Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kanskje det var det som fikk kursen til å gå til himmels 9 april. Om noen var skikkelig lure og fulgte med kunne de fått indikasjoner om at noen fra wendy maurys lab hadde blitt awarded denne prisen, og det kunne jo være relatert til dette selv om det sikkert foregår mye på den labben. Bare en spekulasjon fra min side :slight_smile:

https://twitter.com/UIowaMicrobio/status/1380251612124491781?

4 Likes

Prekliniske data ja, når får vi Fase2 - dataene?

More detailed top line data expected to report in May and will be followed by
preparation for presentation at a scientific conference and publication in a
peer-review journal.

Merkelig greie dette med fortelle pre-kliniks igjen ja… hmmm.

Ettersom den er akseptert som «late breaking» kan det være en mer komplett studie som skal presenteres?

Komplett studie? Her er det prekliniske resultater det dreier seg om.

1 Like

Preklinisk forsking anses vel også som studier, eller?

Kan være men det er noe helt annet enn kliniske studier, noe både du og jeg vet men begrepet kunne forvirre enkelte andre tenkte jeg.

1 Like

Hva med dette utsagnet?

2 Likes

Veldig sterkt utsagn, så de prekliniske dataene må være spesielle. Likevel er ikke dette en presentasjon av resultater fra kliniske studier i mennesker.

1 Like

[quote=“Volcomite, post:2751, topic:24374”]
The abstract was deemed to be exceptional by the Virtual Immunology 2021

reviewers so the author, Dana Bohan, a PhD candidate from the University of

Oversatt… "Sammendraget ble ansett å være eksepsjonelt av Virtual Immunology 2021"

1 Like

Er det ikke indirekte det da. Hvilken pille ville du foretrukket, en med p = 0.06 i fase 2 studie med sterke prekliniske data, eller p = 0.04 i fase 2 studie med tvilsomme prekliniske data?. Jeg ville gått for den første pillen, selv om resultatene i fase 2 var dårligere. Men mulig jeg tenker feil om saken. For meg er prekliniske data som grunnlag for en studie helt essensielt for å tolke resultatene i fase 2. Det vil alltid være rom for at resultater er flaks, gode prekliniske data endrer sannsynligheten i favør reell effekt over flaks. Men, er ingen ekspert på dette området jeg altså :slight_smile:

1 Like

Jeg følger Rigel-aksjen tett, og den har også steget 5% fra start idag.
De er partner med BGBIO og eier som kjent Bemcentinib og vil også være tjent med det som nå kan skje…
Ikke minst har de en Fostaminib-pille som brukes etter fasen der Bencentinib er ment for.
Den er ferdig med fase3 og skal nå til FDA.

4 Likes

Det er ofte svært stor forskjell på prekliniske data og data fra de etterfølgende kliniske studier. De som følger med på flere selskap i bransjen har opplevd dette mange ganger. Sterke Fase2-data er tusen ganger mer verdt enn dobbelt så sterke kliniske data.

Nå “vet” vi jo at Bemcentinib har en effekt på Covid så det vi alle venter på er om denne effekten er så stor at de kan/vil gå igang med et stort Fase3-studie.

1 Like

Kjøpte Rigel i forrige uke, mest pga Bem, skal få ligge i skuffen :sunglasses:

1 Like

Det er ingen reell forskjell mellom p=.06 og p=.04. Dessuten sier p ingenting om effekt, men en del om variasjon.

1 Like

Tilfeldig at både Rigel og BGBIO har steget 5% i dag?! 🥸

ja, det er det

1 Like

Når det gjelder selve prosentene har det ikke noe å si. Men at begge har fått oppgang idag kan enkelt forklares…de smir samme jern.

Prekliniske forsøk gjøres i en lab, i kontrollerte og ideelle forhold. Menneskekroppen er alt annet enn kontrollerte og ideelle forhold. Ergo må kliniske forsøk gjøres med stor (nok) N slik at man får testet i nok forskjellige forhold til at man kan si noe (statistisk) om hvordan naturen fungerer.

3 Likes