Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Fortsetter praten her

4 Likes

Ok…

Ikke sett grøten i halsen, det er bare invitasjon til Q3

2 Likes

13:57 Volume 8,4 mio NOK
Screenshot 2020-11-03 at 13.57.53

Kunne ikke la være +12,5% :wink:

AXL RTK inhibitor
Bemcentinib clinical trial
under way in COVID-19

2 Likes

Dato for dette? Nytt?

Det tidspunktet er når Google enten indekserte eller re-indekserte siden/filen. Selve presentasjonen er fra 10. juni.

3 Likes

Det er muligens

En Biden seier vil være svakt bullish for alle “Covid” aksjer og herunder også Bgbio mtp evt bruk av Bemcentinib som medisin?

Det vil vel øke trykket på å få ut terapier og fungerende vaksiner kjappest mulig om US offisielt erkjenner at de må ta tiltak for å komme gjennom denne pandemien.

Hvorfor kommer fredag en forelesing fra Iowa, eller har jeg forstått det feil? Har BGBIO mye aktivitet i USA?

Wendy Maury (fra Iowa) var pådriver for at bemcentinib skulle benyttes mot covid såvidt jeg husker.

fra hjemmesiden:
" Jeg er spesielt takknemlig og imponert over den viktige prekliniske forskningen som ble utført av professor Wendy Maury og teamet hennes ved University of Iowa, som oppdaget den viktige rolle som AXL har for EBOLA og SARS-CoV -2 ved å øke infeksjon og overlevelse i vertsceller. Hennes arbeid demonstrerte potensialet til bemcentinib som en mulig behandling for virus som COVID19. Jeg takker også for og anerkjenner den utrolige innsatsen som ble gjort av BerGenBio-teamet, sammen med Tom Wilkinsons sin gruppe ved University of Southampton og IQVIA, for å sette denne viktige studien i gang så raskt som mulig."

Er vel mulig hun skal si noe mer rundt dette?

4 Likes

Står litt mer om det her :+1:

3 Likes

Hvis Trump får snusen i at Wendy fra Trump-staten Iowa er med og får frem en medisin som virker får han den Covid-19-nyheten han trenger nå etter valget. :wink:

Flott link @sjog !! Får vi denne uke å høre om USA blir en del i studien? Cross fingers! :crossed_fingers:

Noen her som endret dynamiken :slight_smile: 16:17
Screenshot 2020-11-04 at 16.17.27

Der bliver nok også trængt i døren imorgen med Ash mundtlig præsentation og bgbios egen fredag. Spændende dage

8 Likes

Alt buller nå, flotte news fra bgbio + covid 19 behandling som vi håpe fungerer så kan dette gå veldig bra fremover.

Var det noe spesielt som utløste oppgangen på slutten i dag eller er det bare forventninger mot fredag?

1 Like
6 Likes