Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

@Savepig

Jeg registrere det er veldig flinke folk her inne og det hadde nok vært lurt om Bergenbio fikk sin «fundamental» tråd hvor vi kunne flyttet over det som er verd å ta vare på. Blir nok mye småprat her framover.

4 Likes

Right you are! :smiley:

2 Likes

Da er vel dette tråden for de lettere innleggene om BGBIO. Så etter som dette er så enkelt som klipp og lim fra www.trintydelta.org
Trinity Delta view: The potential of the AXL receptor as an oncology target is being increasingly recognised and validated, and now, emerging preclinical data highlights its role in viral infection. BerGenBio is spearheading advances in AXL biology and its lead asset, bemcentinib, is the most advanced selective oral AXL inhibitor in development. Bemcentinib’s potential utility in treating viral infection was first explored following the SARS and Zika virus outbreaks. Its selection as the first programme in the UK’s flagship ACCORD study provides significant validation of BerGenBio’s development work, raising its global profile materially. Bemcentinib’s two-pronged mechanism of action suggests it has the potential to lower viral load and reduce the sequalae of COVID-19. If efficacy in early COVID infection is demonstrated, this, coupled to its oral administration, could mean bemcentinib has an ideal profile for use in the community setting (pre-hospitalisation), which has positive clinical and health economics repercussions. Our current BerGenBio valuation is NOK3.54bn ($339m) or NOK48.31/share, excluding any contribution for bemcentinib’s potential in treating COVID-19.

Inntekter fra Covid-19 om det slår til er mer eller mindre en tenk-på-et-innmari-stort-tall øvelse. Og for å få verden tilbake i gang er det om å gjøre at medisin til behandling og eventuelle vaksiner er tilgjengelig for alle, så jeg håper i grunnen at prisingen blir relativt moderat. Men det som kan være viktig på lang sikt for BGBIO er at AXL blir allment kjent som en mekanisme og det vil kunne gi et enormt fortrinn ved senere markedsføring innen onkologi!

13 Likes

Det bare sprer seg i europeiske storaviser

11 Likes

Ser frem til noen potensielt meget begivenhetsrike dager og uker fremover. Ikke bare i BGBIO men generelt i norsk biotek. :clap::raised_hands:

5 Likes

Håper det vil vise igjen på kursen🤞

2 Likes

Bergenbio har guidet veldig bra over flere år etter det jeg har fanget opp. Det at nå samme person går så sterkt ut og sier 80% sannsynlighet, gjør at jeg tenker mitt.

Skulle gjerne sett Pål Falck sin modell med 80% sannsynlighet for markedsgodkjenning innen 3-4 måneder i et marked som pr i dag mangler en «super tabelett» til jordens 8 milliarder mennesker…

6 Likes

Tenker kursen nå er i hendene på traderne på kort sikt, som lever av diskursen mellom topp og bånn. Så til alle dem som nå vil inn i Bgbio, pust ut, DET kommer kjøpsmuligheter de kommende 14 dagene! (Før Covid-19 tallene kommer :crossed_fingers:). Men bare husk at i samme periode skal den hypes i mainstream media, slippe børsmeldinger om fullført inklusjon, og mulige tall fra de andre studiene.

5 Likes

Finnes det noen presentable kilder på prismål på bgbio?

Jeg finner kun denne, og det er litt jalla:

1 Like

Trinity Delta (betalt av bgbio) er grundig og nøktern.

1 Like

Noen som vil tippe startkurs i morgen og sluttkurs fredag?

40 som start og 60 på fredag er min forhåpning :man_shrugging:

5 Likes

Virker solid!!! :muscle:

1 Like

Plutselig så bare: tenor (3) det skal være en rakett der men den går så fort at du ser den ikkje :sweat_smile::love_you_gesture:

5 Likes

Har vi tro på en liten tilbakegang i slutten av dagen? Vurderer på om jeg skal tørre å ta sjansen for å snitte ned litt.

Tror vi har sett toppen - for i dag. Ligger litt lenger ned på 42-43 og napper tilbake noe jeg gikk ut med på ca. 45.

1 Like

Tenker det samme. Begynte dagen med å snitte ned, gikk skeis så gikk glipp av en krone. Se om jeg får tatt den igjen hehe. Risky business.

Sånne betraktninger om dagskurser synes jeg er særdeles vanskelig i biotekene som går på nyheter, forventinger, og endringer i jordens magnetfelt. Feks om en forvalter vil inn her og venter på ja fra teamlederen idag etter å ha oppdaget Bgbio i forrige uke, ja så kan den plutselig gå enda mer idag nå som amerikanerne våkner i 13-14 tiden.

Så ja, den kan legge seg på 42-43 nå, men kan også gå til 47, 54, osv. Er ikke for ingenting at dette oppleves som bingo/“pick a number”. Mitt mål for uken er at den snuser på mcap 5 mrd, fortsatt et lavt priset biotek utifra pipeline om man sammenlikner med amerikanske bioteks.

Corona tall ila 1-1,5 måned, vel verdt å ta litt risiko da gitt optimismen i ledelsen, “80 % sannsynlighet”-uttalesen osv.

Jeg kan lite om trading, prøver å fokusere på det fundamentale så langt det lar seg gjøre. Min backup i Bgbio er AML nyheter utover høsten, dersom alt med korona og NSCLC mot all formodning skulle feile.

8 Likes

Det er jo nettopp dette som er genialt med caset nå i dag, BGBIO er i mine (og flere analytikeres) øyne verdt dagens kurs basert på tidligere pipeline, så har man fått inn Covid-19 som en gratis opsjon i tillegg.

5 Likes

Nettopp Boms!
I BgBio har man et solid fundament i de pågående kreftstudiene som trolig alene har høyre verdi enn dagens prising.
Og bare den fantastiske omtale-reklamen selskapet har fått internasjonalt er verd prisingen nå.

Så har man at om det “går veien” innen Covid-19-studiene så er kurspotensialet helt hinsides høyt.

Her kan selv en liten investering bli til noe stort om man lykkes!

2 Likes