Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Er lagt ut på hjemmesiden.
Link: https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2021/04/BerGenBio_Arctic.pdf

De er fortsatt like fremoverlent angående covid behandling…

2 Likes

Også for det primære endepunktet er tallene i bemcentininbs favør (men >0.05). Det må forstås slik at det gjelder for alle pasientene samlet. Men hva med kun pasienter i gruppene grad 3 og 4? Og hva med unge vs eldre? Det får vi nok ikke vite før i mai. Da bør vi også få vite mer om p-verdien samlet og for de ulike gruppene.

Virker som om det bare gjelder selskapet, ikke investorene eller de som eventuelt skal bruke eller bestille den til bruk! Gjør meg bare enda mer provosert enn jeg allerede er dessverre! Hvis det er så bra som de sier hvorfor klarer de ikke å få dette frem på en måte som den vanlige mannen på gata kan forstå? Kanskje fordi det da vil gjennomskues, ikke vet jeg synes hele greiene er rart og føer meg litt ført bak lyset på samme måte som Nikola aksjonærene har blitt, der mått vel CEO gå til slutt!

“Recovered faster, left hospital earlier”

8 Likes

Bra!

Nå må du gi deg mann. Du høres ut som en bitter KOA-aksjonær.

2 Likes

De bruker 80% av tiden tilgjengelig på Covid…

Det er slik denne type data formidles og slik de skal formidles. Hvis du ikke er komfortabel med dette @molbre så bør du nok ikke investere i dette feltet.

på meg virker dette ganske positivt, tror fortsatt på Arctic sin vurdering, Covid19 development de-risked .

1 Like

Bitter er jeg, men håper inderlig dette går bra både for BergenBio , meg selv og ikke minst at folk kan bli mindre syke og komme seg raskere fra sykdommen. Jeg sitter på en grei mengde aksjer(for meg vel og merke). Føler allikevel det må være lov å stille spørsmål ved måten ting blir kommunisert fra selskapet sin side :-).

Da får du ta det opp på en bedre måte enn å rasle i sablene og snakke om å være “ført bak lyset” og sammenligne BGBIO med et scammy selskap som NKLA. Det oser FA-forum av det der.

3 Likes

Klart det et frustrende og aksjen er vel en av de dårligst presterende siste året på OSE. Oppfatter høy grad av seriøsitet og det blir det gjerne resultater av. Synes aksjen fortjener et kraftig løft nå og har stor tro på at det kommer.

2 Likes

Hvis Covid ikke var viktig lengre ville de brukt mye mindre tid på det. CEO høres positiv ut, og han kan ikke si noe som kan misoppfattes eller gi mer/mindre forhåpninger. Liker at medisinen er testet sammen med midlene som Boris Johnson framhevet.

Det kommer også 2 biotech-messer der Bencentinib skal presenteres innen juni er omme.
De har nok lært mye av stoffet gjennom coviddelen som kan brukes til fordel videre i kreftdelen.
Det er mye vi ikke vet…la de gjøre jobben sin og komme med konklusjon i ila mai.

Noe nytt angående kreftstudiene som kom frem i plenum?

Hørte jeg riktig så nevnte CEO at INGEN av pasientene i BEM-armen måtte over på intensiven.

Det er jo dette som har vært skrekkscenariet med Covid-19 hele veien; at ICUs skulle bli overfylt med pasienter og at man fikk for lite intensivplasser. Her ser det altså ut til at BEM bidrar til å flate ut kurven.

Personlig synes jeg dagens Arctic-presentasjon var den beste jeg har sett fra hans side så langt, og fokuset på Covid-19 caset sier det meste.

Kursutviklingen på kort sikt tar jeg med knusende ro👍

16 Likes

molbre: Kan du være litt mer spesifikk angående hva du tenker på med feilinformasjon?

Ingen synlig shortendring i går. De synlige kan likevel ha deltatt i handel og endret med inntil nesten 90000 aksjer hver, og de ikke-synlige med langt større volumer, pga tersklene for rapportering og publisering.

Dette er en selvmotsigelse. BergenBio er saklig, og overdriver ikke. De er preget av vitenskapelig tenkning, også i kommunikasjon med aksjenærer.

Nikola drev med utstrakt juks for å villede investorer og samarbeidspartnere.

BergenBio må få lov til å være optimistisk. Og det er ingenting i de kjente resultatene som tilsier noe annet.

Hvordan småaksjonærer tenker, er ingen god indikator for hva som er sant og usant. Aksjemarkedet er ett av de områdene hvor menneskelig irrasjonalitet ble spesielt tydelig. Men den som vil ha rask profitt, kan kanskje søke noe annet enn bioteknologi.

9 Likes

Synes ikke De skal være så rask med å utelukke rask profitt :slight_smile: Bare tuller her. Uansett helt vilt at ingen på Bemcentinib havnet på intensiv. Gangen i covid forløp er hjemme-legevakt - post på sykehus-intensiv. Ingen dør på post av covid, da er det andre årsaker.Statistikken begynner å bli bra.

2 Likes