Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Har hatt det samme med andre dårlige investeringer. Men det er som regel best å bare få det ut. Er som å ta en sprøyte, ferdig før man har sagt det omtrent, så slipper man å bære på skam og samtidig får resten høre at børs er litt mer risky enn det folk utgir det for å være. :slight_smile:

1 Like

Er ikke med stolthet man sitter med aksjer i både BGB og Nano for øyeblikket… :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

1 Like
Skal du delta på emisjonen?
  • 1 ja føler meg tvunget til det for å unngå total utvanning
  • 2 blir selvsagt med har klokkertro på selskapet
  • 3 veldig usikker
  • 4 aldri, kaster ikke gode penger etter dårlige
  • 5 glem det - sånn dette selskapet er drevet er det helt uaktuelt

0 stemmegivere

Fra årsrapporten 2022. De er jo tydeligvis i støtet med børsmeldinger så hvorfor ikke en til med dataene fra studien. Bra eller dårlig?

EU-SolidAct ute med nytt nyhetsbrev:

1 Like

Matthew G Krebs fra “The University of Manchester and The Christie NHS Foundation Trust” har en presentasjon på ASCO Annual Meeting 5. juni 2023 med følgende tittel:

Bemcentinib and pembrolizumab in patients with relapsed mesothelioma: MIST3, a phase IIa trial with cellular and molecular correlates of efficacy.

Det er abstract 8511, abstract presentation 5. Dere finner den i høyre kolonne: https://meetings.asco.org/2023-asco-annual-meeting/15133?presentation=218841#218841

Relevant studie er NCT03654833 på Mesothelioma Stratified Therapy (MiST) : A Multi-drug Phase II Trial in Malignant Mesothelioma - Full Text View - ClinicalTrials.gov

3 Likes

Jeg tror mye er fundert på gode intensjoner og et virkelig ønske (Mohn) om å lage et legemiddel godt blandet med mye inkompetanse (styret), naivitet (investorer) og mismanagement (ledelsen).

Ikke en helt ukjent oppskrift.

4 Likes

CCBIO’s 11th Annual Symposium 2023 avholdes 8. til 10. mai: CCBIO's 11th Annual Symposium (2023) | Centre for Cancer Biomarkers CCBIO | UiB

Stéphane Terry (se profil) har en mulig interessant presentasjon 9. mai med følgende tittel: “Role of hypoxia, EMT and AXL in cancer immune escape”. Her er programmet, se side 2 i PDF.

session6

Jeg tror presentasjonen legges på nett i etterkant, og er spent på om bemcentinib er endel av den.

Jeg letet litt, og han har tidligere omtalt bemcentinib blant annet i denne artikkelen fra juli 2020 som akkurat som presentasjonen på CCBIO også omhandler blant annet hypoxia og immune evasion/escape, han er forøvrig listet først blant forfatterene: Hypoxia-driven intratumor heterogeneity and immune evasion - ScienceDirect

Den er bak betalingsmur, men jeg har klart å finne en PDF av artikkelen et annet sted, her er den samt et sitat fra den som omtaler bemcentinib: https://hal.inrae.fr/hal-03263783/document

The apparent multi-resistant phenotype conferred by AXL signaling is intriguing. Our recent work suggests that pharmacological inhibition of AXL using bemcentinib can enhance lymphocyte-mediated killing of highly resistant mesenchymal NSCLC cells [45]. In another NSCLC model in which AXL mediates EGFR inhibitor resistance, AXL targeting blocked clonogenicity, disrupted the autophagic flux and induced immunogenic cell death (ICD) in cells [117].

Edit: Den er ikke bak betalingsmur allikevel, bare meg som ikke skjønner opplegget på “Science Direct”, bare klikk på “View Open Manuscript” så får du opp artikkelen hos Science Direct.

4 Likes

Novartis postet info om sin fase 2-studie med JDQ443 på KRAS G12C og med STK11m i 1L NSCLC i går: NCT05445843

Condition: Locally Advanced or Metastatic KRAS G12C-mutated NSCLC With a PD-L1 Expression <1% or a PD-L1 Expression = 1% and an STK11 Co-mutation

Her på clinicaltrials: Study of Efficacy and Safety of JDQ443 Single-agent as First-line Treatment for Patients With Locally Advanced or Metastatic KRAS G12C- Mutated Non-small Cell Lung Cancer With a PD-L1 Expression < 1% or a PD-L1 Expression ≥ 1% and an STK11 Co-mutation. - Full Text View - ClinicalTrials.gov

This study aims to assess the antitumor activity and safety of JDQ443 single-agent as first-line treatment for participants with locally advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) whose tumors harbor a KRAS G12C mutation and a PD-L1 expression < 1% regardless of STK11 mutation status (cohort A), or a PD-L1 expression = 1% and an STK11 co-mutation (cohort B).

Med mindre jeg har misforstått, begynner det nå å bli endel konkurrenter på 1L STK11m NSCLC. Jeg har postet endel andre tidligere. Det jeg er litt usikker på, er KRAS G12C, som jeg ikke har undersøkt skikkelig. Fint om noen med bedre kompetanse kan bekrefte om dette er en konkurrent på 1L NSCLC med STK11m slik jeg tror eller ikke?

FA Økonominyhetene hadde et lengre intervju med Rune Skeie i podcast i dag: Oslo Børs falt med oljeprisen - Økonominyhetene | Acast

Også på P4: Oslo Børs falt med oljeprisen | Podkast | Lyden av Norge

Må si jeg syntes Rune Skeie gjorde veldig dårlig figur, femti prosent av det som kom ut av munnen på han, var ææ, øøø, uhm, eh osv

Jeg noterte litt mens jeg lyttet, men anbefaler at dere hører hele selv, det var mye mer jeg skulle notert:

Rune Skeie nevner at “tilvestamab kommer ikke til å bli tatt videre i bergenbio”.

Rune Skeie blir konfrontert med at BerGenBio nå har et underskudd på 1,7 milliarder, og får spørsmål om det har vært for lett å hente penger? Svar fra Rune Skeie, der fikk jeg bare med meg “ææ, øøø, uhm, eh osv”.

Rune Skeie sier de ikke har fått noen samarbeid/avtale for kombinasjonsstudie for fase 2 med STK11m i NSCLC. Videre svarer han noe om at “det må kjøpes inn”, men fikk det ikke helt med meg, og gidder ikke lytte på podcasten en gang til.

Følgende spørsmål blir stilt: “Hva gjør dere med de verdiløse opsjonene?” Svar fra Rune Skeie: “Det forventes at det utdeles opsjoner over tid”.

Min kommentar: Dette var håpløs opptreden av Rune Skeie, og gir meg ingen tillit.

4 Likes

Rune Skeie burde aldri presentere selskapet eksternt, ga tilbakemelding til en som satt i styret der for mange år siden at det ikke funker. Nå var det på engelsk, men jeg er redd han gjør seg best med kalkulatoren🤷‍♂️

3 Likes

Kjipt hvis de må kjøpe PD-1 hemmer på markedet for STK11 studien sin. Å betale full pris for PD-1 som studielegemiddel er ikke billig. Dog hyggelig for pasienter og helsevesen.

Litt rart egetnlig, er det virkelig ingen BP som ønsker å se om deres PD-1 hemmer kan virke i synergi med BEM/AXL-hemming? COGS på PD-1 hemmere er lavt så å gi ut litt legemmiddel til e lovende studie er jo vanlig :grimacing:

Spennende å se hvem som plukker opp Tilvestamab. Synd selskapet selv ikke kan ta seg råd til å ta dette videre eller fullførte fase 1 studien på en skikkelig måte. Kan ikke ha vært billig å lage Tilvestamab inkl fase 1. Tipper ca 3-400 mill nok minst, ergo dette kan tenkes er hva de trenger for å gå break even på Tilvestamab.

2 Likes

Jeg syns han gjorde et helt okei inntrykk i dag og svarte ganske godt for seg. Litt mye eh er jeg enig i, men syns innholdet i hva han sa ga et bra og tydelig inntrykk.

Han drepte ihvertfall min motivasjon til å delta i emisjonen. Svarene er nok hva status er idag og sånn sett svarte han greit, men dessverre kommer ikke selskapet langt med 250 mill (minus aksjonærlån?) med dagens cashburn. Den høye dollarkursen gjør det ikke enklere. Hva sitter egentlig selskapet igjen med etter å ha brukt 1,7 milliarder?

2 Likes

Tar ikke meglerhusene flere titals millioner for å være tilretteleggere? Dette må vel trekkes fra de 250 millionene (hvis de får inn alle pengene da, er jo kun 175 millioner som har garantister).

Edit: Så er det de 12% som skal betales i bonus til garantistene. De kan i følge børsmeldingen enten betales med penger eller aksjer, dersom noe av dette betales med penger, kan man trekke av enda mer fra beløpet de får inn. Betales det med aksjer, blir det enda mer utvanning. Men på dette nivået, har det lite å si med litt mer utvanning, er jo så ekstrem utvanning uansett.

1 Like

Ved andre emisjoner i andre selskaper mener jeg kostnaden har ligget på 10-12% av totalbeløpet. Så jeg antar ca 25-30 mill i tilretteleggingskostnad.
Lånet fra Mohn tror jeg ikke de har begynt å benytte seg av. Så da sitter de igjen med maks 225 mill. Med cashburn på 65-70 mill i kvartalet har de vel penger til sommeren 2024?
Så kommer de økte kostnadene med å kjøre igang den nye studien (i usa!).
Too little too late?
Edit: det mest skuffende ut fra det jeg tolker Skeie sier er at det virker som de er langt fra å ha noen samtaler med partnere. Forsterkes av at de må kjøpe medisiner selv til studien.

3 Likes
4 Likes

Det var litt bedre når man kunne se trynet på Skeie mens han pratet. Jeg forstår bare ikke hva tanken bak å kjøre fase 2 uten Merck/MSD er, og i stedet kjøpe medisinene selv. Hva er det de driver med?

4 Likes

Helt ubrukelig. Bedre å bruke pengene på å holde varmen til vinteren. Får mer igjen for det.

2 Likes

Ledelsen i selskapet har en ok avlønning. Olin får ca 7 millioner i året. Skeie ligger på ca 2 mill. Blir nok litt mere i 2023 pga den lave kursen på kroner.

3 Likes