Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Min tanke var at det er spike-proteinets interaktion (som BEM “beskytter”) med ace2, som får kroppens antistoffer til at angribe ace2 - og give langvarige følgeskader af covid.

3 Likes

Teoretisk kan det forekomsten av autoantistoffer feks forklares med at spikeproteinet (som kobles til ACE2) har et epitop som B-cellene lager antistoffer mot. Dette spikeproteiepitopet på er overlappende et epitop (spesifikk aminosyrerekkefølge) på ACE2 reseptoren, og dermed vil antistoffene bindes til både spikeproteinet og ACE2 reseptoren.

Med andre ord, en plausibel forklaring er at det er likheten i overflaten på spikeproteinet og ACE2 som forårsaker at det dannes antistoffer som binder seg til begge. Interaksjonen mellom spikeproteinet og ACE2 (og en evt rolle AXL) måtte spille trenger ikke å spille en rolle for at det lages autoantistoffer. Dog, virusload har noe og si for at immunsystemet skal kunne klare å lage antistoffer og det er avhengig interaksjonen slik at viruset replikeres.

Forøvrig gikk forskningsgruppen spesifikt inn for å finne autoantostoffer, noe de fant. La oss vente på paperet for å se hvordan de forklarer dette.
Å dra dette mot AXL blir å søkt.

2 Likes

Håper dem aldri søker. Kan ikke se at det skal ende godt. Sier det igjen, dette covid sporet må bare få sige ut i sanden fram til dem har en svært god nyhet å komme med, så kan dem nevne at det er terminert som følge av fokus på mer verdifulle løp, med vesentlig større behov og inntektspotensial.

2 Likes

På linkedin idag
Screenshot 2021-09-15 at 19.41.10

19 Likes

Supert,takk for deling av INFO :+1:

1 Like

Veldig sterke data på HER2 positiv brystkreft og NSCLC fra AZ/Daiichi’s Enhertu fra årets ESMO

Rolig @drdr, ikke noe behov for å gå amok med spørsmåls- og utropstegn.

Jeg har lest artikkelen og som det står på slutten så undersøkes Enhertu også i HER2 positive NSCLC i en fase 2 hvor den har vist imponerende data.

HER2 er som du kanskje ikke visste, ikke en mutasjon eksklusiv for brystkreft. Omtrent 4 prosent av lungekreft har også overekspresjon av HER2 og ca 10% lungeadenokarsinom (mer hos asiatere, ikke-røykere, kvinner).

Tenkte bare å vise hvordan gode cancer data i NSCLC ser ut og gi et bilde på hvordan morgendagens behandling i en subgruppe i NSCLC mest trolig kommer til å se ut.

Mulig jeg tar feil, men trodde ikke AXL eller BGBIO måtte være nevnt for å linke opp en artikkel.

1 Like

Roc har du overvejet at dette måske bunder i, at du ret ofte er lidt hurtig til at skyde tingene ned…på den bedrevidende måde. Du har uden tvivl stor indsigt i tingene, men formen er lidt trist :wink: Der burde helt klart være lidt højere til taget :smile:

3 Likes

Skjønner, takk for info. Nice to know. Personlig har selv ikke behov for å dele min utdannelse og kompetanse på et forum, men streber heller for at innholdet i mine innlegg gir mening.

Som onkolog, ville jeg tro Bem ikke var høyest på lista over lovende legemidler i den globale brystkreftpipelinen som
man ønsker å teste på pasienter. Synes også det er litt uheldig å være investert i et legemiddel man ønsker å kjøre studier på sine pasienter med. Slike bindinger signeres det for før en studie starter og slike funn er gjenstand for et lokal eller EMA/FDA audits.

Ønsker deg en fortatt særdeles rolig morgenvisitt eller søvn hvis du hadde vakt i natt.

2 Likes

Hei @BioShare. Ja, jeg kan ta selvkritikk. Jeg er muligens litt for skarp i enkelte innlegg. I dette tilfelle dog, linket jeg kunn opp en nyhet fra ESMO om ny behandling på NSCLC og dette ble jeg slått hardt ned på (ser at innlegget er sletter nå) med argumentasjon om var ikke relevant, at jeg ikke selv hadde lest artikkelen eller har kunnskap om HER2 mutasjoner. Følte derfor behov for å følge opp.

Hvis BGBIO aksjonærer eller dette forumet kun ønsker positive innlegg er det greit for meg, men synes slikt burde i så tilfelle fremkomme i en forumpolicy.

2 Likes

Roc, du bestemmer naturligvis helt selv hvad du vil byde ind med. Af dit afsnit 2 kan jeg se at du desværre ikke helt forstår hvad jeg skrev til dig…og det har intet med positive/negative ting at gøre. God dag!

1 Like

OK @BioShare. Jeg ser poenget ditt mtp å for fort opptre som en besserwisser. Jeg hadde faktisk litt dårlig samvittighet i måten jeg kommenterte i innlegget ditt om long covid.

I dette eksemplet dog la jeg bare til en link jeg mente var relevant siden den omhandlet ny studie på NSCLC fra ESMO. Deretter ble jeg møtt av en onkolog med grenspesialisering i brystkreft og som mente at min link var helt irrelevant i denne tråden. Jeg var klar over at det finnes spesialister på mamma og endokrinkirurgi, men at onkologer også hadde en formell subspesialisering innen en spesifikk diagnose/kreft i Norge var nytt for meg så jeg måtte følge opp :wink: men ser hva jeg gjør feil nå igjen, lett å falle for fristelsen. Jeg skal holde meg for god til å bli bedrevitende.

Nye Metoder godkjenner Pembrolizumab (Keytruda) som monoterapi for behandling av voksne og barn: Fem ja og ni nei - Forskning, Spesialisthelsetjeneste, Legemidler - Dagens Medisin

Dere som har peiling på dette - vil det være positivt for BGBIO da de kjører en fase 2 med Pembrolizumab?

Hverken eller. Keytruda er en av verdens mest solgte medisiner målt i omsetning, så det er ikke overraskende at de blir godkjent for monoterapi i mange indikasjoner. Denne gang på Hodgkin Lymfom. BGBIO har i øyeblikket fokus på AML og NSCLC, hvor de snart er klare for Fase 3 hvis de finner en passende partner.

Takker @Matadoren det er vel det vi nå forventer at Mr Olin skal uttale seg om. Ser frem til å høre mer fra ham , er vel 3 uker siden han kom ombord allerede i morgen.

Forhåpntligvis er han opptatt med forhandlinger, siden han ikke har hatt anledning til å være litt fremoverlent å kjøpe litt aksjer :thinking:

Høres litt merkelig ut hvis de var i skarpe forhandlinger og så byttet ut CEO. Skal litt til å ta over forhandlinger som splitter ny CEO første arbeidsdag.

3 Likes

De har vel mer eller mindre uttalt i hver pressemelding at de er i/fortsetter samtaler med regulatoriske myndigheter og industripartnere. Min intuisjon sier meg at Godfrey måtte gå da han gjerne ville at BGBIO skulle kjøre det meste av løpene alene, mens styret/eierne er av den oppfatning at den raskeste veien til mål vil være via partnere, og da behøvdes det en annen type leder.

4 Likes

Min intuisjon sier at Godfrey måtte gå siden hva enn selskapet kommer med av nyheter så har aksjen falt og styret nå innser at det kliniske programmet er for kostbart, spesielt når de trolig må kjøre en registreringsstudie alene.

1 Like