Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Jeg forstår ikke hvorfor de holder på short-posisjonene sine når breakdown analysen ligger rundt 0?

Fordi roboten som shorter ikke gidder lese DnB sin aksjeanalyse?

3 Likes

Tommel opp for Bemcentinib.
Favipiravir får ikke starte klinisk studie. Se link under i artikkel.

Ser at Bergenbios trial ble anbefalt av England. Noe har De sett i De første pasientene som ble behandlet.

12 Likes

bare å vente på FPI i S-A nå. og deretter India

Utfordringene står i kø for lagring og distribusjon av vaksinene:
Flere av kandidatene som har kommet lengst i vaksinekappløpet, kan bli krevende å lagre. Moderna har anslått at den tåler noen dager i kjøleskapstemperatur.
RNA-vaksinen vil kreve en betydelig grad av nedkjøling. Man antyder ned mot -70 grader både ved lagring og distribusjon av vaksinen til vaksinesteder. Og eventuelt også lagring ganske kjølig på vaksinestedet, sier Bukholm i FHI.

Edit: Skal dette bli den neste skandalen? Først tester man vaksinen under kontrollerte forhold, og ser en mulig effekt. Så lurer man Trump og andre land til å kjøpe inn noen hundre millioner doser som mister effekten fordi man ikke klarer å skalere opp med optimale lagringsbetingelser. :open_mouth:

Hva med BerGenBios bemcentinib da?
Holdbar i 3 år i vanlig -20 fryser, og hele 2 år i kjøleskap (4 grader). Kan sendes ved romtemperatur.

17 Likes

Endelig litt bevegelse… Skal vi få se 30 brutt igjen :slight_smile:

1 Like

Lavt volum og liten bevegelse de siste dagene, etter en ørliten shortreduksjon på fredag.
Ingen shortendring på mandag.
Shorts “machine learning”-:robot: er nok i “tenkeboksen” nå. Godt de er under press i dag.

1 Like

Teknisk duket for oppgang.

Hvor blir det av “imminent” fra Godfrey vedr. S-A?

2 Likes

Drar på seg med innleggelser i UK.
Nesten 500 daglig nå.
I sommer var det godt under hundre enkelte dager

Takk @Hayen . Det er egentlig veldig dobbelt vi holder på med. Covid Lotto kaller jeg det. Mange syke og som faller bort og vi kan treffe bulls eye med vilje til å sette egn formue på selskaper som satser innenfor Covid.

Jeg vil bare har nevnt dette ´´konflikt´´området.

Med kveldstanke til alle som ikke har det bra :sleepy:, håper jeg at det riktige medisin skal bli funnet.

En ting jeg ikke skjønner dog. ACCORD startes opp igjen, og UK har for tiden 10k + nye smittetilfeller daglig, India har 50k + nye smittetilfeller daglig. Sør-Afrika hadde 933 nye smittetilfeller igår med synkende trend. Hva skal de inn å styre i Sør-Afrika etter?

1 Like

Hvis man antar de begynte å jobbe med Sør Afrika før 28 juli da ACCORD ble pauset, så ser det ut som det var en avgjørelse de tok da covid var i en eksponentiell fase eller på topp der.

2 Likes

Pent! TTT men BGBIO og partner leverer!!

07.10.2020 07:01:03: BerGenBio kunngjør første pasient dosert med bemcentinib i tilbakevendende malignt pleuralt mesoteliom (lungehinnekreft) i sponset fase-IIa utprøvingsstudie

Bergen, Norge, 7 Oktober 2020 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), et biofarmasøytisk
selskap i klinisk fase som utvikler nye, selektive hemmere av AXL-kinase for
krefttyper med behov for forbedret behandlingstilbud, kunngjør at første pasient
er dosert og fortsetter behandlingen i en medisinsk studie som vurderer
bemcentinib hos pasienter med tilbakevendende ondartet malignt pleuralt
mesoteliom (lungehinnekreft). University of Leicester i UK er sponsor av
studien.

6 Likes

Afrika er i mine øyne svært interessant. Basert på det jeg så her om dagen så var de genetisk mye mindre disponert for å få covid. Dette fordi det ikke har brutt ut der nede slik man trodde. Og kan man høste data fra folk med et annet gensett enn oss andre så kan det plutselig gi oss veldig verdifull info

@Bindestrek care to elaborate?

“Høste data fra folk med et annet gensett” = useless data. Og finn gjerne kildene til det utsagnet.

Det jeg har lest at de er flinke til, er å høre på myndighetene og å følge råd for smittevern.

1 Like

Shorter VOLEON ble sikkert meget glad av dagens melding. :joy: :popcorn:

1 Like

Vedr. dagens melding:

« Det primære endepunktet for denne studien er
sykdomsbekjempelsesrate etter 12 uker, hvor fullstendig eller delvis responsrate hos pasienter blir analysert.»

Dvs. forventes enda en potensiell godmelding Ila slutten av desember (eller primo januar) :nerd_face:

2 Likes