Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

20 mill aksjer free float… :rocket:

1 Like

Det er ikke helt riktig at dem har økt størrelsen sin, de hadde 82,82% av aksjene nå sitter dem på 76,9%

1 Like

Det eneste man trenger å tenke på er at smarte penger kjøper og øker. Resten er støy.

2 Likes

Topp 50 total +6 004 834 +9,89% 66 712 045 76,92%

Står +6 mill og opp 9,89% Prosenten er vel ned pga emisjonsaksjene… Men det er økt.

1 Like

Ja, freefloat har blitt større grunnet utvanning i emisjon.
De har økt antall aksjer med 6mill men er ned i eierposisjon fra 82,82% til 76,9

1 Like

Jeg tror dere bruker “freefloat” begrepet litt feil. I bransjen er det vanlig å bare inkludere innsidere, styremedlemmer og deres direkte og indirekte eierandeler i de aksjene som ikke er “freefloat”. Så en finansiell investor som er på topp 20 eller 50 uten å ha noen bindinger til selskapet står jo fritt til å selge sine aksjer når som helst, og disse aksjene regnes derfor som “freefloat”,

4 Likes

Men så lenge vi bruker det likt feil, så er det vel ok? :rofl:

2 Likes

Helt riktig, men på folkemunne her inne er det topp eierne på listene.

1 Like

Jeg skjønner jo hva dere mener, men i kommunikasjon med resten av bransjen/aksjemiljøet er det bra om folk vet hva begrepet egentlig betyr. Det brukes jo f.eks. i forbindelse med børsnoteringer.
Men ikke superviktig, selvfølgelig.

7 Likes

Knapt nok omsetning. «Alle» satser på solid fortjeneste på gode nyheter. Det er bare å sitte stille i båten og la seg døse av bølgeskvulpeme.

2 Likes

Bare å “rekruterer” familie og venner :laughing:

1 Like

Skylde på Godfrey om det blir havregrøt fram til AML og NSCLC

1 Like

Kan fort bli havregrøt i store deler av 2021 om dette skulle gå feile veien også, viktig å ha i bakhodet :joy:

4 Likes

Om det får til h… så ryker kanskje 50%
Om det går bra så kan jeg gange min investering med 4-5-6-7…?
Jeg tar gledelig den sjansen #algeta

2 Likes

For de som lurer på hva BerGenBio egentlig holder med på til vanlig.

Roche slapp nettopp resultater på lungekreft pasienter i første linje med PD-L1 positive svulster.
Studien kikket på Roch sin sjekkpunkthemmer + TIGIT (en ny immunterapi).

Se på de resultatene i forhold til Bergenbio sine:

Kicker: PD-L1 positive svulster responderer mye bedre på sjekkpunkthemmere. BerGenBio og Roche ser ca samme respons i PD-L1 > 50%, men BerGenBio ser bedre respons i PD-L1 low. I tillegg så ser BerGenBio respons i PD-L1 negative, noe som ikke engang er inkludert i studien til Roche.

Oversatt: BerGenBio sine resultater er meget sterke her!

Forskjeller i datasett: BerGenBio har færre pasienter og studien er ikke randomisert slik som Roche sin studie er.

29 Likes

Derfor er det nok ikke bare Merck som følger med på hva Bergenbio driver med!

2 Likes

Nøkkelen her er vel randomisert, er vel ofte der endel snubler hardt.

l!.

3 Likes

Arctic har kursmål 200 ved overgang fase 2 til 3.
“If the phase 2 trial is a success and phase 3 is initiated the value of BGBIO will be in the range of NOK 200/share”

Kanskje noe hårete kursmål, gitt kurs 38 i dag med arctic verdsettelse 86kr.

PR 10 000 aksjer: a`: 380 00 kr
Oppside potensialet: 1 600 000kr (minus investert kapital
Nedside Potensiale: 260 000kr (kurs 12
Nedside potensiale: 160 000kr (kurs 22

Så kan man bare fantasere om hva kursen eventuelt vil stå i ved kommersialisering 400? 600?
Så kommer AML og NSCLC potensialet i tillegg. Til å bli små svimmel av.
Slår dette gjennom kommer Algeta salget til å blekne i forhold.

8 Likes

Randomisert og større N (antall), er de to største snubletrådene ja. Frem til BerGenBio har det så må vi se alle forskjeller i lys av det, altså at datasettet i seg selv har svakheter som kan gi intrykk som ikke stemmer. Det være at responsen enten er bedre eller dårlige enn det som vises.

5 Likes

Synes fremdeles dette er forsiktig hvis bemcentinib fungerer fra ok til veldig godt mot covid-19.

Jeg mener også at analysen til Arctic er helt feil skrudd sammen.

1 Like