Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Bakgrunnen er nok en annen.

Det blir fristende å ta mannen i stedet for ballen, men vi får prøve å la være. Personlig leser jeg sjelden det vedkommende skriver. Det er for mange ord og ofte for lite substans i meldingene.

Jeg savner noen med et realistisk selvbilde og et realistisk, men kritisk blikk på BergenBio. Det bør ikke bli et ekkokammer her heller.

2 Likes

Forfriskende med litt debatt fra begge sider av saken synes nå jeg. Det hele koker vel ned til om man tror på casen eller ei.
Selv tenker jeg at det finnes en lukrativ plass for Bems og at kursen vil synge på helium før eller siden.
Helst før :grin:
Med vennlig hilsen

Drittlei allmennpraktiker

9 Likes

Ja, det hele henger på om AXL hemming vil ha noen verdi i fremtiden. løfter opp en publikasjon fra April i år (sikkert lagt ut her tidligere) som tar for denne problemstillingen.

9 Toward Standardization of AXL-Targeting Agents in Combination With Cancer Immunotherapy: Dream or Reality?

BergenBio er udiskuterbart ledende på dette feltet i øyeblikket, og har AXL hemming god virkning i kombinasjon med immunterapi så vil vi trolig alle bli rikelig belønnet.

7 Likes

Jepp, og er det snakk om AXL så benyttes ofte Bemcentinib. Denne kom via Google Scholar i dag:

Har ikke tilgang til ScienceDirect dessverre, så får ikke vist til annet enn preview

7 Likes

Her er litt byråkratisk info om det som sannsynligvis er relatert til innledende forsinkelse vi hadde i EU-SolidAct litt tilbake i tid (men jeg husker det bare svakt, så mulig jeg kobler det feil), publisert på Pink Sheet i dag. Kanskje noen finner det interessant:

Straightforward But Technical: Transferring Existing Studies To EU Clinical Trial Portal: https://pink.pharmaintelligence.informa.com/PS146769/Straightforward-But-Technical-Transferring-Existing-Studies-To-EU-Clinical-Trial-Portal

Krever en trial for å få tilgang, så her er PDF av saken:
Straightforward But Technical_ Transferring Existing Studies To EU Clinical Trial Portal __ Pink Sheet.pdf (1,3 MB)

Her er sitat av avsnittene jeg fant relevant til EU-SolidAct:

The trial “needed three attempts to transition” so “maybe [it was] not the perfect pilot,” he noted. The transition request was for EU-SolidAct, a randomized, multifactorial, adaptive platform trial for COVID-19 and emerging infectious diseases and pandemics. The trial was submitted to the CTIS on 15 March and was authorized by the 14 member states concerned (MSCs) at different dates, with Austria authorizing it on 25 May.

A key factor that contributed to the long transition timeline for EU-SolidAct was the fact that its sponsor, Oslo University Hospital, had not completely harmonized the trial under the CTD “and this is definitely what you should do” before submitting a transition request, Strasser explained. “It’s in the best practice to do that,” he added.

The transitioning of the EU-SolidAct trial was also a learning experience for Austria. The country’s regulators want all authorized documents uploaded [into the CTIS] at the time of transition. Strasser noted that this may be contradictory to what was being advised in the European Commission’s CTR Q&A guideline, but “now that we see how it really looks and feels,” this advice may be changed.

2 Likes

Irland ble autorisert i dag med opptil 40 pasienter på fire sykehus: View Clinical Trial - EMA

11 Likes
9 Likes

Når kan vi forvente første pasient dosert i eusolidact? Nå er jo alle landene autorisert (bortsett fra Italia - som har «bortfalt»). Skulle vel tro at det ikke bør ta veldig lang tid, men i biotek tar jo det meste litt tid.

Det er ikke gitt at første pasient blir varslet.
Selskapet ønsker det, men om de får denne infoen, avhenger av eusolidact. ( jeg spurte bb om dette tidligere i vår)

1 Like

Skulle vel anta at nettsiden blir oppdatert når det skjer noe? De har jo oppdatert fortløpende autorisasjonene.
https://euclinicaltrials.eu/view-clinical-trial?p_p_id=emactview_WAR_emactpublicportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_emactview_WAR_emactpublicportlet_number=2022-500363-12-00&_emactview_WAR_emactpublicportlet__facesViewIdRender=%2FWEB-INF%2Fviews%2Fview%2Ftabs%2Fsummary.xhtml

2 Likes

Tweet fra Pareto Securities: https://twitter.com/paretosec/status/1553997329904066560

11 Likes

Not A Smooth Ride: How One Of The First Studies Navigated The EU Clinical Trial Portal: https://pink.pharmaintelligence.informa.com/PS146805/Not-A-Smooth-Ride-How-One-Of-The-First-Studies-Navigated-The-EU-Clinical-Trial-Portal

From grappling with a never-ending list of conflicting national requirements to dealing with numerous technical issues, a research project manager at Norway’s Oslo University Hospital talks about the hiccups faced by their multinational COVID-19 platform trial that was among the first studies submitted for approval under the EU Clinical Trial Regulation.

Krever en gratis trial for å få tilgang, så her er PDF av saken: Not_A_Smooth_Ride_How_One_Of_The_First_Studies_Navigated_The_EU_Clinical_Trial_Portal_Pink_Sheet.pdf (2,2 MB)

7 Likes

Aksjen stiger pent og pyntelig, helt perfekt. Trenger sikkert litt omsetning for å bryte 15 nivået.

6 Likes

Siden 13. Juni hvor den nådde en bunn har den steget rolig hver uke.

1 Like

Iht fa forum så øker noen av de 20 største aksjonærene hver dag/uke. De har økt sin eierandel med ca 300.000 aksjer siste uke.

3 Likes

Hadde en hyggelig samtale med en sentral investeringsrådgiver ved en ledende investeringsbank nylig. Han anbefalte kundene sine BB på bakgrunn av bl.annet potensiell antiviral effekt.
Han påpekte at Roche har milliardinntekt på Tamiflu på tross av meget liten dokumentert effekt.
Med tanke på vaksinene som har fulgt samme utvikling som prøysenvisa Julepresangen hvor et tenkt sybord endte opp som brødfjøl, er det gode muligheter fremover for antivirale legemidler, og i hvertfall de som har dokumentert virkning.

Kan bli riktig så positivt etterhvert for BB- aksjeeiere. :champagne:

11 Likes

Morsomt at rådgiveren mener at BEM kan bli et godt legemiddel til tross for en evt manglende effekt.

Roche kjørte omlag 40 kliniske studier på oseltamivir på 90-tallet. Hvor mange kan BB kjøre?

Er endel fundamentale ulikheter mellom BergenBio og Roche.

Nok en god dag for BGB. + 4,45%

6 Likes

Det tror jeg du vet at vi vet

Joda, og ditto. Du vet nok også at jeg vet at du vet at det er en vesensforskjell mellom Roche og BergenBio :stuck_out_tongue_winking_eye:

Synes bare det var litt spennende å lese hva rådgiveren i investeringsbanken bla. vektla. Spesielt når oseltamivir ble utviklet i en tid hvor det var mindre regulatorisk rigiditet enn i dag og mindre åpenhet fra farma å dele all data post approval. Den initielle pakken til oseltamivir hadde studier hvor det tilsynelatende var effekt, så mangel på effekt i visse indikasjoner og en dårligere risk-reward profil var noe som ble ettergått av uavhengige forsinket i ettertid.

At mRNA vaksinene mot Corona fikk midlertidig hastegodkjennelse er ikke noe alle antivirale kan regne med å få. Jeg tror ikke lista for godkjenning av antivirale legemidler vil gå ned, spesielt når Corona ikke er samme grad av alvorlig trussel nå som det man antok i 2019/2020.

Investeringsrådgiveren gjør nok en god jobb, får mer handel i aksjen.