Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Merkelig timing på denne børsmeldingen. Kl 1603 rett før en helligdag?

Hva er poenget med å børsmelde disse evinnelige presentasjonene?? :thinking:

De melder vel så fort de har noe å melde?

"Allerede i dag tolkes den umiddelbare informasjonsplikten slik at utstedere innenfor børsens åpningstid har noe (men ikke mye) tid til å områ seg fra selskapet blir kjent med informasjonen til børsmeldingen skal være offentliggjort. Børsen signaliserer at regelen etter praksisendringen ikke vil tolkes slik at utstedere i en normalsituasjon må ha “døgnkontinuerlig beredskap” for å håndtere informasjonspliktige forhold. Dersom utsteder forventer at en hendelse vil inntreffe blir utgangspunktet et annet. Børsen forventer da at det er lagt til rette for publisering også på ugunstige tider. Børsen bemerker at akseptabel tid vil kunne variere fra sak til sak “avhengig av hendelsesforløp, informasjonens karakter og den saksbehandling som anses påkrevd”.

Utsatt offentliggjøring

Selskapene har fortsatt samme adgang til utsatt offentliggjøring etter verdipapirhandelloven § 5-3 av forhold der vilkårene for dette er oppfylt. Hva gjelder den påkrevde orienteringen til børsen vil det da være tilstrekkelig at denne gis innen børsåpning påfølgende handelsdag."

Melder nok fordi at konferansen slipper abstracts, og da blir det dårlig stemning om selskapet ikke melder at abstract er godkjent :slight_smile:

2 Likes

ja d får vi håpe at dem taper noen milioner;-)

Alle venter på oppdatering fra covid studiene i mai.
Bet meg merke i at RG på Arctic webinaret 22. april, mens han snakker om side 9, sier følgende:

  • And looking ahead, as you know, we just released top line data in our covid studies, we anticipate more data in the next few months; weeks and months

Dette er fra ca. 08:10.

Og dette rimer vel, siden data skal komme både etter 60 dager og 90 dager…

22.04 - Arctic Securities Biotech Webinar:

https://41.no/2021/04/bemcentinib-fra-bergenbio-mot-covid-19

Direkte link til webinaret:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210422_3

4 Likes

Det høres litt ut som han korrigerer seg selv når han først sier “in the next few months”, og så etter en liten pause, fullfører med “weeks and months”.

Hvis jeg har forstått det riktig - at top line data som ble presentert, er etter 29 dager, og ble meldt 19.4, så burde data etter 60 dager komme en gang etter 20.5, og etter 90 dager rundt 20.6?

2 Likes

« Three preliminary studies by the World Health Organization suggest that the Pfizer and Moderna vaccines are not that effective against the double mutant strain of the coronavirus that has been found in India. The specialized agency has described this variant as a ‘variant of concern’. The studies in fact have suggested that Bharat Biotech’s Covaxin is more effective against this variant of the deadly virus. These studies however remain inconclusive as they are yet to be tested in the real world. Dr. Dileep Mavalankar, Director, Indian Institute of Public Health and Dr. Rakesh Mishra, Director, CSIR CCMB, Hyderabad discuss what steps the government should take following these studies. Watch the video to find out more!»

Selskapet guider resultater i løpet av mai, slik at de er komfortabel og har nok data til å analysere resultater… Videre er jeg spent på om de har kommet til en konklusjon rundt neste steg av denne behandlingen… ut fra omsetning i aksjen er det umulig å vektlegge noe som helst…

1 Like

Virka bunnløs.

Nå er nok ikke Covid-19 priset inn i aksjen i det hele tatt, snart nede på samme nivå som 3 januar 2020(22,91)! Samtidig er jo kreftstudiene kommet 1.5 år nærmere​:roll_eyes:! Her er det bare å lukke øynene og ikke se på kursen, da blir en jo bare deprimert :roll_eyes:

4 Likes

Den er på samme nivå når en priser inn
de 500 mill de hentet i fjor.
Så ja, covid er ikke priset inn.

Her har vel de fleste solgt seg ut tenker jeg.

Eller handlet jevnt og trutt.

En fin oversikt over hva selskapet har presentert av covid presentasjoner:

https://41.no/2021/04/bemcentinib-fra-bergenbio-mot-covid-19/

4 Likes

Det skulle tilsi at den ikke faller mer selv med en eventuell melding om avsluttet covid. Det finner jeg svært usannsynlig.

2 Likes

Avslutning av Covid tror jeg vil ta oss langt ned på 10 tallet. Da er mye av troverdigheten til selskapet borte, slik de har hauset Covid siste året og spesielt i siste selskapspresentasjon.

1 Like

Dette veldige fokuset på Covid er ikke positiv for aksjen. BergenBio er først og fremst et selskap som jobber mot kreftsykdom. Fra FA.no sin firmapresentasjon:“BerGenBio er et bioteknologiselskap i klinisk fase med fokus på å utvikle ledende legemiddelkandidater mot de fleste aggressive kreftformer. Pågående internasjonale kliniske studier med selskapets ledende produkt BGB324 er i pasienter med lungekreft og leukemi.”
Effekt mot Covid ville bare vært en fin bonus, men jo flere vaksinerte, jo mindre verdi har den.

1 Like

Troverdigheten er vel forlengst borte,synes på kursen !!!

Ned går den, men at det vil framsette spørsmål om troverdighet, det har jeg liten tro på. Ikke blant de investoren som har noe dem skulle ha sagt.

Et viktig moment å ha med seg er hva Covid indikasjonen har gitt Bergenbio, uansett utfall.

• PR, -BP og betydning av AXL
• Kapital
• Langt bredere safety data

Jeg er rimelig sikker på at det sitter forskere verden rundt som nå ser på betydningen av AXL innenfor deres fagfelt.

Det er ikke uten grunn at Bergenbio mener Bemcentinib targeting AXL a potential cornerstone of therapy for aggressive diseases.

For den med lengre horisont er det ikke noe annet enn positivt.

9 Likes