Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

På et forum er det veldig positivt og lærerikt å ha en god balanse mellom positive og kritiske meninger, og ikke ha bare en halleluja gjeng!

… MEN det som forundrer meg er sterke kritiske meninger som åpenbart setter spørsmål om kvalifikasjon av folk/forskere/ ledelse og kvalitet av forskninger på BGBIO! Faktiske kommer mest kritiske omtaler fra folk som gang på gang innrømmer at de ikke er fagfolke, og eier ikke BGB aksjer :wink:

Før DU skriver og sender slike omtaler som direkte og indirekte kaller dem dumme (bla. Mohn! som ikke forstår hvor setter sin milliardinvestering), husk at BGBIO er ledende på AXL, med ledelse fra BP med lang CV og vellykket erfaring og de samarbeider med utallige uavhengige universiteter og forskningssentre, og det er litt rart at de ikke har fanget opp de punktene som er åpenbart for DEG!

5 Likes

Selv om Roc angivelig skriver basert på altruisme, er det nok lurt å ha i bakhodet at vi befinner oss på et aksjeforum, der man må gå ut fra at deltakerene også er potensielle kjøpere og selgere av aksjer i selskapene de kommenterer. Både positivt og negativt vinklede anonyme innspill på et aksjeforum bør kun brukes som utgangspunkt for egne undersøkelser. Det man ikke forstår eller som man ikke kan få bekreftet ved egne undersøkelser, bør man ikke uten videre godta, uansett hvor mange faguttrykk de er krydret med. (Dette gjelder naturligvis også mine kommentarer.)

Et tips: En mer troverdig måte å drive generell opplæring om biotek, basert på altruisme, ville vært å ha en egen nettside der man skriver under fullt navn, og på en mer balansert måte tar for seg ulike biomedisinske og organisatoriske forhold knyttet til flere selskaper.

5 Likes

@Multiple

Jeg får bare igjenta, dette er N=1 observasjon. Dette er i beste fall hypotesegenererende.

Hvor har du dette med 70% mortalitetsrate fra? Hvis du ser på et stort materiale på fra USA (500 000 covid smittede) i tidsperioden 1. jan til 31. des dvs i samme tidsperiode som denne ene pasienten, og justerer for alder og kjønn og ser på friske vs cancer uten cancer behandling vs cancer med cancer behandling så ser du at den absolutte mortalitetsratio for friske var 3.6%, cancer var 4.7% og i de med cancer og med pågående cancerbehandling 8.6% (Chavez-MacGregor JAMA Oncology 2021: supplement table 6).

Og dette er poenget mitt, at pasienten hadde et mildt forløp er ikke et statistisk avvik. OG sett bort ifra dette, at pasienten hadde et mildt forløp kan også forklares med at pasienten kan ha stått på en cocktail av immunmodelerernde og ikke nødvendigiv kun tilskrives BEM.

Ellers så må jeg bare igjenta poenget mitt om at det er mer verdt å sette lit og fokus på de kliniske studiene som nå er allerede generert i covid og BEM enn en enkelt kasustikk som blir referert på en kvartalspresentasjon.

Vedrørende ACE-hemmere og ARB blokkere: som du kanskje vet (eller ikke vet?), ACEi/ARBs er et av verdens mest brukte blodtrykksmedisiner. Om disse hadde en clear cut effect på covid så finnes det masse materiale som ville ha fanget opp dette. Siden det ikke foreligger overbevisende konsensus så er nok ikke ACEi/ARBs effekt som anti-covid legemidler så sterkt som du vil ha det til.

Ser ikke poeng med å grave dypere i denne ene pasienten. Du får fint mene at min hypotese er feil, men denne diskusjonen har ikke endret mitt syn. Som deg, stoler jeg mer på min egen kunnskap på immunologifeltet, forståelse av biologi, patofysiologi og foretrekker å gå inn i materiale selv enn å tro på anonyme poster på et forum.

@drdr:

Må man være fagperson eller eie aksjer for å komme med kritiske meninger om ledelsen/forskerene eller forskningen til et selskap? Og hvis man må være fagperson, hva slags kvalifikasjoner må man ha? Legger du lista på drdr nivå (hva det nå enn skulle tilsi)?

Du må gjerne betvile mine kvalifikasjoner og lei for at mine innlegg ikke holder faglig nivå som ønsket. Jeg kunne dog håpe at du bidro litt mer med din faglige kompetanse, siden jeg antar at du er faglig kompetent og har aksjer, eller?

Har Mohn investert milliarder altså? Verdiene på selskapet har riktig nok vært i millardklassen, men Mohn har da selv ikke spyttet inn millarder? Hvis jeg tar feil så må du gjerne redegjøre og korrigere meg.

Ellers, hvis ledelsen er så bull som du mener på caset, hvorfor kjøpes det ikke mye av primære innsidere, aksjen har hatt dalende kurs i over 1 år nå og selskpet ahr tross alt hatt progresjon ledet an av disse impoerende menneskene.

@Multiple

Takk for tips. Har vurdert det, men ser flere fordeler i å være anonym.

Generelt, føler jeg aner en viss trend nå: ofte når jeg har en diskusjon med dere og den begynner å bli litt spiss så blir senkes terskelen for å stille spørsmål ved min kredibilitet, fagkunnskap, intensjoner og motiv. Ser sjeldent dette gjøres mot noen andre her.

3 Likes

Det har jeg også skrevet, så det er vi enige om. Det er lite å hente på å fortsette diskusjonen om denne pasienten.

Jeg skrev også: " dette var 1 pasient. Verken BGBIO (lydklippet ovenfor) eller jeg, har hevdet at dette er noe bevis.". Så jeg ser ikke helt behovet for at du skriver: “Jeg får bare igjenta, dette er N=1 observasjon. Dette er i beste fall hypotesegenererende.”. Det er, som du selv skriver, bare å gjenta noe vi allerede har skrevet flere ganger…

Ellers får vi være enige om å være uenige, der vi er uenige. Samtidig ser jeg at du synes å tillegge meg meninger/påstander jeg ikke har fremsatt. Jeg har f.eks. vanskelig for å forstå hvorfor du skriver følgende: “…så er nok ikke ACEi/ARBs effekt som anti-covid legemidler så sterkt som du vil ha det til” (min utheving) når jeg nettopp skrev at slik effekt ikke var bekreftet: “Further studies and randomized controlled trials of telmisartan and losartan are necessary to confirm the treatment efficacy of these economical anti-hypertensive drugs for hospitalized patients with COVID-19”.

En del av våre uenigheter handler mest om hvordan man vinkler det man skriver, altså om man fremstiller og fokuserer på noe som negativt eller positivt, og tilsynelatende også om å være uenig for å være uenig.

1 Like

Hei Roc
Fint med kritiske røster av og til, ikke bare hausing.
MEN det som forundrer meg(og sikkert flere andre) er hvordan en fagperson som deg har tid til å skrive så mange innlegg på tekinvestor? Profilbildet ditt ligger jo stadig vekk med et nytt velfundert kritisk innlegg på flere av postene her… til alle døgnets tider.

Forøvrig dumt at du bruker Yoda som profilbilde, det ødelegger en av mine barndomsidoler. Som du sikkert skjønner er jeg ikke veldig happy med din konstante hakking på BEM og hvor lite trua du har på at dette kan bli et legemiddel.

Bruk heller kunnskapen og energien din i ditt faste yrke.

God helg😀

Hilsen longinvestor med trua på at dette går veien i flere indikasjoner.

6 Likes

Hei,

Joda, jeg kan bekrefte at jeg har en fulltidsjobb som har min fulle dedikasjon. Det er derfor jeg sjeldent skriver innlegg under normal arbeidstid (CET) og jeg har ikke skrevet når jeg er på jobb.

De gangene jeg har skrevet innlegg på ukristelige tider har jeg, som regel, vært i andre tidssoner.

Jo, jeg er tidvis mye aktiv på TI, men så er jeg godt voksen og til tider ikke i Norge.

Legemiddelutvikling er for meg profesjon og lidenskap, har vært det en riktig god stund. Noe av motivasjonen til å skrive her startet når jeg leste innlegg som jeg følte hadde lite med faktisk legemiddelutvikling å gjøre. Har selv investert i bransjer hvor jeg leste innlegg på Hegnar forum i sin tid og har i etterkant skjønt hvor jalla ting virkelig var.

Lei for å besudle Yoda.

Lykke til som longinvestor i BGBIO og med de ulike indikasjonene. May the force be with you :wink:

God helg, Roc

14 Likes

Ny publikasjon som tar for seg AXL sin rolle ved skjoldbrukskreft og Bemcentinibs evne til å hemme denne.

Conclusion

PROS1 and its downstream receptor AXL expression were significantly higher in PTC than in normal thyroid cells. AXL expression was also higher in human PTC tissues than in normal thyroid tissues. Inhibiting the PROS1-AXL-mediated TAM signaling pathway via the AXL blocker R428 suppressed the proliferation and migration of human PTC cells, highlighting the role of this cascade in human PTC development and progression.

R428=Bemcentinib

11 Likes
6 Likes

Siden meldingen ikke dukker opp i tråden for fundamentale forhold:

11.10.2022 07:00:17: BerGenBio Announces Initiation of Phase 1b/2a Trial Evaluating Bemcentinib in 1st line Non-Small Cell Lung Cancer Patients Harboring STK11 Mutations

  • Study will assess bemcentinib in combination with current standard of care for
    1st line NSCLC -

  • Approximately 20% of NSCLC patients have STK11 mutations -

  • First patient is expected to be dosed in 4Q22 -

BERGEN, Norway, October 11, 2022 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for
severe unmet medical needs, today announced the initiation of a Phase 1b/2a
trial evaluating bemcentinib in combination with the current standard of care,
checkpoint inhibitor pembrolizumab and doublet chemotherapy, for the treatment
of 1st line (1L) Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) patients harboring STK11
mutations (STK11m).

“Real-world data continues to reinforce that the presence of STK11m currently
result in particularly poor outcomes for NSCLC patients,” said Martin Olin,
Chief Executive Officer of BerGenBio. “We believe that bemcentinib’s proficiency
in blocking AXL overexpression may result in the reversal of an
immunosuppressive tumor microenvironment leading to activation of immune
response, restoration of sensitivity to immune checkpoint therapy and
potentiation of chemotherapy effects in this large, underserved patient
population.”

Bemcentinib, is a potent, first-in-class highly selective inhibitor of the
receptor tyrosine kinase AXL, which is overexpressed in response to cellular
stress, inflammation, hypoxia and chemotherapy. STK11 mutations are detected in
approximately 20% of non-squamous NSCLC patients and are known to create a more
immunosuppressive tumor microenvironment limiting the response to checkpoint
inhibition. Preclinical data have demonstrated that by selectively blocking AXL
activation, bemcentinib restores sensitivity to immune checkpoint inhibitor
therapy, enhances chemotherapy, while also, pertinently, driving the expansion
of CD8+ T cells in STK11m models. Early clinical data also point to the activity
of bemcentinib in NSCLC patients, including those harboring STK11m.

The global, open-label Phase 1b/2a trial is designed to determine the safety,
tolerability and efficacy of bemcentinib with standard of care in untreated
advanced/metastatic non-squamous NSCLC patients with STK11 mutations and no
actionable mutations. The Phase 1b portion of the study will evaluate the safety
and feasibility of bemcentinib in combination with pembrolizumab and doublet
chemotherapy in 1L advanced/metastatic non-squamous NSCLC patients, regardless
of STK11 status. The Phase 2a expansion part will assess the efficacy of
bemcentinib in the same treatment combination in 1L advanced/metastatic non
-squamous NSCLC patients with STK11 mutations. The first patient is expected to
begin treatment in the fourth quarter of 2022.

11 Likes

Jau da, da vet vi at STK11 studien er påbegynt. Blir spennende å følge med på om selskapet har penger til å finansiere ferdig hele studien. Uansett smart av ledelsen å starte den nå, de 3 største aksjonærene eier til sammen snaue 40% av selskapet så det vil være idiotisk av dem å ikke la selskapet ikke klare å fullføre studien. Bordet fanger når du allerede har puttet en god slump med pæng allerede.

Også spennende å se når fase 2 data på AML kommer. Effekt og safety fra denne studien er viktig. At database cleaning av CRO til se grader er forsinket må være en katastrofe. Håper selskapet har kontraktfestet penalties og har holdt igjen betaling.

Kan vi forvente at kvartalsvise burn går ned fremover? :thinking:

Under et bilde på alle kinasehemmerne som er godkjent. Farma kjenner denne typen legemidler veldig godt, men BGBIO flyr vel under radaren hos alle siden ikke har lagt inn et bud til tross for fase 2 data. Ikke så rart egentlig, farma har jo ikke peiling.

Den listen din var så lang, men hvilke av medikamentene har AXL som target :thinking:, du trenger ikke være bekymret for om de får fullført BGBC016 såfremt safety er som tidligere studier. Det er mer spennende når, hvordan og til hvilke vilkår de finansierer. BergenBio er for øyeblikket de eneste som går etter denne populasjonen NSCLC med STK11.

2 Likes

Ja, hvorfor er det ingen som har AXL som target…hmmm :thinking: Farma har helt tydelig gått glipp av dette og ikke fått med seg BGBIOs program heller. For hadde de sett programmet så hadde de vurdert det skikkelig, kinasehemmere er tross alt noe de er godt kjent med.

De har fullført studien, men enda ikke delt data. Så er ikke «bekymret» for at fullførelse, men er spent på data :wink:

Crizotinib, bosutinib, gilteritinib og sunitinib hemmer tilfeldigvis alle AXL med en off-target effekt, men det er ikke nødvendigvis viktig for effekten deres.

1 Like

Mon tro Tremelimumab + imfinzi + chemo er noe STK11 pasienten vil få som SoC fremover? Eller hva tenker dere @Matadoren @Hayen?

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2022/imfinzi-and-tremelimumab-with-chemotherapy-demonstrated-sustained-survival-benefit-in-metastatic-non-small-cell-lung-cancer.html

BGBC016 er STK11, mens BGBC003 er AML.
I Radium Podden så sier Olin at resultatene på AML er veldig gode i hans øyne. Like etterpå så forsvant AML fra prioritert satsing. Hva som skjedde i det korte tidsintervallet vites ikke.

1 Like

Du kan jo legge fra deg tåkepratet.
Mener du at hemming/blokkering av Axl ikke har sin misjon ift kreft, fibrose eller antiviralt?

Jeg mener at det jeg har sett av public klinisk data på BEM så er ikke dette noe jeg har tro på nei. Men jeg ville ikke sidestilt BEM og AXL hemming som en og samme ting. Det ene er et lite molekyl og det andre en kinase. AXL hemming har mulig noe for seg i kreft.

Om det monoklonale antistoffet til BGBIO er det litt for tidlig å si noe om.

7 Likes

MedWatch er en ny nettavis for helsebransjen - de hadde i går en artikkel med en over snittet bull Olin intervjuet ift den nye 1b/2a studien på NSCLC pasienter med STK11 mutasjoner. (ref godt med bevis)

Bergenbio starter klinisk studie på lungekreftpasienter

Studien skal undersøke legemidlet bemcentinib sammen med standardbehandling for ikke-småcellet lungekreft.

NY STUDIE: Administrerende direktør i Bergenbio, Martin Olin, har annonsert oppstarten av en klinisk studie. | Foto: Symphogen

AV SEBASTIAN BRAUER HAGEL

– Vi har godt med bevis som forteller oss at bemcentinib er noe å fortsette med på denne typen kreft, og at bemcentinib fungerer særdeles godt sammen med Keytruda, sier administrerende direktør i Bergenbio, Martin Olin, til MedWatch.

Selskapet annonserte forrige uke oppstarten av en fase 1b/2a-studie der man skal undersøke hvorvidt bemcentinib er trygt og har noen effekt i førstelinje-behandling hos pasienter med ikke-småcellet lungekreft (NSCLC) med STK11 mutasjoner. Første pasient forventes inkludert i studien i fjerde kvartal 2022.

Trippel-kombinasjon

Omtrent 20 prosent av alle pasienter med NSCLC utvikler STK11-mutasjoner. Disse mutasjonene gjør standard behandling vanskeligere. Selskapet ønsker nå å undersøke om bemcentinib kan motvirke STK11-mutasjonen og gi disse pasientene bedre fremtidsutsikter.

De skal først gjennomføres en fase 1b-studie for å undersøke om legemidlet er trygt når det brukes sammen med virkestoffet pembrolizumab (Keytruda) og cellegift.

– Vi vet fra før at bemcentinib er trygt med hvert av disse behandlingsmidlene, men har aldri undersøkt trippel-kombinasjonen, sier Olin.

– Det er derfor vi trenger en fase I-studie, for å dobbelsjekke sikkerheten.

Deretter skal denne utvides til en fase 2a-studie for å undersøke hvor effektivt midlet er hos NSCLC pasienter med STK11-mutasjoner, da spesielt sammen med Keytruda.

Samarbeid med MSD

Studien utføres i samarbeid med MSD, som markedsfører Keytruda.

– Denne behandlingen har en stor målgruppe, så om vi får positive resultater av studien vil det være godt for mange pasienter og fra et finansielt synspunkt, sier Olin.

I andre kvartal 2022 hadde BerGenBio 88,2 millioner i utgifter. På slutten av kvartalet hadde de 292,1 millioner i kontantbeholdning. Selskapet ble børsnotert i 2017 hos Oslo Børs.

84 prosent av alle lungekrefttilfeller på verdensbasis er ikke-småcellet lungekreft. Kun hudkreft, brystkreft hos kvinner og prostatakreft hos menn er mer utbredt enn lungekreft på verdensbasis, ifølge Cancer.org

10 Likes

Tror ikke det skal stå på rekrutering framover.

1 Like