Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Norda ASA reduserer med 200k

1 Like

Min kvalifiserte gjetning er at disse 200k er lånt ut, det er ikke like lett og låne aksjer lenger etter at Fjärde stengte krana. Stort sett DNB og Nordnet IPZ som låner ut. Jeg har kalt tilbake eller sperret mine. Aksjene som vises i registeret er T+2 dvs handels dag + 2 arbeidsdager.

1 Like

Mener at aksjonærlistene har en forsinkelse på tre virkedager.

1 Like

To fulle handelsdager mellom. Så endringer du ser idag er fra onsdag.

1 Like

Spør av uvitenhet. Tjener man noe på at aksjene blir lånt ut? Får man betalt liksom?

De kunne vel publisert alt i en melding før åpning i morgen.

Tidsforskjellen er vel 6 timer om jeg husker riktig.
Klokken 18 EST er da kl 24 her hjemme-

1 Like

Vi ser nå hva disse 200 000 aksjer blir brukt til. Men shit la gå, de skal få spise shorten sin til slutt.

Har ikke fulgt med på handelen, har det vært større salgsordre etter melding ble publisert?

Ligger en sperre på 19 kr på cirka 40K aksjer, virker ikke som den har volum til å ta ut den.

Nå ble resultatet publisert sent på ettermiddag og på hjemmesiden, slik at markedet er på ingen måte oppdatert .

Flott med bekreftelse av resultater fra en seriøs aktør🎯 satser på en fase3 Covid avtale før jul, da blir det jul i stua🤶

6 Likes

Fantastisk for alle som får leve lenger og med et medikament som i de fleste tilfeller ikke gir et høyere symptom trykk.

Samt gi avkastning for oss som gjør forskningen mulig.

Stor risiko i biotech, men BGBIO viser sakte, men sikkert at det er godt grunnlag, for kommersialisering og det trolig innen en rekke indikasjoner.

Den dagen BP vurderer det som god framtidig butikk å kjøpe selskapet, ser jeg virkelig fram til. Håper den meldingen kommer asap :grinning_face_with_smiling_eyes: og med et høyt 3 sifferet beløp pr. Aksje.

6 Likes

Det vil jeg hevde er en stor nyhet om dem konkluderer med det.
AML aleine vil trolig gi en verdsetting av selskapet 10x dagens kurs, slik framtiden ser ut nå. My two cents

2 Likes

Nå har du gravet opp noe som er veldig interessant!

3 Likes

Ikke får å være en festbrems her, men en PIP (pediatric investigation plan) må legges ved i enhver søknad hos EMA for medikamenter som utvikles for vokse. Grunnen er at man så at produsenter utviklet legemidler for voksne og ikke prioriterte barn, men legene brukte flere av disse legemidlene på barn off-label noe som gav bivirkning etc. På bakgrunn av dette bestemte EMA i 2007 at alle som søker om markedsføringstillatelse (MAA) av sitt legemiddel må lage en PIP også. PIP’en sendes som regel inn til EMA etter fase 1 (på voksne). Tanken er at legemiddelselskap skal kjøre studier på barn etter at de har fått MAA hos voksne. Fordelen for legemiddelselskapene er hvis de kjører studier på barn ihht PIP’en så får de eksklusivitet og litt lengre tid på patent.

12 Likes

Oslo Børs er og blir en lukket avdeling. Jeg har ennå ikke forstått hvorfor informasjon om hvilke meglerhus som kjøper og selger blir hemmeligholdt. Det finnes absolutt ingen gode forklaringer (som jeg har sett) på hvorfor hemmeligholdelse ble satt i verk for x år siden. Dersom «den gode forklaringen» finnes så er nok den også hemmeligholdt.

2 Likes

Hva er teorien rundt at denne bare fortsetter ned på positive analyser? Det er vel ikke noen gevinst å sikre akkurat, da den ikke var nevneverdig opp i forkant. Følger den bare hovedindeksen og generell omikronfrykt i markedet, eller er det noe annet negativt?

Den følger det generelle markedet, i tillegg kan noe settes på posten for skattemotivert salg.

Og jeg som trodde AKSJEN gikk mot en oppadgående trend.

Inngir tillit at Norwegian er på samme liste…NOT

1 Like