vil klare å få en partner før fase 3 studien må settes i gang. Alle aktuelle BPs har med høy grad av sikkerhet sett på caset. Mellom BP aktive speidere, vitenskapsfolk som selv leser litteratur og BGBIO sin business development så er det naturlig at de har hatt dialog med relevante parter. Siden ingen har bitt på kroken så må selskapet trolig selv finansiere en regulatorisk fase 3 studie, dette koster mer enn dagens cashbeholdning.

Dette er risikoen med utvikling av legemidler. Man må stille opp med masse penger upfront og håpe på å lage et godt nok case til at BP tar over utviklingen i faser hvor det blir riktig dyrt. Lykkes man ikke med å attrahere BP til da må man gjøre det selv, slik som BGBIO begynner å bli et eksempel på.

For å bare ta den – Algeta sin avtale kom ganske tidlig i fase 3 om jeg husker korrekt. Altså etter at fase 3 var påstartet.
Så at Brgbio er nødt til å ta fase 3 helt selv (til avlesing) er absolutt ikke gitt selv om den startes opp uten at en avtale er på plass.
Med det sagt, tror jeg heller ikke det kommer noen avtale før oppstart fase 3 nå da jeg føler det vil være unaturlig før ny CEO har fått litt fartstid i firmaet.
Just my 5 cents.

2 Likes

Jo enig. Nå har Bayer ikke tjent inn prisen de betalte for Algeta. Xofigo har ikke blitt den cash cowen de trodde. M&A trenden i farma har endret seg betraktelig siden Algeta dealen. Jeg sier bare hva jeg tror er mest trolig. Ingen av oss som sitter med fasiten heldigvis.

@Roc

Du har hatt mange gode innlegg siden sommeren.

Hvilke av våre norske Biotech startups anser du som er mest aktuell for BP?

2 Likes

Gøy at det blitt noe diskusjon idag på denne tråden. Hvem får rett? Jeg mener at det er TM :slight_smile: :birthday:

Hei @Logdec

Takk for hyggelig kommentar.

Godt spørsmål. Jeg kjenner ikke miljøet i detalj, men skrev noe i denne gata under Biotekaksjer Biotekaksjer - #5211 av Roc Er nok ikke helt det du spirte om, sorry.

2 Likes

Synest det er greit å løfte fram og repetere to ting fra dagens melding.

The encouraging
preliminary survival data reported showed that the addition of bemcentinib more
than doubled the historic survival rates seen with standard of care treatment in
this patient population.

Dialogue continues with the regulatory agencies in the US and Europe to align on
a pathway for a pivotal registration trial for the bemcentinib/LDAC combination
in relapsed elderly AML patients unfit for intensive chemotherapy.

29 Likes

Tilfeldig at nyheten kommer kvelden før nye sjefen starter jobben?! Hehe! :wink:

2 Likes

La oss tro det er starten på noe… :wink:

3 Likes

Tja, skal jeg si at dette er gøy :slight_smile: Det er det vel :ok_hand: :ok_hand:

1 Like

Ikke helt enda :blush:
Om og når det meldes om en finfin deal, da blir det gøy :grin:

Da blir det VELDIG gøy!

TTT, og hvergang en liten stepp i riktig retning er enn :slight_smile: Uansett hvordan det påvirker kursen imorgen.

1 Like