Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Helt ærlig: med 3 FT, potensielt 2 phase 3 og multiple phase 2 pipeline er 18-kursnivåer er en gave for de som kjenner selskapet; takket være shorten :heart:
For min del kan det beholde seg litt til de longe akkumulerer seg på billigsalg!

4 Likes

4.93bn nok :grinning_face_with_smiling_eyes: når meldingen jeg venter på kommer, kan man ligge på en desimal her.

Det er bare å ta et raskt biotech søk på Google.
Summene ifm partnerskap og oppkjøp siste år tilsvarer den ekstra desimalen.

Eneste grunnen til å ta «biotech risiko» binært.

5 Likes
1 Like

Forutsetningene

Pfizer-pillen er en kombimasjon av et nytt molekyl, PF-07321332, og det antivirale virkestoffet ritonavir, som tidligere er brukt i HIV-medisin.

Behandlingen bør startes innen tre dager fra symptomer for best effekt.

Er kun testet på Deltavariant.

BergenBio opp 11 prosent siste uka. Synes bare det er verdt å nevne :+1::+1:

12 Likes

Topp og the pop i dette markedet, greit å få det bekreftet av 3 part. Selskapet har hevdet sin posisjon, så lenge jeg kan huske :ok_hand::pill:

16 Likes

The role of AXL is becoming increasingly defined in tumorigenesis, propagation and treatment resistance.

We value BGBIO at NOK55.7/share.

4 Likes

Hei, da har jeg vært i kontakt med selskapet angående covid studie( hvilken fase)

Hei, EU Solid Act Covid studien hvor Oslo Universitetssykehus er sponsor en foreløpig en fase 2b studie, men plattformen er satt opp til også å ta høyde for fase 3 studier.

16 Likes

Interessant å vite om de bruker samme teknikk som S-AXL?! Ser ikke heller om de har nevnt BGBii/Bem og en pågående phase2 med ca. pancreas!

1 Like

Er dette noe Bgbio kan slå noen veksler på?
Eller dreier det sei om Axl proteinet isolert sett?

Takk for svar og synspunkter :+1:t2:

2 Likes

Det er bare et spørsmål om tid før AXL blir et hovedfokus innen mange kreft indikasjoner, Bem slår igjennom. Jeg bare håper de ikke låser seg til å kjøre dette selv også etter godkjent medisin. Med seigpining, store spikes i kursen både opp og ned. Det må komme et bud på selskapet / partnerskap på bordet, som får Mohn til å sette Arctic i sving.

Så har vi markørene, fibrose, og virus i tillegg :muscle:

12 Likes

Noe endring i top20? Ytterligere handel for Mohn som forrige uke?

Ingen endringer hos de store, stadig vekk flyttinger mellom short utlåns kontoer hos DnB og Nordnet til amerikanske kontoer ut og inn. En ansatt i Helse Bergen kom inn med ett greit kjøp på siste liste (30k+ og var ikke aksjonær før dette)

5 Likes

Q4 16 februar ser jeg.

Lurte på hvor du finner info om topp 50 liste, info om short bevegelser samt info om enkelthandler.

Topp 50 kan man få hos Infront eller som meg hos TekInvestor, Innsider koster 499 i måneden men da kan du se alle endringer etc. Shortendringer blir erfarings antagelser. I øyeblikket er det stort sett Nordnet IKZ og DnB som låner ut. Når det flyttes fler aksjer en det blir omsatt over børs, så er det ganske sikkert utlån/tilbakeleveringer

1 Like

Hmmm derfor mine handler ikke registreres da. Jeg handler via Nordnet og DNB og ser de ikke igjen på denne listen hos TI.
Er mellomstor investor så postene burde stått på listen over kjøp, men blir da “slukt” i en eller annen utlånsalgoritme?

Er BGBIO en av dem? Evt. Hvilke selskaper? Kan noen med tilgang fortelle , plz :nerd_face:

Det er NEL, Quantafuel og Frontline. BGBIO har ikke spesielt stor short aktivitet i mine øyne og lykkes selskapet så skal jo den gjengen kjøpe aksjer tilbake når kursen går opp ved neste bull-melding.

4 Likes