Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg skjønner ikke hvorfor ledelse/CEO er så passiv, spørsmålet er om det er en årsak til det, eller en " ny strategi "

Hvor lenge til neste emisjon? Hvor lenge holder det med snitt cashburn i 2021?

Rart at det ikke blir registrert siste handel på 4K aksjer på 20kr!

Mulig dette er årsaken

Investech anbefaler salg av 3 aksjer i E24, BGBIO er en av disse, og aksjen svarer med å stige 1,5% :muscle:

4 Likes

Har Investtech noensinne vært annet enn negative ref. BGBIO? Synes selskapet konstant er på “ligg unna”- eller “selg”-lista der

Rart det der, med tanke på kursutvikling. Fra et teknisk perspektiv er denne aksjen 100%boss.

1 Like

Norda gikk fra 0 til 350k, og jeg tror du tar 100% feil i at dette er en long-posisjon.

1 Like

Klarte ikke å tolke dette annerledes jeg?

1 Like

Tror du misforstår - jeg snakker om en long/short dikotomi, ikke om langsiktigheten til Norda ASA.

Men for å være helt klar: Jeg er ganske så overbevist om at de 350k aksjer som Norda ASA nå vises med, er starten på en ganske saftig shortposisjon.

1 Like

Fordi man ikke har kjøpt dem - man har lånt dem.

Dette henger ikke på greip vel? Hvis aksjene, som i følge deg, er synlige hos Norda (før de shortes) så må vel et tilsvarende antall aksjer mangle fra de som har lånt ut aksjer? Jeg tenker dette dreier seg om et aksjeKJØP

Selvsagt er det et aksjekjøp. Men om de etterhvert går til short eller ikke er det ingen som vet. Jeg tror dette er siste krampetrekning nå og angrep på kursen før det snur.

Se antallet på dnb kontoen. Så samme bevegelse i ultimo, hvis Norda nå reduserer i løpet av uken.

Ok, greit nok. Dette kommer nok uansett frem ila. de neste dagene. Norda ASA har eid mellom 286.000 aksjer (slutten av 2019) og opp til 519.000 (medio 2020), før de forsvant fra listene i starten av februar 2021. Da gikk de fra 219.000 aksjer til 0. Jeg tror heller dette dreier seg om at de har fått tilbakelevert aksjer de har lånt ut, evt. i kombinasjon med at de har kjøpt seg opp. Det er vel “ingen” som shorter store volumer i selskaper med så lav omsetning?

Ser ihvertfall ut på aksjekursen som det er en ny short på gang - den faller godt idag etter å ha vært noenlunde stabil en stund.

ABG avslutter sin analysedekning av BGBIO:
“Due to a reorganisation of research priorities,”

Anbefaler fremdeles kjøp med kursmål uendret på 57 kr.

@anon28800809 - here you go :wink:

Er vel på høy tid med en oppdatering fra selskapet på om de forkaster Covid sporet eller går videre. Begge alternativ vil løfte kursen fra dagens begredelige ørkenvandring. I løpet av Q3 har vært sagt tidligere…

Det har vært skremmende lite info fra Bergenbio etter at Olin tiltrådte :frowning:

Ser mange krever en sånn type avklaring.
Tror du/dere Bergenbio har nok informasjon til å forkaste en mulighet innen covid eller andre innpakkete virus? Når de vet at bemcentinib har levert lovende resultater?

Fokuser annerledes er mitt tips.
Rett blikket mot det vi vet selskapet må forholde seg til, og det er i første rekke fase 3 for AML.

5 Likes

Hvis det skulle vise seg at Andenæs virkelig er short så er det helt forkastelig. Profesjonelle investorer som shorter og dermed ødelegger for små legemiddelselskaper i Norge, selskaper som forsøker å lage livsviktig medisin, er rett og slett skammelig. Short i big pharma og de store biotekselskapene er en ting, men slikt hører ikke hjemme i norsk biotek.

7 Likes