Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Med 500 000-1000 000 nye daglige brukere tror jeg ikke vi skal prøve å regne multipler.

Man skal jo ikke ta av, men viser studiene virkning så støtter den kun opp om uavhengig forskning som kommer inn fra hele verden om viktigheten av AXL inngangen som Covid bruker.

Tamiflu var “bare” symptom svekker og solgt som @Dreamliner sier for milliarder. Norge alene tok 1,4 million pakninger in på kriselager hos MSD. Se tall og forstå hva dette kan betyr for BergenBio.

Iht retningslinjer for pandami 30% av totale befolkning skulle ha tilgang til Tamiflu, hvis du lurer hvor 1.4million pakninger kommer fra.

Screenshot 2020-10-25 at 14.44.48

2 Likes

Mine bekymringer om at mange er inne pga covid minskes ikke nå.

1 Like

Beklager forstår ikke helt hva du mener?

Jeg klarer ikke tro at det å ta bemcentinib straks man har positiv på en hurtigtest kommer til å skje.

Man kan faktisk komme til å ta bemcentinib allerede FØR man har svar på test. Dvs forebyggende hos nærkontakter. Forutsetningen er at det er lite bivirkninger og at bemcentinib virker tidlig.
Første trinn er nå testene på de minst syke som er innlagt på sykehus. Ser man effekt der, så er neste skritt (i følge BGBIOs representant) å bruke den forebyggende (slik man allerede gjør med antibiotika uten å ha positive tester eller symptomer).

prump: Men du har rett i at kursen vil falle ved en melding om at bem ikke virker mot covid. Derfor kan det være lurt allerede nå å ta stilling til om man tror på bem i kreftbehandling. Det vil bestemme om du skal selge eller kjøpe om kursen faller på en slik melding.
Du skriver at du tror, ikke tror eller tviler, og det er helt greit, men for oss andre er en utdypning av begrunnelsen for hvorfor du tror det du gjør mer interessant enn hva du tror.

1 Like

Ikke umulig, men tviler sterkt. For meg ser det ut som at det som skal til er å redusere en forsinket overreaksjon av imunforsvaret. Det blir uansett spennende. :wink:

Er det betennelsesdempende?

Jeg forstår ikke hvorfor det ennå ikke er avklart om Bemcentinib virker mot Covid 19.
Det er over 6 mnd siden melding kom om at Bemcentinib skulle testes, sykdomsforløpet er 2-3 uker… og behovet for fungerende medisin er akutt.

Har jo denne fra tidligere i år.

AXL is a key suppressor of the type I interferon response and is targeted by viruses to block the anti-viral
immunity.

Slide 11

3 Likes

Rasken: Dette finner du svar på ved å gå til oslo børs og søke ut børsmeldingene fra BerGenBio.

Kort fortalt: Pasientgrunnlaget i UK ble borte i juli. Så måtte man i gang med praktisk planlegging og nye godkjenninger. Likevel relativt raskt i klinisk studie-sammenheng. Det er mye som skal avtales, koordineres og ordnes for at dette skal gjøres ordentlig.

Hvis dette ikke hadde handlet om covid, så hadde det ganske sikkert tatt mye lenger tid.

-02.06.2020 BERGENBIO CONFIRMS FIRST COVID19 PATIENT DOSED WITH BEMCENTINIB IN ACCORD TRIAL
-28.07.2020 UPDATE ON BEMCENTINIB’S INVOLVEMENT IN POTENTIAL TREATMENT OF COVID-19 PANDEMIC “cease the grant funding to the University Hospital Southampton NHS Trust for the COVID-19 ACCORD clinical study” “In recent weeks the incidence of COVID-19 in the UK has drastically reduced and as a result the ACCORD programme hasn’t moved forward as swiftly as we expected.”
-11.09.2020 BERGENBIO RECEIVES APPROVAL TO COMMENCE PHASE II TRIAL OF BEMCENTINIB FOR COVID-19 IN SOUTH AFRICA
-24.09.2020 BERGENBIO RECEIVES APPROVAL FROM NORWEGIAN REGIONAL ETHICS COMMITTEE FOR COVID-19 SOUTH AFRICA TRIAL
-28.09.2020 ACCORD CLINICAL STUDY ASSESSING BEMCENTINIB IN COVID-19 PATIENTS TO RECOMMENCE IN UK
-30.09.2020 BerGenBio receIves regulatory approval to commence phase II trial of bemcentinib for COVID-19 in India
-21.10.2020 BERGENBIO CONFIRMS FIRST PATIENT ENROLLED IN PHASE II TRIAL ASSESSING BEMCENTINIB AS A POTENTIAL TREATMENT FOR COVID-19 PATIENTS IN SOUTH AFRICA

2 Likes

Her var det mye å lære. ble glad i " Exfoliation of Cells" som uttrykk akkuratt nå :stuck_out_tongue: Det er så mange ord som jeg må lære på veien for å lese dette riktig. Jeg kan bare anta en slags tegning av en forståelse,

Jeg har fulgt med på børsmeldingene.
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det tar så lang tid.

Om du ser denne får du kanskje en bedre forståelse.

2 Likes

In cohort B of stage 1, which included 12 evaluable patients for cAXL, 7 patients were cAXL-positive, and 6 reported clinical benefit with the combination regimen; 1 patient had a partial response and 1 had an unconfirmed partial response. There was a 2.5-fold improvement in the median progression-free survival in this cohort as well.

Gamle nyheter , men grunn til å glede seg til NSCL uppdate =)

3 Likes

Den var tøff å knekke for meg, innebærer noe av dette at Bemcentinib er bettennelsesdempende?

1 Like

Vi får vel også interim avlesning på cohort c med chemo/keytruda, så det blir spennende ja.
De får jo også muntlig presentasjon på SITC, så resultatene blir lagt merke til :crossed_fingers:

Det er så komplisert at jeg får ikke til å forklare noe mer enn hva som står på den sliden.

Inflammation er betennelse @prump

2 Likes

Bemcentinib, en oral, svært selektiv hemmer av AXL-kinase, er utviklet av norske BerGenBio og vil nå bli testet hos sykehusinnlagte covid-19 pasienter. Bemcentinib har i tidligere prekliniske studier hemmet veksten av coronavirus ved både å bremse virusets inntreden i cellen og forbedre interferonresponsen. Studiene er en del av utviklingsprosjektene som er prioritert av ACCORD (Accelerating COVID-19 Research & Development platform).

I forhold til betennelse så snakker vi her om interfernoprosessen. Enklere sagt kroppens motstandsprosess før betennelsen får fotfeste.

Fra norske leksikon.

Interferoner er en gruppe små proteiner som er viktige signalstoffer, blant annet i forbindelse med betennelse. Interferoner er en type cytokinener. De produseres i kroppen av blant annet celler infisert av virus og gir økt antiviral beredskap til naboceller som ennå ikke er infisert av virus. Enkelte interferoner aktiverer celler i immunforsvaret, og i høye doser kan også celleproliferasjon, apoptose og andre cellefunksjoner påvirkes. Det er ennå mye usikkerhet vedrørende fysiologiske og farmakologiske effekter av de forskjellige interferontypene.

3 Likes