Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

For å bare ta den – Algeta sin avtale kom ganske tidlig i fase 3 om jeg husker korrekt. Altså etter at fase 3 var påstartet.
Så at Brgbio er nødt til å ta fase 3 helt selv (til avlesing) er absolutt ikke gitt selv om den startes opp uten at en avtale er på plass.
Med det sagt, tror jeg heller ikke det kommer noen avtale før oppstart fase 3 nå da jeg føler det vil være unaturlig før ny CEO har fått litt fartstid i firmaet.
Just my 5 cents.

2 Likes

Jo enig. Nå har Bayer ikke tjent inn prisen de betalte for Algeta. Xofigo har ikke blitt den cash cowen de trodde. M&A trenden i farma har endret seg betraktelig siden Algeta dealen. Jeg sier bare hva jeg tror er mest trolig. Ingen av oss som sitter med fasiten heldigvis.

@Roc

Du har hatt mange gode innlegg siden sommeren.

Hvilke av våre norske Biotech startups anser du som er mest aktuell for BP?

2 Likes

Gøy at det blitt noe diskusjon idag på denne tråden. Hvem får rett? Jeg mener at det er TM :slight_smile: :birthday:

Hei @Logdec

Takk for hyggelig kommentar.

Godt spørsmål. Jeg kjenner ikke miljøet i detalj, men skrev noe i denne gata under Biotekaksjer Biotekaksjer - #5211 av Roc Er nok ikke helt det du spirte om, sorry.

2 Likes

Synest det er greit å løfte fram og repetere to ting fra dagens melding.

The encouraging
preliminary survival data reported showed that the addition of bemcentinib more
than doubled the historic survival rates seen with standard of care treatment in
this patient population.

Dialogue continues with the regulatory agencies in the US and Europe to align on
a pathway for a pivotal registration trial for the bemcentinib/LDAC combination
in relapsed elderly AML patients unfit for intensive chemotherapy.

29 Likes

Tilfeldig at nyheten kommer kvelden før nye sjefen starter jobben?! Hehe! :wink:

2 Likes

La oss tro det er starten på noe… :wink:

3 Likes

Tja, skal jeg si at dette er gøy :slight_smile: Det er det vel :ok_hand: :ok_hand:

1 Like

Ikke helt enda :blush:
Om og når det meldes om en finfin deal, da blir det gøy :grin:

Da blir det VELDIG gøy!

TTT, og hvergang en liten stepp i riktig retning er enn :slight_smile: Uansett hvordan det påvirker kursen imorgen.

1 Like

Ok, det er litt gøy :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Spændende om dette studie fra Universitet i Arkansas faktisk understøtter brugen af BEM - UAMS Research Team Finds Potential Cause of COVID-19 ‘Long-haulers’ | UAMS News :roll_eyes:

2 Likes

Ja, det hadde vært spennende og totalt uventet. Slik jeg leser artikkelen testet teamet hypotesen om kroppen lager autoantistoffer mot ACE2 enzymet i long covid. De klarte så å bekrefte hypotesen sin i et lite pasientmateriale ved å spesifikk søke etter antistoffer mot ACE2 i long covid blod. Ingenting som tilsier noe om AXL her.

Min tanke var at det er spike-proteinets interaktion (som BEM “beskytter”) med ace2, som får kroppens antistoffer til at angribe ace2 - og give langvarige følgeskader af covid.

3 Likes

Teoretisk kan det forekomsten av autoantistoffer feks forklares med at spikeproteinet (som kobles til ACE2) har et epitop som B-cellene lager antistoffer mot. Dette spikeproteiepitopet på er overlappende et epitop (spesifikk aminosyrerekkefølge) på ACE2 reseptoren, og dermed vil antistoffene bindes til både spikeproteinet og ACE2 reseptoren.

Med andre ord, en plausibel forklaring er at det er likheten i overflaten på spikeproteinet og ACE2 som forårsaker at det dannes antistoffer som binder seg til begge. Interaksjonen mellom spikeproteinet og ACE2 (og en evt rolle AXL) måtte spille trenger ikke å spille en rolle for at det lages autoantistoffer. Dog, virusload har noe og si for at immunsystemet skal kunne klare å lage antistoffer og det er avhengig interaksjonen slik at viruset replikeres.

Forøvrig gikk forskningsgruppen spesifikt inn for å finne autoantostoffer, noe de fant. La oss vente på paperet for å se hvordan de forklarer dette.
Å dra dette mot AXL blir å søkt.

2 Likes

Håper dem aldri søker. Kan ikke se at det skal ende godt. Sier det igjen, dette covid sporet må bare få sige ut i sanden fram til dem har en svært god nyhet å komme med, så kan dem nevne at det er terminert som følge av fokus på mer verdifulle løp, med vesentlig større behov og inntektspotensial.

2 Likes

På linkedin idag
Screenshot 2021-09-15 at 19.41.10

19 Likes

Supert,takk for deling av INFO :+1:

1 Like