Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Nesten en mill aksjer første halvtime idag og. Det er jo kanonbra :see_no_evil::partying_face:

Opp 5 % ned 8 % nå tilbake på pluss siden. Noen har gode trading-dager :sweat_smile:

1 Like

Dersom det skulle vise seg at Bemcentinib kan brukes som antiviralt profylaktika, hvordan skal man da håndtere dette i forhold til prising? Medisiner er jo stort sett priset ut i fra hva markedet er villig til å betale. Kreftmedisiner er stort sett dyre. Dersom det viser seg at kreftmedisin plutselig kan ha andre bruksområder slik som nå er tilfellet for Bemcentinib, hvor prisbildet vil være et helt annet, hva gjør man da? Lager nye piller med et nytt navn og en helt annen dosering?

1 Like

Det er et vrient regnstykke.
En løsning kan være en høy standard pris med store Covid volum rabatter?

1 Like

Opp eller ned etter webcast. That’t the question. Blir spennende å høre utfyllende detaljer om alt som er potensielle triggere.

1 Like

Hvorledes samenlignes BGBIO sitt produkt mot Moderna mRNA vaksine?
Er det slik at dersom begge får positivt resultat så er det ikke “enten eller” men heller “både og”.
Dersom siste er det aktuelle så bør dette formidles.
Inntrykket en sitter med nå er BGBIO sitt produkt som både forebyggende og behandlende er “verdiløst” dersom Moderna får positive vaksine-resultater.

Noen som har regnet på verdiene av BGBIO uten deltkelse i korona’n?

2 Likes

Det er to helt forskjellige ting, Moderna utvikler en vaksine og bgbio en medisin.
Dette er ikke et winner-takes-all scenario. Det vil ta årevis å produsere nok vaksine til å dekke behovet, i mellomtiden trengs det desperat en medisin som virker.

6 Likes

Ang verdsettelse er det flere referanser her til kursmål fra bla. arctic (68kr om jeg ikke husker feil, uten Covid).

Det er slik jeg ser det ikke enten eller. Moderna er i fase 1. Derfra til ferdig vaksine er det et stykke å gå. Så skal vaksinen også produseres i store nok mengder. Jeg tror det er et marked for en forebyggende behandling. Når en vaksine er produsert i stort nok antall kan dette markedet innskrenkes

1 Like

Snakker vi ikke sprøyter mot piller her også?
Blir jo den nye paracet’en dette :wink:

1 Like

Kanskje dette bør komme frem på Q1 som vel starter nå

1 Like

Noen andre som har problemer med streamen pga dårlig ssl cert?

1 Like

Sertifikatsproblem virker det som ja.

1 Like

Virker fint hos meg, ingen sertifikatproblemer her. Bruker windows sin nettleser.

1 Like

Funker nå.

Jeg får fortsatt "
Innholdet ble blokkert fordi det ikke var signert med et gyldig sikkerhetssertifikat."

1 Like

De samarbeider med forskere i US Iowa!? Det var ikke jeg klar over…

1 Like

Prøv denne linken: https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200519_3

1 Like

Var en professor der som første viste at Bemcentinib virker på både Zika og Ebola virus, dette la slik jeg forstod det grunnlag for endel av Covid-19 utprøvningen.

1 Like

Trump knows :joy:
image

Sa han at ingen enda hadde blitt dosert med bemcentinib i ACCORD-2 eller hørte jeg feil?

1 Like