Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det kjøres flere hundre studier på forskjellige stadier og områder av en covid infeksjon.

Etter hva jeg kan se er det ikke så mange som kan ha en slik sammensatt virkning mot covid som Bemc.
Både for innlagte pasienter og ikke minst senskader i lunger. Ting tyder jo på at det faktisk har profylaktisk virkning også.

6 Likes

Hvis du ser Q3, så skjønner du hvorfor det tar tid. Veldig oversiktlig grafisk fremstilling over fremdrift.
Tipper første pasient dosert i neste uke.

Enormt med innleggelser i UK fremdeles, så det bør gå fort når de kommer i gang. De guider topplinje data allerede på nyåret, og de vil vise veien videre.

3 Likes

Er vel ikke meldt fpd i India?

Må være en glipp fra q3 presentasjonen?

Slide 27.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201117_1

1 Like

Det er uforståelig at man må gjennom nye regulatoriske prosedyrer i UK nå når man satte i gang Accord studiet igjen i september. Man skulle tro at alt var ferdig i mai/juni før studiet ble avbrutt og at man kunne starte opp med innrullerende og dosering av pasienter umiddelbart. Veldig merkelige greier.

Dette er bare noen.

Slik jeg leser denne tidslinja, så startet prosjektet 18.8 i uke 34. FPD er estimert 14 uker etter. Hvis de da treffer 100% på dagen er det tirsdag i neste uke, tror jeg. Det stemmer vel også greit med at det står today med rødt, og det er ca 1 uke fra today-flagget til FPD flagget - sånn ca. Da tipper jeg FPD kommer neste uke. Men det er ren tipping. Lykke til.

Edit: Men det er noe underlig med den tidslinja, for dersom Today=17.11, hvordan kan da “CT-17 Lab Kit Import Licence” stå senere på tidslinja og være datert til 5.11… En forklaring KAN være at de er litt forsinket, men i så fall synes det ikke å være med mer enn 7-14 dager.

I presentasjonen sies det “drug has been delivered at sites” og slik jeg forstår det betyr det at medikamenter er på sykehusene, slik at de er rimelig samsvarende med planen sin.

7 Likes

Hvis det skjer, er det tillitsvekkende

2 Likes

Hei

Har denne blitt delt her inne? Bladde litt for å se, men fant den ikke…:man_shrugging:

Er uansett hyggelig lesing slik jeg ser det med mine begrensede kunnskaper👍
Det blir i overkant teknisk, men med litt eksperthjelp fra professor i nær relasjon, har jeg forstått det slik at dette er positive nyheter…?

Mvh

4 Likes

Dette er vel den medisinske forklaringen på hvorfor bgbio m.f var en av de som ble tatt først i accord klare til invivo covid messig. Eg er newb så noen må gjerne fordumme det, men R428 er bgbios bemcentinib. Datert til mai, godkjent okt publisert november. :+1:

The selected drugs showed significant interactions with the catalytic (His41 and Cys145) and other substrate-binding residues in docked complexes as well as during 100 ns MD simulation. Thereof, based on collective observations, R428, Teniposide, VS-5584, and Setileuton drugs were suggested to hold the potential to significantly occupy the active pocket of SARS-CoV-2 Mpro and can be used as its inhibitors. Hence, computational screening and validation of top 10 drugs recorded in this study can be further evaluated against in vitro SARS-CoV-2 Mpro inhibition and viral infection for the drug formulation against SARS-CoV-2 infection

2 Likes

Ja, jeg så også disse datoene du nevner, men som sikkert enda mer fersk i dette gamet enn deg, hang jeg meg opp i publisert dato nå i Nov, og la nok litt mye i det😊

Men da er det gammelt nytt for stort sett de fleste, jeg slang meg på aksjeverdens utfordringer i begynnelsen av året, så jeg har mye å lære og lese meg opp på av studier og info…

Takk for avklaring, jeg har uansett veldig tro på BGBIO og deres pipeline innen kreftmedisin, og synes egentlig hele dette Covid- kjøret har tatt fokus vekk fra hva som egentlig er riktig å fokusere på omkring selskapet og hva de driver med, men det snur vel en dag snart…? :+1:

Mvh

Si ikkje det for sikkert, men takk for tilliten, pleier som regel å være en vcp ekorn polygon flottesen eller Lars her til å korrigere når sånne som meg stikker hue ut av kassen :joy:

Prøver no å bidra med det eg kan likevell, Memes for det meste, men noen ganger kan eg være heldig… :v:

#disclaimer

Edit:
Eg er en av di som tror det snur snart btw.

3 Likes

Ja, det er flere med imponerende oversikt over det meste hva angår faglige kunnskap og medisinsk kompetanse i disse tekniske studiene og forsøkene👍
Det er vel ikke lenge før vi alle kan avlegge medisinsk eksamen med alt som er inntatt av info, lesing og utrykk🧐, jeg har selv gått ganske dypt ned i bunken av faglig stoff for å kunne gjøre meg opp en mening om hvor landet ligger for blant annet BGBIO, og det er utifra det jeg har konkludert med at oppsiden for dette selskapet vil få sin rettferdige forløsning og opptur, om det så vil ta uker eller år.
Jeg har god tid og mer å handle for i tiden som kommer, er nesten vanskelig å forstå at verdien på selskapet ligger der den ligger med alt de innehar av muligheter og positiv omtale.
Hvis ikke dette skal til uante høyder langt over dagens nivå i fremtiden, så er det en god organisert bløff jeg har latt meg blende av…:thinking:

Mvh

5 Likes

I så tilfelle kan du trøste deg med at du ikke er den største fisken som har latt seg bløffe. Investor Trond Mohn sitter med nær 30% av aksjene i BGBIO. Hans CEO i Trond Mohn Stiftelse er styreformann i BGBIO og hans nære venn Steinar Kvinsland, tidligere kreftlege ved Haukeland Universitetssykehus, en av styremedlemmene. Trond Mohn er således sterkt representert i styret og enten vi liker det eller ei, så tilflyter det nok betydelig mer info til Trond Mohn enn noen av oss andre småaksjonærer.

Når da Trond Mohn har fortsatt å kjøpe seg opp i BGBIO så er jeg overbevist om at han har særdeles gode grunner til det. Og han gjør det neppe av veldedighet, eller i blinde. Jeg er overbevist om at hans engasjement i BGBIO er basert på gode, medisinske faglige råd fra «hans folk» i styret.

Så dersom Trond Mohn er blitt lurt, da blir jeg meget overrasket, mildt sagt.

5 Likes

Det er en litt dristig påstand. Man skal absolutt ikke fylle på med alt man har fordi Mohn har aksjer for 500-600 mill. Dette er penger han gjerne har råd til å tape, uten at jeg prøver å ta stilling til caset nå.

3 Likes

Mohn slår meg ikke som typen som gambler med 5-600 mill. Inntrykket mitt er at han velger seg ut solide selskaper og involverer seg for å bygge det best mulig

4 Likes

Men han har ingen garanti som oss andre. Ingen ting er sikkert.

Å argumentere for at en altruist er investor blir veldig tynt.

Ikke fokuser på Mohn, han er en langsiktig og solid aksjonær og det er bra. Det er caset og resultatene som vil gi en reprising her. Mulig kortsiktig med Covid-19 og mye mer sannsynlig langsiktig innenfor kreftområdet.
Bemcentinib sin Axl-virkning kan gjøre at store selskaper ønsker å overta BGBIO.

1 Like

TM hadde sagt ifra hvis han hadde hatt en alturist mening med BGBIO. Han har hattt aldri en villedende markedsføring.

Når sant skal sies, så var det TM sin opplasting av mer aksjer tidlig i Mars på rundt 14- 18 kroner som gjorde meg oppmerksom på BGBIO.
Da forstod jeg at noe var i ferd med å skje, og det var bare å begynne å kjøpe.
Som du skriver så viste jo nyhetene som kom like etter om deltakelsen i ACCORD at TM nok fikk noen dagers forvarsel på denne nyheten, men det må vel bare regnes med at han vet slikt litt før allmenheten når han har vært med i selskapet nærmest fra begynnelsen.

TM har jeg inntrykk av er en investor med romslig lommebok som selvfølgelig ikke bare kaster penger rundt seg, men også er en bidragsyter som i årenes løp har gitt store bidrag til både idrettslag, idrettsanlegg, forskning og helseforetak. Noe man vel ikke kan si om mesteparten av gutta «storcash» i investormiljøet…?
Så uten å kjenne han, synes jeg han fremstår som en redelig, gavmild milliardær som flere burde etterligne, ikke motarbeide…

Jeg leser dine bidrag på flere forum Londonmannen, og blant mange lurendreiere og usaklige bidragsytere, så har jeg konkludert med at du er en å lytte til, det virker som du innehar kunnskap og kompetanse, og dine saklige kommentarer/ytringer takker jeg for, de hjelper en informasjonssøkende nybegynner å forstå litt mer av «sirkus børsus», og å skille det viktige fra det mindre viktige. Håper jeg har konkludert riktig? :blush:

Mvh