Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

STK11, anerkjent av FDA som en mutasjon med dårlig prognose uten kjent behandling - grei sjanse for å få OK til en accelerated approval-studie - 20% av 1L NSCLC som representerer en gigantisk mulighet. First mover advantage.

Jeg synes dette er en god utvikling, og ikke minst smart. Markedet tar ikke bølgen, men det kan være fordi finansene til å starte studien ikke er i orden og klimaet fremdeles er crap.

Hadde jeg vært aksjonær hadde jeg sett positivt på endringen og begynt å se en veldig verdifull markedsmulighet.

3 Likes

@M.: originale studien er basert på Keytruda! Og han har nevnt flere ganger om Keytruda på slide 12 :nerd_face:
Studien skal kjøres multisententeralt i EU og US. i H2-22.

4 Likes

Jeg er langt fra noe orakel, men denne meldingen kunne vi se komme og som påpekt over, Olin er ikke av typen som er redd for å skrote og sette ny kurs.

Jeg er smått skremt og farget i synet jeg har på Covid som en reel high value case. Jeg ser ikke på noen som helst måte hvordan det skal bli penger av dette og forstår ikke hvordan samme data som ikke ledet noe vei i eller i etterkant av ACCORD nå plutselig skal være det helt store.

Forklar meg gjerne, for her ønsker jeg å ta feil.

Så til hvorfor jeg blir skremt.
Om en ser hvor gjevt dem skriver om covid data og potensiale og setter dette i samme båt som NSCLC, da blir jeg skremt. Vi har lite interessant effekt fra ACCORD og de egne studiene. Se på markeds reaksjonen.

Hva er det jeg ikke ser ?

For å ha det på det reine så har jeg ikke solgt en aksje, men er på ingen måte overbevist til å kjøpe mer. Angrer mest på at jeg ikke tok rask profitt på 21kr.

Looong! Kom hjem igjen!

3 Likes

Hvis du ser på plansje 16 i dagens presentasjon, så er BEM ganske imponerende målt mot SOC alene. Noen gjorde en alvorlig tabbe da de besluttet å avslutte ACCORD for å lage en metaanalyse sammen med India/SA studien. Vi hadde muligens avansert til EU Response direkte hvis den kunne stått alene med tilsvarende resultater for ett fullført studie alene.

Det finnes per i dag ingen orakel medisin for innlagte Covid pasienter, så det kan være god plass til BEM i så måte. Lykkes de i EUSolidact så er veien kort til nødgodkjenning som de sier. Med en godkjent medisin på Covid n åpner det seg store muligheter i andre indikasjoner.

8 Likes

Sorry, vært litt offline siste tid.

Fint så se at de innser at de må ha kontroll på kostnadene. Jeg skrev i oktober i denne tråden at pengebruken og utviklingsløpet så ut som var ledet an av fulle sjømenn. Trolig har ny kaptein også sett at pengebruken og videre løp slik det var lagt opp ikke var bærekraftig.

Er jo personlig ingen investor i selskapet. Føler COVID data ikke var overbevisende, likte ikke bivirkningsprofilen og selve COVID er på hell. Effekter i STK var noe de fant post hoc i en subgruppeanalyse som ikke var predefinert. Hadde ikke lagt alt for mye i slike eksplorative funn derivert fra en liten studie før de er bekreftet i en skikkelig studie.

Av en eller annen grunn får jeg melodien av Thomastoget i hodet hver gang jeg leser om BGBIO….hmmm…:thinking:

5 Likes

Regner med at det finnes flere BGBIO nerder en meg her, nå er studiearmen for EU Solidact (Barcitib) godkjent i CTIS, det står også at de vil kjøre Bemcentinib under samme protokoll som denne i en datter studie.

In addition we plan to submit a new investigational arm with an intervention-specific sub-protocol
where the AXL-inhibitor bemcentinib will be investigated in a phase 2b study of hospitalised
patients with moderate COVID-19. This will be submitted as a daughter trial to the present trial.
https://euclinicaltrials.eu/documents/20482/2941957/EU-SolidAct+Cover+letter.pdf/41b352e3-9b9c-bc45-446b-819018f2ccb9?version=1.0
https://euclinicaltrials.eu/view-clinical-trial?p_p_id=emactview_WAR_emactpublicportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&number=2022-500385-99-00

Her er det mye lesestoff for de som vil inn i dybden av studiet :nerd_face:

12 Likes

Kan være grunn til å vente økning i antall tilfeller på nordlige breddegrader fra i høst.
Eldre befolkning, med dårligere immunforsvar, kan gi større utslag enn man ser i S-A.

“Vi må vente noen flere dager, kanskje en uke, for å være sikre på at dette ikke bare er en sporadisk oppgang, men en vedvarende oppgang.”

“Årsaken til økningen i Sør-Afrika kan også være at mutasjoner i spikeproteinet hos disse variantene gjør at viruset er i stand til å forbigå kroppens immunsystem i noen grad. Hun peker også på at immunitet fra tidligere bølger er i ferd med å forvitre.”

“I tillegg har vi hatt oppmykning av restriksjoner, samt at vi beveger oss mot vinter og dermed opplever kaldere temperaturer”

1 Like

Ny rapport fra Edison:

2 Likes

Bemcentinib. Diskutert grundig her på forumet og på andre forum uten at vi kan se noen riktige foretningsmessige fremskritt. Bem har vært vurdert og diskutert som den ene pillen som virker på det hele. Der har vært så mange fantastiske skriverier og så mange gode faglige innlegg som til sammen har gitt at vi er kommet HIT og ikke lenger. Tankekors. BGBIO er omtrent 2-3 år etter tidsmessig i forhold til hva som ble kommunisert ved børsnotering. Og nå har strategien skiftet to ganger i løpet av kort tid.
Nå er der nye koster som har funnet den ene og rette oppskriften for success. Oppskriften for tre -fire dager siden var utarbeidet av samme ledelse og presentert som ny og fremtidsrettet med noen skudd.
Hva er det som er så veldig forslkjellig nå ?

1 Like

Min gjetning: Som ROC skrev så har BGBIO hatt ett overambisiøst program av kliniske studier iforhold til sin cash posisjon og størrelse. Nå går de all inn i STK11 (EUSolidact er tilnærmet gratis), dette gjør at de antageligvis kan komme langt i fase 2 på denne indikasjonen med forhåpentligvis med gode data før de må hente penger via markedet eller partnere. Det er ikke umulig at Olin snakker sant at de er og har vært i samtaler, og det kan tenkes at de ikke kom i mål på pris, derfor spiller hardt og kjører alene og satser på gode data.

Ikke gode nok data i Keytruda kombo og tilbake til start AML og ny start covid / subgruppe NSCLC er vel forskjellen.

Positiv forskjell? Det gjenstår å se, men trolig ikke.

Enig Matadoren, mest sannsynlig starter de opp med STK11 studien alene etter ny “plan” fra ledelse/styre, covid studien er tilnærmet gratis.

1 Like

Jeg er ikke uenig i alt du skriver vcp, men du svartmaler/trekker ting lenger enn langt.

Kunne kommentert i detalj, men skal ta det overordnet: så langt er det vel “ingen” data som ikke har vært gode nok.

De hadde kanskje begrenset data(grunnlag) innen brystkreft for endel år tilbake, men nsclc, aml og covid er ikke der.

Jeg tipper bemcentinib mot stk11 blir solgt til bp med utgangspunkt fase 1 data.

5 Likes

Ja, jeg er skuffet og burde kanskje latt det ligge.

Selv om dette omhandler en helt annen sektor, så gjelder mye av det samme her

Om Bergenbio bryter den kommersielle målsnora vet vi ikke, men en ting fremstår klart for meg:

→ Selskapet prioriterer opp stk11 nå, fordi de vurderer at stk11 vil gi inntekter raskere enn aml.

Jeg var selv skuffet og litt oppgitt igår da aml ble nedprioritert, men tror jeg har skjønt hva som gjør stk11 attraktivt, og hva som gjærer rundt offensiv holdning for stk11 :

  • førstelinje behandling
  • ingen medikament på markedet hjelper pasienter i særlig grad
  • det er ingen medikament på vei til å håndtere stk11
  • 20% av NSCLC er stk11
  • studie for førstelinje er enklere enn lenger ut i forløpet (aml er det) der pasienten har blitt og blir utsatt for ulike andre medikament.
  • Bergenbio har et ferskt patent på stk11, og med det minst tyve år igjen beskyttelse for den indikasjonen
  • Olin fremhever (flere ganger) at det er mange selskap som har solgt/lisensiert ut medikament etter fase 1 hvis resultatene er gode nok og markedet attraktivt (noe det er med stk11 førstelinje)
  • Olin snakker om partnerskap flere ganger bare igår.
  • Olin sier at stk11 er for stort å håndtere for Bergenbio
  • Bergenbio har opplevd svært sterke resultat med bemcentinib til de fire stk11 pasientene i NSCLC studien
  • prekliniske data og rasjonalet støtter opp om bemcentinib mot stk11
  • Olin og Bergenbio har et tydelig fokus på å få landet kommersielle verdier raskest mulig.

Derfor tror jeg følgende :
Bergenbio har tenkt å oppnå gode resultater for stk11 i fase 1,og så selge eller utlisensiere asap

12 Likes

Usikker på hva du mener med “igår” her?

Veldig bra og fikk mye av samme inntrykket etter å ha hørt Radium podcast-en.
Bedre å fokusere på et mål nå først. Så er de “gratispassasjer” med EU SolidAct Covid-19 studiet.
Så får heller alt det andre “komme etterhvert”…

Investorpresentasjonen Bergenbio hadde med utgangspunkt i ny strategi

Ah, ja såklart. Er / blir opptak tilgjengelig tro?!

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220504_12

3 Likes