Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Er covid trial’en fase 2 eller 3? I tilfelle 3 utløses vel $8m betalingen til Riegel?

Jepp, 30 kalenderdager. For forpliktede finansielle rapporter altså, for nyheter er det andre regler.

I was actually wondering the same thing. If it doesnt count as stage 3, in terms of triggering these payment, i guess AML with LDAC will…

Har ikke tilgang jeg heller, men ser at det har lurt seg inn en skriveleif allerede i første avsnitt “bemventimib”.
Håper de retter opp i dette ift. søkemotorer osv.

Håper EU-SolidAct kan øke interessen blandt utenlandske investorer og legemiddelfirmaer. Vi skal heller ikke undervurdere Twitter og sosiale medier selv om jeg ser at det til nå har vært svært lite retweets av Bgbio sine tweets. Del det gjerne selv med venner på Facebook og Twitter, så er det et lite håp om at vi klarer å spre det glade budskap.

Får jo også dokumentert safety issues ved at det nå skal gis til 500 pax👍
Tenk dere den samfunnsøkonomiske besparelse det er å halvere tiden covid pasientene er på sykehus.

Uten denne covid satsingen hadde det ihvertfall vært lite nyheter fra selskapet, og vi vet jo alle hva som skjer med biotekaksjer uten nyheter…

Savner at noen kunne ha kommet med noen konkrete fremtidig triggere, samt at noen som har peiling kunne ha banket i bordet med noen salgsestimater på de forskjellige studiene bgbio har i pipen hvis det er mulig.

God helg!

5 Likes

Med 500 pasienter så er vel dette en fase3 studie , vil jeg anta. Nå er dette en sponset studie hvor oslo universitetssykehus står for protokoll og prosess. Spørsmålet er hvilke betingelser selskapet har med Rigel, utløses betaling av slike type studier, eller kun i regi egne studier…

1 Like

Du mener vel Rigel. Er noe info her

4 Likes

Den var god!

1 Like

Trond Mohn/Meteva ser ut til å ha økt med 82k ‘+ på dagens lister :smiling_face_with_three_hearts:

14 Likes

Kan det stemme at shorten er nesten halvert?!

Kanskje det gjelder den usynlige shorten! Kan det være slik at en usynlig short (etter norske regler) er synlig (etter amerikanske regler)?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010650013

Mange fond rapporterer posisjoner til myndigheter og andelseiere med ulik frekvens, så det kan være mulig å søke opp shortposisjoner som ikke er over 0,5 % den veien.

Vil ellers på generell basis si at så lenge det er relativt små posisjoner (under 5 %) så brukes det alt for mye tid på å bekymre seg for disse posisjonene. Lykkes selskapet vil de måtte kjøpe aksjer på veien opp til nye nivåer. Mislykkes selskapet så vil jo i hvert fall disse shorterne være der får kjøpe aksjer i markedet for å stenge sine posisjoner.

2 Likes

Helt ærlig: med 3 FT, potensielt 2 phase 3 og multiple phase 2 pipeline er 18-kursnivåer er en gave for de som kjenner selskapet; takket være shorten :heart:
For min del kan det beholde seg litt til de longe akkumulerer seg på billigsalg!

4 Likes

4.93bn nok :grinning_face_with_smiling_eyes: når meldingen jeg venter på kommer, kan man ligge på en desimal her.

Det er bare å ta et raskt biotech søk på Google.
Summene ifm partnerskap og oppkjøp siste år tilsvarer den ekstra desimalen.

Eneste grunnen til å ta «biotech risiko» binært.

5 Likes
1 Like

Forutsetningene

Pfizer-pillen er en kombimasjon av et nytt molekyl, PF-07321332, og det antivirale virkestoffet ritonavir, som tidligere er brukt i HIV-medisin.

Behandlingen bør startes innen tre dager fra symptomer for best effekt.

Er kun testet på Deltavariant.

BergenBio opp 11 prosent siste uka. Synes bare det er verdt å nevne :+1::+1:

12 Likes

Topp og the pop i dette markedet, greit å få det bekreftet av 3 part. Selskapet har hevdet sin posisjon, så lenge jeg kan huske :ok_hand::pill:

16 Likes

The role of AXL is becoming increasingly defined in tumorigenesis, propagation and treatment resistance.

We value BGBIO at NOK55.7/share.

4 Likes

Hei, da har jeg vært i kontakt med selskapet angående covid studie( hvilken fase)

Hei, EU Solid Act Covid studien hvor Oslo Universitetssykehus er sponsor en foreløpig en fase 2b studie, men plattformen er satt opp til også å ta høyde for fase 3 studier.

16 Likes