Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Gode poenger, @Flottesen, men da kommer de til å lage dealer med BF asset for asset. Jo kortere et prosjekt fra pipeline er kommet, jo mer backloaded blir dealen - that’s the name of the game

Til det siste først. Trond Mohn solgte familieselskapet pga en familie konflikt. En konflikt med sønnen, som han mente ikke var skikket til å drive familieselskapet videre! Da han kom til den konklusjonen gjorde han selvsagt alt for å få en riktig pris for selskapet. Algeta! Algeta er ikke BB og hadde på langt nær det samme potensialet som BB. Det ville være å forringe aksjonærverdier å selge BB i en slik fase og fjerne det meste av oppsiden. (En slik kortsiktighet tror jeg ikke vi vil se fra Trond Mohn her) Som jeg tidligere skrev ville det være som å pisse i buksen for å holde varmen! Slik kortsiktig tenkning er dessverre et problem i norsk næringsliv. GG

5 Likes

Ja det tror jeg fort det kan bli asset for asset, vanskelig å bygge opp et internasjonalt salgsteam. Da må det være via et oppkjøp eller en fusjon tror jeg.

1 Like

Enig. Det er umulig i dag å oppkapitalisere et norsk “full blown” farmaselskap med distribusjon og hele pakka. Nycomed var det siste vi så av det slaget og det var ikke engang farma, men et sted mellom farma og medtek

1 Like

Umulig? Er det ikke det Photocure gjør?

3 Likes

Jo, og verdien av Photocure er 3,5 mrd etter 28 år…BergenBio har bare vært her siden 2007 - happy wait. Vaccibody derimot solgte ut ett (!) av sine assets for 7 mrd. etter 10 år. Regn på IRR og fortell meg hvilket av de to du ville du vært investert i!

2 Likes

En annen ting, @Flottesen er at du ikke kan sammenligne dansk farma-sentiment med norsk. Novo, Lundbeck, Leo - jeg sier ikke mer.

Dette blir for unyansert.

Nei helt klart, danskene er i en helt annen liga en oss der.

Den eneste nyansen som gjelder i farma, @Hayen , er at nå pengene ligger på bordet - så må du ta dem. Neste år blåser vinden en annen vei og small molecules er kanskje ikke på moten lenger. Jeg har jobbet i denne bransjen noen år.

2 Likes

Betryggende at Securitas er tidlig på åstedet og rydder opp i det minste tilløp til uorden i tråden.

1 Like

Jeg mener ikke å være ufin, @Graaspurv, men det er behov for litt realisme i denne tråden.

6 Likes

Det er ikke tatt ille opp, og min post var ikke rettet mot deg.

Jeg mener jeg var relativt realistisk i min tidligere post når det gjelder BgBio, hvor jeg hevdet at Hegnar vel ikke hadde den største innsikten.

Så hadde jeg et par generelle betraktninger omkring grønne alsjer, som vel var noe summarisk, men som jeg også kan stå inne for essensen av, selv om det som sagt ble noe mangelfullt underbygget i dette korte formatet.

Uansett ser ikke grunn til å gjøre for mye ut av et lite sidespor i en tråd som tross alt har småprat som overskrift.

2 Likes

BP får mine aksjer om dem byr 300kr pr stykk, det skal være sikkert. De skal til og med få en flaske vin med på kjøpet. Hvorfor, jo for 2000kr / verdsettelse på 180 000 000 000 er vanskelig å se for seg. Hvordan i alle dager skal man i det hele tatt sette samen en fornuftig hypotese til en slik verdsettelse?

For ikke snakke om høydeskrekken.

Nei, gi meg et tilbud jeg ikke kan si nei til. Penger på bordet som nevnt over, det er det som gjelder.

4 Likes


Tror dere at presentasjonen er basert på prekliniske data for Covid eller at de er rimelig trygge på at Bemcentinib har effekt basert på data fra studiene. Jeg tror det siste. Hvorfor ellers ta med “Registration path” og “registration strategy” for Covid som investment highlights?? Her kommer det gode og spennende nyheter veldig snart!

3 Likes

Jeg har vært aksjonær siden 2016 så tillater meg å se på caset med litt lengre briller.

Kommer det gode nyheter på korona nå og kursen går banans så husk samtidig at den fundamentale fysiologiske forståelsen av AXL hemming i et svært spekter av sykdommer, bare såvidt er begynt. Det er vondt å selge seg ut av en aksje som kanskje hadde langt langt å gå. For all del ta gevinst om du vil, ingenting er bedre, men kan man sitte så er det mange mange flere viktige avklaringer i årene som kommer.

Covid indikasjonen er for meg en åpenbar potensiell utlisensering som kan finansiere Bemcentinib over i fase 3 for kreftindikasjonene, ikke noe selskapet vil løpe rundt og selge selv.

“Mitt” Bemcentinib er en behandling for AML hos de eldre som ikke kan få normal behandlingen pga toks, et enormt marked, hvor en ikke selektiv og svært giftig AXL hemmer allerede er godkjent på fasttrack i FDA.

Lykke til om nyhetene vi alle håper på kommer, skulle det mot formodning bli svake resultater i Covid så løp og kjøp aksjen langt nedpå 10 tallet i den rene psykologiske og traderdrevne panikken som vil oppstå.

Takk for mange gode innlegg siste tiden, god fredagskveld til alle Bgbio kompanjonger der ute.

36 Likes

Da blir de vel godkjent samtidig som indikasjonen dersom de brukes i fase3, og det går veien i eksempelvis AML.
Her kan de eventuelt selektere på sAXL i forkant, eller vurdere det i retroperspektiv slik som nevnt av Flottesen.

Disse biomarkørene kan tilskrives David Micklem, som er co-founder av Bergenbio, og er ansvarlig for biomarkers and diagnostics.

4 Likes

Drømmescenario! Sleng også på fibrose, så snakker vi.

6 Likes

Jeg mener ikke å være ufin, @Graaspurv, men det er behov for litt realisme i denne tråden.
Jeg vil ikke kalle det realisme, men heller uttrykk for egen kortsiktighet. Mange småaksjonærer går dessverre i denne fellen, enten selger seg ut for tidlig eller for billig. GG

1 Like

Du kan jo spørre deg selv om følgende; hvordan har Genmab klart å skape aksjonærverdier på ca 200 mrd nok. De har i hvert fall ikke en ledelse som kaster kortene sine ved første og beste anledning. Og hva er best avkastning på egne aksjer; 300 kr eller 2000 kr? Hvis jeg visste at jeg ville få 2000 kr for mine aksjer om la oss si 4 år, ville jeg ikke selge dem for 300 kr i dag! GG

2 Likes