Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hva ble det sagt om rekruttering i covid-studiene?

Enig. Tror veldig mange i markedet og ellers også overvurderer effekten av vaksine. Det er ikke realistisk å vaksinere hele verden. De som blir syke vil imidlertid få pleie i større eller mindre grad. Hvis Bemc. har effekt vil det være et gigantisk marked. I tillegg er jo core business for Bergenbio veldig spennende :smiley:

1 Like

Om to dager har Bergenbio “oral presentation” på SITC. Hadde dette vært i noen av de andre bioteks på OB, så hadde kursen gått som en kule i forkant, og hausingen deretter. Her kommer det høyst sannsynlig veldig interessant informasjon. Markedet er merkelig, og bærer preg av liten innsikt i caset til Bergenbio.
Får håpe de som satser på Covid nå snart er ute. Det er og blir en bonus.

Det sagt tror ikke jeg løpet for Bemc og virus er kjørt. Langt derifra, men det vil ta lenger tid en først antatt.

5 Likes

Edit: Her må noen gjerne arrestere meg om jeg tar feil. Ønsker ikke dele misvisende info.

India har ikke behandlet enda, UK har visstnok ikke behandlet noen siden restart.

1 Like

De som rømmer Bergenbio er de som er her med kort horisont. Pfizer sin vaksine og BergenBio som melder at ingen har tatt en pille i Accord 2 og i India må ta blamen for “stupet” som ikke akkurat er stort idag. Normal trading range den siste tiden er vel mellom 28-31 den siste måneden. Og nå er vi vel rundt 26,50-27,20.
Er du long og better på kreft pipeline så er det bare å sitte stille. Har ikke helt troa på Covid-19 uansett for BergenBio, men jeg sitter ikke med glasskula.

6 Likes

Enig i at dagens dipp ikke er kritisk. Samtidig hadde det ikke gjort noe om selskapet snart kom med en positiv melding eller to, alternativt jobbet litt på PR-siden og fikk litt omtale.

4 Likes

Har faktisk litt tro på bemcentinib og covid/sars.Ser hvor mye fibrose det er på bilder og tenker det er viktig å få dempe dette.

4 Likes

FANTASTISK nyhet at vacciner nærmer seg til mål! Selv som en helsepersonell for å være utsatt gruppe slipper å stresse med hver enkel pasientkonsultasjon, MEN …
Ikke glem at alle vacciner testes på håndplukket optimal grupper (30åringer, uten hypertensjon, obesitas, diabetes, grunnsykdom osv!). Disse uansett klarer seg beste uten vaccine også!
90% respons i disse testgruppene høres for meg langt lavere respons hos virkelig målgruppe og utsatte grupper (overvektige, diabetes, Hypertensjon , kreft, immunisupprinerte, eldre osv!)
UANSETT trenger vi behandlingsalternativer hvis vi blir syke.
OGSÅ håper på at covid ikke muterer seg og utvikler resistanse til vaccinen kommer; som allerede er gjort!!!

5 Likes

Bergen, Norge, 15 Oktober 2020 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), et biofarmasøytisk
selskap i klinisk fase som utvikler nye, selektive hemmere av AXL-kinase for
krefttyper med behov for forbedret behandlingstilbud, er glade for å kunngjøre
utvelgelsen til å holde en muntlig presentasjon på den 35. årlige Society of
Immunotherapy of Cancer (SITC) konferansen, som finner sted på nett 9.-14.
november 2020.

Abstrakttittel er annonsert på nettsiden
her (https://sitc.sitcancer.org/2020/abstracts/titles/index.php?filter=bemcentin

5 Likes

Noen som har en formening / analyse på hvorfor aksjen har og faller så mye som den gjør? :money_with_wings:

1 Like

Vaksinerunking og treg rekrutering covid studie antar jeg >.>

2 Likes

Enig, “Imminently in India and restarting also in UK imminently”. “Two COVID trials anticipated to accrue rapidly.”

synes dem bruker så vanvittig lang tid for å starte med studiene!! trode d varlurt å smi mens jernet er varmt å ikke surrebort tida.

1 Like

Skal man investere i biotek må man være klar over at de nesten alltid skuffer på tidslinjer, enten fordi de guider for optimistisk eller fordi shit happened som de ikke kunne kontrollere. Man må bare lære av det, og så ikke gå for tungt inn i selskaper med historikk på å ikke levere til egen guiding.

1 Like

Såvidt jeg fikk med meg var kun vaksinen for vestlige land. Det hadde med temp å gjøre

Det er ikke selskapet som rekrutterer pasienter, det er det legene som gjør. I england så er det britiske myndigheter som organisere studien, det er ikke noe bgbio kan gjøre med rekrutteringen. Kan ikke fatte at dette skal være så vanskelig å forstå.

4 Likes

er vel ikke covid dem egenlig kommer til å tjene penger på.er vel kreft dem hovedsakelig gjør d bra på,så man får sitte stille i båten, så skjer d vel noe etter hvært :blush:

1 Like

Latterlig billig aksje. Skal vel lite til å dytte den godt oppover og ser på dette som en god kjøpsmulighet.

2 Likes

Jeg har længe tænkt på om Accord mv. Er sat forkert op. Jeg tænker det er svært for lægerne at have fokus på dødssyge patienter og så samtidig skulle behandle mindre syge proaktivt med bemcentinib? Ellers har de ikke forstået forsøget/blevet informeret godt nok. Hvis jeg var læge og havde læst og forstået mulighederne og kendt risikoprofilen ved bemcentinib, så ville jeg have fodret mange med det.

1 Like

6 Likes